2022-12-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Detta är ju intressant. Hur långt tänkte klättermusen klättra? Hur högt var det möjligt för henne att nå? Vad tror ni?

Tror att det är lite svårare för henne att slå internationellt, då hon har det där typiskt svenska "snygg-i-niondeklass-nu-medelåldersrisig-men-snygg-för-sin-ålder"-looken. Tror inte det är så gångbart utanför Sverige.

Fast Stoltenberg är ju i och för sig norrbagge, så möjligen kan han tilltalas av Lindas lätt bedagade blonderade "skönhet"?

Ska hon lyckas internationellt och fånga de riktigt stora fiskarna så får hon nog först ta hem ett VM i att snaska kotte. Att lägga till CV:t alltså.
Citera
2022-12-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Betalartikel, synd.

Nej klicka
Citera
2022-12-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Men Ann-Marie Orler menar att hon aldrig sagt att det har handlat om misshandel:
– Jag och Ebba hade en vanlig lunch. Vi pratade om olika saker och bland annat om förhållandet mellan Mats och Linda. Det var besvärande att de två hade den här privata relationen.
På vilket sätt var det besvärande?
– Hon har fått andra förutsättningar än vi andra. Jag tycker att det är väldigt obehagligt det här.
Orler vidhåller att hon aldrig sa under lunchen att Löfving misshandlat Staaf.

https://www.expressen.se/nyheter/man-visste-vilken-makt-han-satt-pa-man-ar-forsiktig/

BEVIS PÅ JÄV OCH BEVIS PÅ ATT LINDA STAAF HAR FÅTT SINA POSITIONER VIA SEX OCH FÖRHÅLLANDE!!!
Shlomo finns på högsta posterna.

"Det var uppgifter från före detta länspolismästaren Ann-Marie Orler – tidigare chef för FN:s polisstyrka – som ledde till en polisanmälan för misshandel mot polischefen Mats Löfving 2020.

Efteråt tog Orler tillbaka sina uppgifter och menar än i dag att hon blivit misstolkad när hon berättade om hur Löfving behandlade Linda Staaf.

– Jag var rädd och feg och vågade inte ens stå för det jag hade sagt, men jag har aldrig sagt att det handlade om misshandel, säger Ann-Marie Orler."
Citera
2022-12-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Staaf verkar väldigt kalkylerande, med tanke på hur långt hon har nått.

Det skulle inte förvåna mig om det var en medveten strategi från hennes sida att någon annan skulle göra anmälan.
Det är nog troligt. Då kan hon inte bli anklagad för att anklagat någon falkskligen. Lärt sig av kvinnor som anklagar män för våldtäkt utan grund. Så gick det ju till när en Lambertz blev anklagad.
Citera
2022-12-13, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Hej, har du lyckats få dina frågor besvarade som du ställde först på tråden?

Vi är så långt ifrån topic de går vid de här laget. Skulle underlätta med en parallell tråd om bordellmyndigheten och denna tråd om Linda Staafettpinne
Citera
2022-12-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Denna tråd behandlar en polisanställd som med hjälp av sitt kön har klättrat till höjder högt över sin egen nivå. Man eller kvinna kvittar lika. Det enda som kan rätta till dom allvarliga misstag som begåtts på vägen upp mot svindlande höjder är endera avsked eller en rejäl degradering till yttre tjänst på vanlig pm-nivå kombinerat med ordentligt tilltagna löneavdrag. Gärna med en avbetalningsplan för återbetalning för alla år med fel lönenivå. Detta kräver respekten för skattebetalarna.

Naturligtvis måste hon tillåtas sitta av sitt fängelsestraff för olaga vapeninnehav. Gärna under tjänstledighet. Om hon dessutom manipulerat chefer med dom osanna uppgiften att hon har vapenlicens så bör hon även rättsligt straffas för falsk föregivande av kompetens.

Rekvisitet för Olaga vapeninnehav är ju att man uppsåtligen innehaft ett skjutvapen utan att ha rätt till det. Eftersom att hon fått ett beslut om tjänstevapen undertecknat, så har hon ju haft rätt till det. I vart fall har hon trott att hon haft rätt till det, vilket gör att rekvisitet om uppsåt faller.
Citera
2022-12-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Löfings nya blondin, är det Anna Westberg, presstalesperson region Stockholm ?

