Citat:
Ursprungligen postat av
trickget
Inställningen att all reglering är dålig trodde jag mest levde kvar i diverse ungdomsförbund. De flesta lite äldre kan ju se lite mer nyanserat på saker och ting.
Jag säger inte att alla regler är bra eller önskvärda. Men titta bara på krypto mot vanliga finanssektorn. Vart finns det mest regler, vilken av dem råkar ut för scams och kollapser hela tiden?
Hur tror ni det skulle se ut om alla fick låna så mycket som banken tillät och bankerna räknar med en bailout om allt går åt helvete?
Fast stopp nu, tror du inte att det är så verklighetens ser ut? Finns inte en chans att bankerna går i konkurs. De kmr bli bailade spec nu när det är en högerregering.
Jag har sagt det förr, det kommer ingen bostadskrasch. Av två simpla skäl, det är dels för många som sitter i skiten samt att det inte finns tillräckligt många hyresrätter. Det stora antalet hyresrätter höll förr ned priserna då det gav människor ett tydligt alternativ. Ombildningarna skapade problem i form artificiell brist, vilket påverkar förstås priserna.
Därför ser man kanske lite nedgång i priser till säg 2018-2019 års nivå, men det kmr nog stanna där. För många vill nog ha upp priserna tyvärr.