2022-12-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du ska inte bli polis om du inte har formell utbildning som är godkänd. Det är en anselig utbildning som Linda Staaf har bakom sig, om den är felaktig, jag då ska hon inte arbeta som polis mera. Jag vet om att ordinarie poliser inte tycker om att enskilda får glassfil in i yrket, men det förhåller sig så för ett fåtal enskilda individer, däribland Linda Staaf. Eftersom dessa har en särskilt efterfrågad kompetens och tjänsteställning, i fallet POLISMÄSTARE ffs!!

Det finns snabbspår för akademiker: https://polisen.se/funktionsinriktad-polisutbildning 18 månader sedan färdig polis.
Enklaste viset att bli polis har tidigare varit att bli beredskapspolis men den möjligheten är nedlagd. De fick polismans befogenhet och samtlig utrustning. Jag träffade en sådan för en tid sedan, ganska mycket wannabe-cop över han men han hade varit beredskapspolis.

Om du vill bli polis så gå utbildningen till det, det tar två år. Personligen vill jag inte bli polis, jag skulle stupat efter några månader, de jobbar treskift. Gå jur.kand det tar fyra år av tuffa studier. Sedan börja polischefsutbildningen. Alltså gör det så mycket att vissa individer får jobba som poliser utan att de har ordinarie PHS i ryggen? Det har tidigare varit möjligt för civilanställda att gå en förkortad utbildning, så det har funnits flera vägar till yrket POLIS utöver PHS.

Jur kand 4.5 år - dåvarande chefen för rättshaveriavdelningen T P var polis - läste sen in en jur kand
o satt ting i huddinge tingsrätt - han behövde nog inte gå polischefsutbildningen - den finns inte kvar o var till för de som kom direkt från universitetet med jur kand
Citera
2022-12-13, 00:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
De är lika goda kålsupare och jag är irriterad över att det är hon som döms här på Flashback.

Och jag undrar varför du är irriterad över det? Varför tycker du inte att hon förtjänar att dömas?

Du nämner här inget om männen. Du är irriterad över att hon döms, INTE över att männen också döms, för det gör dom ju. Har inte sett någon som försvarar männens agerande. I alla fall inte seriöst. Du försöker bygga ett lögnaktigt case om att hon döms men inte männen. Men alla döms. Varför är det ett problem för dig att hon också döms? Ser du inget klandervärt i hennes agerande?

Är du måhända lika kåt som löfving, byden och thornberg m.fl? Man kan undra om den senare också fått ett gäng avsugningar. De kanske har kört lite Ménage ā trois.
Citera
2022-12-13, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Det ju rätt skoj att lägga ut hemliga saker om Säpo och Polismyndigheten. Ni här på Flashback tror att Säpo övervakar allt. Då är ni väldigt naiva filmälskare. Jag som jobbar på Säpo kan säga att möjligheten att "avlyssna"" Flashback är noll om du använder VPN.
Troll, skulle du jobbar på säpo skulle du vara mer försiktig med att släppa uppgifter som i förlängningen kan skada dina kollegor...
De flesta anställda är tidigare poliser och de som inte är det är de med stora språkkunskaper som kan översätta...

Jag har inte varit anställd hos dem, men jag har samarbetat med dem tidigare pga mitt dåvarande yrke och de kan kolla upp en hel del. Det där med flashback, ja då är du absolut inte anställd då du inte vet hur de jobbar utan bara tror att man är säker för att man har vpn, för de söker inte bara på ip-adresser, de har andra vägar för att identifiera individer.

Åter till Linda "ligga sig till jobb" staaf.
Nu får hon stöttning i media, sorgligt att de kör könsracet för att ursäkta hur hon fick jobbet och att hon obehörigt fick utkvitterat ett vapen...
Tyvärr tänker en del manliga chefer med underlivet och det utnyttjar honorna för att få fördelar.
Hoppas det rensas ut lite, men vi kommer nog alltid ha lite skit på högre ort...

Tex som calle bildt på svt som lekte statsminister under en simulerad terror av landet, då skulle han diskret informera en anhörig/vän om en ev insatts trots att polisen sagt nej, där ser man vikten av att inte politiker får kännedom i detalj om pågående polisarbete...
Citera
2022-12-13, 00:28
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och jag undrar varför du är irriterad över det? Varför tycker du inte att hon förtjänar att dömas?

Du nämner här inget om männen. Du är irriterad över att hon döms, INTE över att männen också döms, för det gör dom ju. Har inte sett någon som försvarar männens agerande. I alla fall inte seriöst. Du försöker bygga ett lögnaktigt case om att hon döms men inte männen. Men alla döms. Varför är det ett problem för dig att hon också döms? Ser du inget klandervärt i hennes agerande?

Är du måhända lika kåt som löfving, byden och thornberg m.fl? Man kan undra om den senare också fått ett gäng avsugningar. De kanske har kört lite Ménage ā trois.
Det är enkelt. Jag har väl sagt det i mina tre sista inlägg? De är lika goda kålsupare! Men om man ska prata om vad som är klandervärt så var det väl ändå männen som anställde henne?
Citera
2022-12-13, 00:32
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
De är lika goda kålsupare och jag är irriterad över att det är hon som döms här på Flashback.

Mats Ulving är ju också otroligt ohederlig och han är redan helt körd.
Det faktum att Linda ljuger om den 5-åriga flyktiga realtionen gör henne till ett lättare offer.