Nej, hon ska heta Sofia enligt Stoppa Pressarna. (Och JA, det är en hyfsat intressant källa som gräver fram både den ena och den andra sanningen ibland. Dock såklart att ta med en nypa salt, till allt kommer fram i ljuset och "vanliga" media.)

Så vem är denna nya blonda kotte-snaskande Sofia då?
Citera
2022-12-13, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Kan bli Strömmer som står först på listan.
Kristersson tror jag hon hoppar, då hans libido förmodligen är nära noll = ingen chans för befordran för Linda.

Sedan väntar förmodligen trogna avs*gningar för Stoltenberg, då Linda kommer att anse att Sverige är för litet för henne och vill vidga sin fitt* ... förlåt - menade såklart sin karriär - internationellt.

Gunnar Strömmer vägrade medverka och kommentera fallet i Studio Ett idag. Det vore klädsamt med tanke på att han är Justitiedepartementets chef och att Staaf har fått en ettårig tjänst på nämnda departement fr.o.m januari 2023. Än mer anmärkningsvärt att hennes dossier med anställningsförfarandet är helt tom när Dagens Industri begärt ut den.

Nu jävlas jag, men vad f-n, har Strömmer redan doppat? Förstår han inte att det är angeläget att reda ut Staafs väg in i departementet? Att det är hans skyldighet som chef att redogöra för:

- Hur tillsättningen av Staaf gått till, vilka personer som är ansvariga.
- Vilken titel hon tilldelas för jobbet.
- Vilka arbetsuppgifter hon kommer att utföra.
- Hur lämpligt han anser att en person som cirkulerar i en brottsutredning vistas på departementet.

Bl.a, finns säkert fler relevanta frågor.
Senast redigerad av skoputs 2022-12-13 kl. 16:42.
Citera
2022-12-13, 16:39
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Nej, hon ska heta Sofia enligt Stoppa Pressarna. (Och JA, det är en hyfsat intressant källa som gräver fram både den ena och den andra sanningen ibland. Dock såklart att ta med en nypa salt, till allt kommer fram i ljuset och "vanliga" media.)

Så vem är denna nya blonda kotte-snaskande Sofia då?

Sofia var väl en pseudonym enligt SP ?
Citera
2022-12-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Staaf förföljdes under ett antal dagar utav Löfving på ett stort antal platser, bl.a. konditori, varuhus, badhus m.fl. platser.
Istället för att mörka saker kollegialt, så ska sanningen vara det som gäller även inom den svenska polismyndigheten.👍🏼
Det ifrågasätter jag inte, men arbetar man på ett departement måste man ha ett gott omdöme. Det är i princip på departementen landet styrs.
Citera
2022-12-13, 16:41
Bannlyst
Löfving måste byta jobb, men inte Staaf som kan fortsätta. Eller hur fungerar det?
Citera
2022-12-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Gunnar Strömmer vägrade medverka och kommentera fallet i Studio Ett idag. Det vore klädsamt med tanke på att han är Justitiedepartementets chef och att Staaf har fått en ettårig tjänst på nämnda departement fr.o.m januari 2023. Än mer anmärkningsvärt att hennes dossier med anställningsförfarandet är helt tom, när Dagens Industri begärt ut den.

Nu jävlas jag, men vad f-n, har Strömmer redan doppat? Förstår han inte att det är angeläget att reda ut Staafs väg in i departementet? Att det är hans skyldighet som chef att redogöra för:

- Hur tillsättningen av Staaf gått till, vilka personer som är ansvariga.
- Vilken titel hon tilldelas för jobbet.
- Vilka arbetsuppgifter hon kommer att utföra.
- Hur lämpligt han anser att en person som cirkulerar i en brottsutredning vistas på departementet.

Bl.a, finns säkert fler relevanta frågor.

Men herregud. Så hennes akt med information om anställningsförfarande till Justitiedepartementet är tömd?? Hoppas bara inte att Strömmers påse är lika tömd... Detta liknar fan i mig ingenting snart.

Jag har vanligtvis svårt för journalister men i det här fallet får jag ge en eloge till han på Expressen som vågat öppna Pandoras box. Skulle journalister ägna sig åt sådana här saker skulle mitt förtroende för dem se helt annorlunda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in