2022-12-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
statshora

Man undrar vad det är för blinda jävla idioter här i tråden som inte ser att allra mest Löfving också hängs ut och att även Thornberg sitter illa till i detta, liksom några till utöver statshoran.

Man får känslan av att vissa i tråden vill försöka få statshoran till någon stackars liten oskyldig våldtagen flicka och att det bara är de vita heterosexuella något mer än medelålders männen som är klandervärda. Man undrar om de bara är kåta på horan, eller vad det är.

Ingen tvekan om att gubbslemmen skall hängas ut, men för min del råder det inga som helst tvivel om vem predatorn är här, och det är statshoran. Gubbslemmen har "bara" offrat sig själva åt predatorn, och vi vet alla varför.
.
Senast redigerad av Valle75 2022-12-13 kl. 01:10.
Citera
2022-12-13, 01:32
Medlem
Hon såg väääldigt spak ut för att vara oskyldig….suck my rocket säger jag bara…
Citera
2022-12-13, 01:40
Medlem
Det är lagligt att sälja sex i Sverige, däremot är det olagligt att köpa. Ett sätt att komma runt det kan vara att bli medlem i någon swingersklubb, vilket inte är svårt för en tjej och säkert inte en polis heller oavsett kön. I Norrköping finns Club Adam och Eva till exempel och det verkar ju vara där dom bor.
Citera
2022-12-13, 02:19
Medlem
Citat:
Ok. Du ser alltså inget klandervärt i hennes agerande. Då drar jag slutsatsen att det var som jag anande, du är lika kåt som övriga bockar.

Du har problemet att du å ena sidan helt ensidigt är "irriterad" över att Staaf döms, och har då inget att säga om männen.

Sedan när jag ifrågasätter det så säger du att männen är "lika goda kålsupare". Så varför skulle det vara ett problem att Staaf döms bara för att männen är lika goda kålsupare? Varför ska inte hon dömas, hon är ju också "lika god kålsupare". Om tre personer är delaktiga i ett mord och alla döms för det, då uttrycker du irritation över att den av dem som är kvinna döms, men har inget att säga om de andra två som är "lika goda kålsupare" som också döms!?

Men det mest märkliga är kanske att du själv inte tycks fatta din egen diskriminering i detta. Som ligger just i det jag försökt förklara för dig i flera inlägg nu.

Denna tråden handlar om Staaf. Vill du tjöta om de andra så starta en tråd om dem, eller om det redan finns så skriv där. Här döms männen minst lika mycket som Staaf, vad jag sett, inklusive av mig.

Möjligen dömer jag Staaf hårdare ren uttryckligen av den enkla anledningen att det är hon som dyker upp i morgonsoffan och skyller ifrån sig, drar könskortet, diskriminerar män och försöker ge "män som inte klarar av kvinnor" skulden för skiten hon och de lika goda kålsuparna ställt till.
Men rent "juridiskt" skulle jag säga att männen skall dömas hårdare, det är de som medvetet låtit sig utnyttjas för lite våt fitta. Och av allt att döma gäller det även Thornberg.
Dömmas moraliskt kanske?
Citera
2022-12-13, 02:30
Medlem
Citat:
statshora

Man undrar vad det är för blinda jävla idioter här i tråden som inte ser att allra mest Löfving också hängs ut och att även Thornberg sitter illa till i detta, liksom några till utöver statshoran.

Man får känslan av att vissa i tråden vill försöka få statshoran till någon stackars liten oskyldig våldtagen flicka och att det bara är de vita heterosexuella något mer än medelålders männen som är klandervärda. Man undrar om de bara är kåta på horan, eller vad det är.

Ingen tvekan om att gubbslemmen skall hängas ut, men för min del råder det inga som helst tvivel om vem predatorn är här, och det är statshoran. Gubbslemmen har "bara" offrat sig själva åt predatorn, och vi vet alla varför.

Helt korrekt analys!

Att använda sex för en kvinna är betydligt vassare vapen än en man - och värre än pengar såsom muta.
Dock har naturligtvis följande tre bockar ett ansvar av olika art;
1 Polischefen Thornberg har naturligtvis huvudansvaret och tydligen mörkat i 9 månader.
2 Vice Polischefen Löfving har via kuken visat sig sexuellt mutbar = katastrof.
3 ÖB kan heller inte vara helt oskyldig. Såsom ÖB har han underrättelseverktyg än vassare en Polisen. Att dels
3.1 knulla med statshoran är ju dubbel skandal
att dels därigenom
3.2 Förstöra sin familjeharmoni visar ytterligare vilket lågt omdöme denne man har.

Alla fyra borde avskedas per OMGÅENDE utan vederlag samt utredas för ev. straff.

Sannolikt är lagarna på tok för svaga för dessa typer av brott - men vi får snart se...
Citera
2022-12-13, 02:49
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
hon är utbildad jurist säger du...hur vet du det, har du sett något dokument eller vad
Jag trodde heller inte på det, men jag tycker förklaringen som framgått i tråden är trovärdig. Dvs hon har läst tillräckligt många grundläggande kurser i juridik och ekonomi för att högskolepoängen skall motsvara en jurist- och ekonomutbildning. Så hon är på pappret jurist och ekonom, men inte i den bemärkelsen som folk vanligtvis uppfattar det.