Dessutom är hon är utbildad jurist och har på nåt märkligt sätt gått med på att bära polisuniform och pistol trots att hon visste att det var fel visar på cyniska personlighetsdrag som är svåra att gilla.
Allt förklätt i nån slags ordningsmansroll gör att hon framstår som extra beräknande och ljugande
Citera
2022-12-13, 00:41
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det faktum att Linda ljuger om den 5-åriga flyktiga realtionen gör henne till ett lättare offer.

Dessutom är hon är utbildad jurist och har på nåt märkligt sätt gått med på att bära polisuniform och pistol trots att hon visste att det var fel visar på cyniska personlighetsdrag som är svåra att gilla.
Allt förklätt i nån slags ordningsmansroll gör att hon framstår som extra beräknande och ljugande
Det är väl bara på samma sätt som hela kvoteringshysterin och att universitetsutbildningarna har blivit galet genusifierade. Men här tycker jag ändå att det är konstigt att hon bara kunde dyka upp där och bli godkänd av de patriarkala männen
Citera
2022-12-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys

hon är utbildad jurist säger du...hur vet du det, har du sett något dokument eller vad
Citera
2022-12-13, 00:44
Medlem
Det låter som att de är swingers hela bunten... bor i Norrköping allihopa?

Nåväl, vad vore en natt på slottet...? Mycket bättre att gå på CAE s nyårssupe' i glitter och paljetter, kanske en och annan lädermadam dyker upp också, verkar ju finnas en del inom både polis och försvar efter hbtqewzx-revolutionen. Gjorde det kanske innan också men nu verkar en ny nivå nådd.

Ser dem framför mig i en härlig röra på klubben... make love not war! Mmmm härliga och snuskiga fantasier om män i uniformer, men kvinnorna då? Ja, jag är nog lite sotis på Linda men bara i fantasin..

Dom kunde ju vart snyggare gubbarna, men uniformen gör mannen och så makten sen... i feminismens namn gör vi väl som vi vill vi kvinnor, eller?

Om jag vore polis hade jag nog varit frestad att använda min makt för att få sex, men det är moraliskt förkastligt att jaga torskar å ena sidan och knulla runt med varandra å andra tycker jag.
Citera
2022-12-13, 00:44
Medlem
Citat:
👍 Ja det är inte rätt att hon ska hängas ut ensam som en stor skit.
Citera
2022-12-13, 00:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är enkelt. Jag har väl sagt det i mina tre sista inlägg? De är lika goda kålsupare! Men om man ska prata om vad som är klandervärt så var det väl ändå männen som anställde henne?

Ok. Du ser alltså inget klandervärt i hennes agerande. Då drar jag slutsatsen att det var som jag anande, du är lika kåt som övriga bockar.

Du har problemet att du å ena sidan helt ensidigt är "irriterad" över att Staaf döms, och har då inget att säga om männen.

Sedan när jag ifrågasätter det så säger du att männen är "lika goda kålsupare". Så varför skulle det vara ett problem att Staaf döms bara för att männen är lika goda kålsupare? Varför ska inte hon dömas, hon är ju också "lika god kålsupare". Om tre personer är delaktiga i ett mord och alla döms för det, då uttrycker du irritation över att den av dem som är kvinna döms, men har inget att säga om de andra två som är "lika goda kålsupare" som också döms!?

Men det mest märkliga är kanske att du själv inte tycks fatta din egen diskriminering i detta. Som ligger just i det jag försökt förklara för dig i flera inlägg nu.

Denna tråden handlar om Staaf. Vill du tjöta om de andra så starta en tråd om dem, eller om det redan finns så skriv där. Här döms männen minst lika mycket som Staaf, vad jag sett, inklusive av mig.

Möjligen dömer jag Staaf hårdare ren uttryckligen av den enkla anledningen att det är hon som dyker upp i morgonsoffan och skyller ifrån sig, drar könskortet, diskriminerar män och försöker ge "män som inte klarar av kvinnor" skulden för skiten hon och de lika goda kålsuparna ställt till.
Men rent "juridiskt" skulle jag säga att männen skall dömas hårdare, det är de som medvetet låtit sig utnyttjas för lite våt fitta. Och av allt att döma gäller det även Thornberg.
Citera
2022-12-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbcman
👍 Ja det är inte rätt att hon ska hängas ut ensam som en stor skit.
hon hängs väl snarare ut som stadshoran nr1 och som kuksugerska än en skit
Citera
2022-12-13, 00:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
hon hängs väl snarare ut som stadshoran nr1 och som kuksugerska än en skit

statshora

Man undrar vad det är för blinda jävla idioter här i tråden som inte ser att allra mest Löfving också hängs ut och att även Thornberg sitter illa till i detta, liksom några till utöver statshoran.

Man får känslan av att vissa i tråden vill försöka få statshoran till någon stackars liten oskyldig våldtagen flicka och att det bara är de vita heterosexuella något mer än medelålders männen som är klandervärda. Man undrar om de bara är kåta på horan, eller vad det är.

Ingen tvekan om att gubbslemmen skall hängas ut, men för min del råder det inga som helst tvivel om vem predatorn är här, och det är statshoran. Gubbslemmen har "bara" offrat sig själva åt predatorn, och vi vet alla varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in