2022-12-12, 23:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du ska inte bli polis om du inte har formell utbildning som är godkänd. Det är en anselig utbildning som Linda Staaf har bakom sig, om den är felaktig, jag då ska hon inte arbeta som polis mera. Jag vet om att ordinarie poliser inte tycker om att enskilda får glassfil in i yrket, men det förhåller sig så för ett fåtal enskilda individer, däribland Linda Staaf. Eftersom dessa har en särskilt efterfrågad kompetens och tjänsteställning, i fallet POLISMÄSTARE ffs!!

Det finns snabbspår för akademiker: https://polisen.se/funktionsinriktad-polisutbildning 18 månader sedan färdig polis.
Enklaste viset att bli polis har tidigare varit att bli beredskapspolis men den möjligheten är nedlagd. De fick polismans befogenhet och samtlig utrustning. Jag träffade en sådan för en tid sedan, ganska mycket wanabee-cop över han men han hade varit beredskapspolis.

Om du vill bli polis så gå utbildningen till det, det tar två år. Personligen vill jag inte bli polis, jag skulle stupat efter några månader, de jobbar tre-skift. Gå jur.kand det tar fyra år av tuffa studier. Sedan börja polischefsutbildningen. Alltså gör det så mycket att vissa individer får jobba som poliser utan att de har ordinarie PHS i ryggen? Det har tidigare varit möjligt för civilanställda att gå en förkortad utbildning, så de har funnits flera vägar till yrket POLIS utöver PHS.

Den utbildningen du tar upp ovan är en 18 månader lång, som du skriver funktionsinriktad utbildning vid universitet/högskola. Det är enligt uppgift INTE vad Staaf genomgått. Hon lär ha blivit "internutbildad".

Men om du har någon referens till att hon har gått en dylik funktionsinriktad utbildning på 18 månader, så fram med den referensen!

EDIT: Noterade nu att utöver de 18 månadernas utbildning, så följder därefter också 6 månaders aspirantutbildning. Det är alltså en ganska liten skillnad, i tid, mot den vanliga polisutbildningen som är på 24 + 6 månader.
Senast redigerad av trngw 2022-12-13 kl. 00:12.
Citera
2022-12-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den utbildningen du tar upp ovan är en 18 månader lång, som du skriver funktionsinriktad utbildning vid universitet/högskola. Det är enligt uppgift INTE vad Staaf genomgått. Hon lär ha blivit "internutbildad".

Men om du har någon referens till att hon har gått en dylik funktionsinriktad utbildning på 18 månader, så fram med den referensen!
snart kommer hon säkert lägga till det det på sitt påhittade cv .
Citera
2022-12-12, 23:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
snart kommer hon säkert lägga till det det på sitt påhittade cv .

Men det hade inte varit så dumt, för då borde det väl gå att kolla upp det. Då får jag i alla fall svaret på min fråga
Citera
2022-12-12, 23:59
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du ska inte bli polis om du inte har formell utbildning som är godkänd. Det är en anselig utbildning som Linda Staaf har bakom sig, om den är felaktig, jag då ska hon inte arbeta som polis mera. Jag vet om att ordinarie poliser inte tycker om att enskilda får glassfil in i yrket, men det förhåller sig så för ett fåtal enskilda individer, däribland Linda Staaf. Eftersom dessa har en särskilt efterfrågad kompetens och tjänsteställning, i fallet POLISMÄSTARE ffs!!

Det finns snabbspår för akademiker: https://polisen.se/funktionsinriktad-polisutbildning 18 månader sedan färdig polis.
Enklaste viset att bli polis har tidigare varit att bli beredskapspolis men den möjligheten är nedlagd. De fick polismans befogenhet och samtlig utrustning. Jag träffade en sådan för en tid sedan, ganska mycket wanabee-cop över han men han hade varit beredskapspolis.

Om du vill bli polis så gå utbildningen till det, det tar två år. Personligen vill jag inte bli polis, jag skulle stupat efter några månader, de jobbar tre-skift. Gå jur.kand det tar fyra år av tuffa studier. Sedan börja polischefsutbildningen. Alltså gör det så mycket att vissa individer får jobba som poliser utan att de har ordinarie PHS i ryggen? Det har tidigare varit möjligt för civilanställda att gå en förkortad utbildning, så de har funnits flera vägar till yrket POLIS utöver PHS.