Knappast en intressant utbildning för någon arbetsgivare som behöver kunniga medarbetare, men däremot för byråkrater som behöver bocka av att de har anställt en jurist eller en ekonom.
Citera
2022-12-13, 03:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Läste precis att Staaf skulle haft oskyddat sex med ytterligare en högt uppsatt chef inom polismyndigheten.

Vem kan det vara? Verkar ju vara rena orgien som pågått där.

Finns det någon polischef som hon inte knullat med?
Citera
2022-12-13, 04:00
Medlem
De sakkunniga

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Poliseriet är ett område där det ibland kan vara befogat med viss sekretess, så offentlighetsprincipen räcker inte riktigt lika långt som på en del andra ställen. Sedan KAN det bli så att det handlar om en brottsutredning, och då blir det locket på i alla fall.

Vi talar alltså om underliggande handlingar i ärendet, några sakkunniga tror jag inte är aktuella i en sådan här rekrytering.

Här är några ledtrådar:

Sakkunnig i tillsättningskommittén:

1) Chefen för NOA Mats Löfving
2) Polismästare vid NOA Carin Götblad
3) fd chef för Säkerhetspolisen Klas Friberg

Ordförande i tillsättningskommittén av chefstjänstemän på Polismyndigheten

Generaldirektör för Domstolsverket, Thomas Rolén

*Ursprungligen postat av early.bird
Senast redigerad av Hytrate 2022-12-13 kl. 04:09.
Citera
2022-12-13, 04:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Läste precis att Staaf skulle haft oskyddat sex med ytterligare en högt uppsatt chef inom polismyndigheten.

Vem kan det vara? Verkar ju vara rena orgien som pågått där.

Finns det någon polischef som hon inte knullat med?

https://stoppapressarna.se/politik/linda-h-staaf-hade-oskyddat-sex-med-ytterligare-en-polischef/

Fast det där förstod jag inte. Hon var ju gift med Jan Staaf? Eller hade dom sex även efter skilsmässan, när de var tillsammans med nya partners? Annars var det ju inget konstigt.
Senast redigerad av Merwinna 2022-12-13 kl. 04:31.
Citera
2022-12-13, 04:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
De är lika goda kålsupare och jag är irriterad över att det är hon som döms här på Flashback.

Fast om det är sex inblandat, har kvinnor alltid dömts hårdast och det kommer alltid att vara så. Förmodligen för att det är genetiskt inbyggt i oss: aphannar kan samla många honor omkring sig, men honorna får endast låta sig betäckas av ledarhanen.

Det kan man tycka är orättvist, men jag tror att man som kvinna ändå måste acceptera att det är så det fungerar. Och vara lite försiktig. Idag finns det dessutom stora möjligheter att ha anonyma sexkontakter - man måste inte blanda in sina kollegor och chefer i sitt privatliv alls, och särskilt inte om man har en tjänst på den nivån att det har allmänintresse. Gör man det ändå, så kommer man troligen förr eller senare att bli dissekerad i media och sociala media.

Man ska ej bedriva hor
på kontor
eller där man bor
Citera
2022-12-13, 04:41
Medlem
Merwinnas avatar
https://stoppapressarna.se/politik/ob-alskarinnans-avslojande-stjartbild-chockar-polisen/

Antar att den här artikeln redan varit uppe, men länkar ändå om den inte varit det. Där står det att hon ska ha gått omkring med tjänstevapnet bland barnfamiljer på ett torg i Visby, men vapnet var fel placerat - på baken i stället för frampå höften. Vilket gjorde att någon lätt kunde ha smugit upp bakom henne och plockat åt sig vapnet, och sedan skjutit omkring sig. DET bevisar ju också att hon var erhållit tjänstevapnet utan att ha genomgått adekvat utbildning för man hanterar det.
Citera
2022-12-13, 04:52
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveGigantenJobs
Helt korrekt analys!

Att använda sex för en kvinna är betydligt vassare vapen än en man - och värre än pengar såsom muta.
Dock har naturligtvis följande tre bockar ett ansvar av olika art;
1 Polischefen Thornberg har naturligtvis huvudansvaret och tydligen mörkat i 9 månader.
2 Vice Polischefen Löfving har via kuken visat sig sexuellt mutbar = katastrof.
3 ÖB kan heller inte vara helt oskyldig. Såsom ÖB har han underrättelseverktyg än vassare en Polisen. Att dels
3.1 knulla med statshoran är ju dubbel skandal
att dels därigenom
3.2 Förstöra sin familjeharmoni visar ytterligare vilket lågt omdöme denne man har.

Alla fyra borde avskedas per OMGÅENDE utan vederlag samt utredas för ev. straff.

Sannolikt är lagarna på tok för svaga för dessa typer av brott - men vi får snart se...

Vice Polischef Löfving har givetvis hållhakar på Polischef Thornberg vilken därav mörkat händelsen.
Det finns bara ett utfall i detta ärende och det är att Thornberg avgår samt att Löfving sparkas och åtalas!

(Thornberg borde aldrig ens haft positionen, men det är en annan historia.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in