2022-12-13, 10:18
  #274081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Man kan kalla saker för lite vad man vill, men har man ambitionen att föra en seriös diskussion så bör man var noggrann med begreppen. Jag fattar inte varför man ska kasta anklagelser omkring sig på lösa grunder. Vanligtvis brukar man utgå från att människor är oskyldiga tills att dom fallit och vunnit laga kraft. Med stor sannolikhet att någon kommer att dömas kan man möjligen någon gång ta en liten genväg. Men det är inget att rekommendera.

Gärna för mig.

Men observera då att alltså inte heller Ukraina begått något folkmord i Donbas. Ryssland har alltså invaderat Ukraina för att stoppa ett folkmord som inte ägt rum. Detta eftersom vi ska vara noggranna med begreppen och inte kasta ut anklagelser på lösa grunder.
Citera
2022-12-13, 10:27
  #274082
Medlem
Taggads avatar
Allt handlar om att hålla masken om nederlagen i Ukraina.
Citat:
Storbritannien: Kreml-oro bakom inställd pressträff
På måndagen meddelade Kremls talesperson Dmitrij Peskov att president Putin ställer in sin traditionsenliga, årliga maraton-pressträff inför nyår.
”Kreml-toppar är med största sannolikhet extremt känsliga för risken att ett evenemang där Putin deltar kapas av icke sanktionerade diskussioner om ’den särskilda militäroperationen’.”
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f
Citera
2022-12-13, 10:28
  #274083
Medlem
Det var glädjande stora manskapsförluster för mångfaldstyrkorna sista dygnet då vi har eliminerade 500 bögryssar. Totalt 95260 stupade innebär då 326 st per dygn under dom 292 dagarna.

Elimineringshastigheten har förbättrats och kalkylen är nu att 100.000-gränsen sprängs om 11 eller 12 dagar. Antingen den 24 eller den 25 december, vilket är glädjande.

Man hade igår ackumulerade siffror för utslagna tanks och idag tyvärr 0 utslagna för Bögryssland och endast 2 utslagna bepansrade stridsfordon.

Bra siffror för eliminerade MLRS, 7 st sådana är glädjande och vi har också 2 st utslagna artilleripjäser.

Ryssland har fastnat i något dom inte kan reda ut. Högmod går före fall!
Citera
2022-12-13, 10:30
  #274084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var glädjande stora manskapsförluster för mångfaldstyrkorna sista dygnet då vi har eliminerade 500 bögryssar. Totalt 95260 stupade innebär då 326 st per dygn under dom 292 dagarna.

Elimineringshastigheten har förbättrats och kalkylen är nu att 100.000-gränsen sprängs om 11 eller 12 dagar. Antingen den 24 eller den 25 december, vilket är glädjande.

Man hade igår ackumulerade siffror för utslagna tanks och idag tyvärr 0 utslagna för Bögryssland och endast 2 utslagna bepansrade stridsfordon.

Bra siffror för eliminerade MLRS, 7 st sådana är glädjande och vi har också 2 st utslagna artilleripjäser.

Ryssland har fastnat i något dom inte kan reda ut. Högmod går före fall!


410 st idag säger jag
Citera
2022-12-13, 10:44
  #274085
Medlem
Taggads avatar
Till stöd för civilbefolkningen som ansatts av Rysslands terror.
Citat:
USA skickar utrustning till Ukrainas ansatta kraftnät
USA har för första gången skickat kraftnätsutrustning till Ukraina, rapporterar Reuters. Detta för att stödja Ukrainas energiinfrastruktur som är hårt ansatt av intensifierade attacker av Ryssland.

Den första försändelsen är värd omkring 13 miljoner dollar. Ytterligare två leveranser kommer att skickas under veckan, uppger en källa för Reuters.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc
Citera
2022-12-13, 10:45
  #274086
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
"Vad är er plan?" Jag är svensk och fortfarande neutral. Nato är inget för mig. Blir man skjuten då kanske? Eller får man skallen inslagen?

Nej men om det blir krig här så kommer du garanterat interneras som en säkerhetsrisk, samarbetsman och potentiell landsförrädare. Metoderna du beskriver är de ryska metoderna.
Citera
2022-12-13, 10:48
  #274087
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Till stöd för civilbefolkningen som ansatts av Rysslands terror.

Undrar hur det fungerar med olika typer av elsystem? Jag vet att USA t.ex. har 110 volt. Ukraina fick utrustning från något land i Centralasien, Kazakstan tror jag, de har säkert samma typ av utrustning från det Sovjetiska arvet.
Citera
2022-12-13, 11:03
  #274088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Lwow/Lemberg är en polsk stad, byggd av polacker, österrikare och tjecker. Jag har faktiskt varit i Lwow, och man märker direkt på den smakfulla arkitekturen att det inte är en ukrainsk stad.

Lwow är ett exempel på mark som idag är ”Ukraina”, men som inte tillhör Ukraina.

Ja. Och Gdansk (Danzig), Gdynia (Gotenhafen), Szczecin (Stettin), Kaliningrad (Königsberg), Wroclaw (Breslau) m fl är tyska städer. Jag har varit i flera av dem. Man märker, trots skadegörelsen under kriget, att det inte är polska eller ryska städer.

Det är exempel på mark som idag är "Ryssland" eller "Polen", men som inte tillhör de länderna.
__________________
Senast redigerad av Auric 2022-12-13 kl. 11:05.
Citera
2022-12-13, 11:13
  #274089
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han vill alltså släcka en brand med bensin...
Han vill eliminera mordbrännarna.

Ju snabbare Ryssland kan kastas ut från Ukraina ju snabbare får vi fred.
Citera
2022-12-13, 11:13
  #274090
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Undrar hur det fungerar med olika typer av elsystem? Jag vet att USA t.ex. har 110 volt. Ukraina fick utrustning från något land i Centralasien, Kazakstan tror jag, de har säkert samma typ av utrustning från det Sovjetiska arvet.
Du har rätt. Usa har standardspänning 110 v men till högeffektapparatur som luftkonditionering, torkskåp, spisar och varmvattenberedare 240v snokade jag mig till. Kazakstan har 220v
Har för mig Sverige skulle bidra med elaggregat ?
Citera
2022-12-13, 11:18
  #274091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
410 st idag säger jag

Jag räknar med ett snitt på 410 eliminerade per dygn året ut. Det är därför jag tror på genombrytning den 25 december.

I morgonens redovisning kan det ligga lite lägre men det återstår att se.
Citera
2022-12-13, 11:19
  #274092
Medlem
Har vi inga ryssar som pga kyla försätts ur stridbart skick.

Skulle vilja se lite utomhus boxningsmatcher i shorts med ryssar - man blir rätt lam av kyla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in