Det måste väl ha funnits någon anledning till att man tog bort den förkortade varianten? Jag tycker det är skrämmande om man kan jobba med något så ansvarsfullt och sedan rycka på axlarna å tycka ”ah, utbildning e inte så viktigt, jag skjuter lika bra ändå”
Skulle vi vilja bli opererade av en kirurg som inte är kirurg? Vill vi få våra tänder lagade av en slaktare som har gått nån jädra gör-det-själv-kurs i ämnet? NEJ, det vill vi inte.
Utbildnings vikt och värde ger oss dödliga en rättssäkerhet som är VIKTIG för dem själva och övriga samhället. Vi vill kunna lita på polisen, inte sant? Då kanske vi vill förvänta oss lite mer än att högsta hönset leker ormgrop viftandes med pistoler som de inte ska ha.
Citera
2022-12-12, 23:59
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojken668
Hon har skrivit en bok som heter ”En ulv i fårakläder”
Boken börjar…
” Det var den vackraste kropp han hade sett på länge. Medan getingmidjan ålade sig framför honom på sängen studerade han hennes fasta och vältränade rumpa som sakta gungade fram och tillbaka.
Hennes släta hud vittnade om att hon fortfarande var ung och oerfaren.
Medan han knäppte upp BH-banden i ryggen uppmanade han henne att vända på sig och strax därefter stirrade han rakt in i ett par bröst som var stora som meloner. De var bland de största han sett och fick honom att känna sig vansinnigt upphetsad. Med en varsam tunga kysste han hennes bröstvårtor och hon kved försiktigt.
Det rådde ingen tvekan om att hon ville ha honom. Bara några kyssar till och sen…”

http://www.svenskadeckarfestivalen.se/2019/10/02/recension-ulv-i-faraklader-av-linda-h-staaf/

Jösses så dåligt.
Citera
2022-12-13, 00:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Det är inte hon som utreds, det är han. Hur kan du inte ha fattat det?
Så klart skall alla åka dit. Men du skall se att när detta är över så kommer torskarna att ha åkt dit men inte statshoran. Kommer du att gnälla över det då, att hon inte åkte dit?

Vet man om han var där med batongen redan innan hennes jobb kom på tal ?

Eller började han vifta med batongen efter hon börjat sin anställning?
Citera
2022-12-13, 00:01
Medlem
Nu till det sinnessjuka. Poliser o polischefer har sanningsplikt

MEN ÄR DE MISSTÄNKTA FÖR BROTT FÅR DE LJUGA HUR MYCKET SOM HELST INK FÖR SINA
CHEFER

Hur många tycker att detta är vettigt?

Så de kommer f f a att ljuga om allt som har med kuk o fitta att göra o berätta om hur bra allt varit o att det varit missförstånd för att Linda trodde Mats snokade om hennes antecedentia men nu har det visat sig att det var Holgersson - inget brottsligt har hänt o vi är nästan kompisar igen (men inte mer kk)
Citera
2022-12-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Hade hon haft lite vett hade hon inte klätt sig i kort tight klänning med höga stövlar mitt i vintern. I alla fall med tanke på hur hon knullar runt trots man och stackars minderåriga barn.
Vilket jävla tjafs om hennes klädsel. Hon klär väl sig hur hon vill, sen få du klart tycka vad du vill. Jag tycker hon var snyggt klädd. Och Vadå mitt i vintern, tror du inte hon hade någon kappa hängandes ute i kulisserna?
Citera
2022-12-13, 00:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vet man om han var där med batongen redan innan hennes jobb kom på tal ?

Eller började han vifta med batongen efter hon börjat sin anställning?

Vad jag förstod började hon jobba inom polisen 2008. Resten säger sig själv, tänker jag. Han är ju inte den första polischefen hon knullat.
Citera
2022-12-13, 00:09
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Det är inte hon som utreds, det är han. Hur kan du inte ha fattat det?
Så klart skall alla åka dit. Men du skall se att när detta är över så kommer torskarna att ha åkt dit men inte statshoran. Kommer du att gnälla över det då, att hon inte åkte dit?

"Vilken relation hade du och Mats Löfving när han som chef anställde dig som underrättelsechef?

– Jag och Mats Löfving var inte obekanta med varandra. Jag satt i hans ledningsgrupp för Polismyndigheten i Östergötlands län i flera år. Han visste självklart vem jag var då jag sökte tjänsten på Noa och jag utgår ifrån att jag anställdes för mina kvalifikationer för tjänsten.

Linda Staaf säger att hon och Löfving under en period haft ett förhållande."

De är lika goda kålsupare och jag är irriterad över att det är hon som döms här på Flashback.
Senast redigerad av Flashsmash 2022-12-13 kl. 00:13.
Citera
2022-12-13, 00:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
"Vilken relation hade du och Mats Löfving när han som chef anställde dig som underrättelsechef?

– Jag och Mats Löfving var inte obekanta med varandra. Jag satt i hans ledningsgrupp för Polismyndigheten i Östergötlands län i flera år. Han visste självklart vem jag var då jag sökte tjänsten på Noa och jag utgår ifrån att jag anställdes för mina kvalifikationer för tjänsten.

Linda Staaf säger att hon och Löfving under en period haft ett förhållande."

Sedärja, och hon satt nog inte bara i hans ledningsgrupp, hon satt nog i hans knä också, med trosorna på trekvart.
Citera
2022-12-13, 00:14
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Sedärja, och hon satt nog inte bara i hans ledningsgrupp, hon satt nog i hans knä också, med trosorna på trekvart.
De är lika goda kålsupare och jag är irriterad över att det är hon som döms här på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in