Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-09, 20:28
  #997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men du måste förstå att man undrar vad företaget sysslar med när media rapporterar att företaget nått målet, men inte rapporterar vilket mål som uppnåtts.

Jag undrar mer varför du hittar på så mycket. Det står klart och tydligt i artikeln (som du inte har läst men ändå måste hitta på något om.) Målet var att nå 1500 anställda 2022

Citat:
När man sedan frågar vad sjutton de sysslar med så uppmanas man prenummerera på lokaltidningar
.

Det enda du behövde göra var att fråga hövligt som en vanlig människa, då hade du vetat vid det här laget. Ta av dig offerkoftan.

Citat:
Media använder naturligtvis betalväggar på ett medvetet sätt. När Northvolts planer om nya fabriker eller nyanställningar rapporteras finns inga betalväggar. Nu har de t.o.m. "nått målet". Men det presenteras inte av media i större omfattning än för de som prenummererar på en lokaltidning i Norrland!

Mest troligt för att media har annat att rapporterar om.

Citat:
När detta mål sattes upp vet vi inte. Om det inte presenterats tidigare kan det vara uppställt för att passa resultaten.

Det vet vi absolut, sluta hitta på igen. En väldigt snabb och enkel googling pekar åtminstone på januari 2022.

Citat:
Man gömmer produktionsresultaten för den breda allmänheten.

Inget gömms, går att läsa i artikeln du delade.

Citat:
Det ekonomiska målet har väl du berättat för oss? Att gå med förlust i mer än 10 år framåt.

Det är inte ett ekonomiskt mål utan en ekonomisk bieffekt av en aggressiv expansion. Hade du hellre velat att de hade hållt i pengarna utan expansion?

Citat:
Min uppfattning är som sagt att det måste komma fram styrkta, objektiva data om deras produktion. Hur mycket och till vilka produkter, i detalj, märken och modeller. Det är i alla fall min mening.

Mycket av det finns i artikeln du själv delade.

Citat:
Se bara artikeln i SvT som nyss citerades. Statsministern talar om diffusa gröna mål. Inte ett ord om de 1500 anställda i jättefabriken. Inte ett ord från eller om den tidigare hyllade Carlsson, i artikeln.

Det har nog att göra med att de var i Västerås och inte Skellefteå samt att artikeln inte handlade om Carlsson utan Kristersson. Han var med. SVT (Sveriges TELEVISION) Syslar i huvudsak med rörlig media, så allt matigt kommer att finnas i filmerna) Att välja att inte se dem för att sedan ljuga ihop ett inlägg är bara dumheter.

Hur går det med årsredovisningen? Läst den ännu?
Citera
2022-12-09, 20:32
  #998
Avstängd
wwrs avatar
Northvolt har alltså nått målet att anställa 1500 personer! Men vilka mängder de producerar är viktigare att veta, enligt min mening.

Det behöver presenteras konkreta, objektiva data om produktionen. Vad producerar företaget, vilka kvantiteter, till vilka märken och modeller används batterierna.

Stora tidningar måste in och granska kritiskt. Det är en väg om de skriver seriöst. Detta handlar inte enbart om en Flashbacktråd. Allmänheten har rätt att veta hur det omtalade projektet går. Data måste ut till allmänheten för granskning.

Men detta blir som sagt bara upprepningar. Jag anser att de viktiga frågorna måste upprepas.

Ha en trevlig kväll.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-09 kl. 20:37.
Citera
2022-12-09, 20:37
  #999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Northvolt har alltså nått målet att anställa 1500 personer!

Det behöver presenteras konkreta, objektiva data om produktionen. Vad producerar företaget, vilka kvantiteter, till vilka märken och modeller används batterierna.

Stora tidningar måste in och granska kritiskt. Det är en väg om de skriver seriöst. Detta handlar inte enbart om en Flashbacktråd. Allmänheten har rätt att veta hur det omtalade projektet går. Data måste ut till allmänheten för granskning.

Men detta blir som sagt bara upprepningar.

Ha en trevlig kväll.

Det blir det absolut. Skriv gärna igen när du har läst årsredovisningen som du har frågat efter så många gånger.

Hitta inte på några fler lögner under tiden.

Vi hörs.
Citera
2022-12-09, 20:43
  #1000
Avstängd
wwrs avatar
Något annat märkligt med företaget är hur massmedia och denna tråd ganska samtidigt dött ut i bevakningen. Under förra hösten var tråden aktiv med många postare, både positiva och negativa, tidningarna skrev mycket. I år, när fabriken öppnat, har intressset i både tidningarna och tråden avtagit kraftigt! Inte många verkar vilja veta hur det går för jättteinvesteringen! Det är ju nu man får se hur planerna lyckats.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-09 kl. 20:49.
Citera
2022-12-09, 21:45
  #1001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Något annat märkligt med företaget är hur massmedia och denna tråd ganska samtidigt dött ut i bevakningen. Under förra hösten var tråden aktiv med många postare, både positiva och negativa, tidningarna skrev mycket. I år, när fabriken öppnat, har intressset i både tidningarna och tråden avtagit kraftigt! Inte många verkar vilja veta hur det går för jättteinvesteringen!

Det är nog för att media och flashback är sammansvuren i en stor konspiration... eller så är det mest troligt ett tecken på att det är en gammal nyhet och folk bryr sig inte längre då det finns annat att läsa och skriva om. Nyheter har bara ett värde så länge folk vill läsa.

Citat:
Det är ju nu man får se hur planerna lyckats.

Du har tyvärr fel här, ta det från en som har startat fabriker förr. Det är inte nu man ser hur planerna lyckats. Det är nu de ska försöka få planerna att lyckas. Att bygga en fabrik är den "enkla" biten. Att starta den är något helt annat. I början av 2024 har du det första riktiga kvittot av flera.
Citera
2022-12-09, 21:55
  #1002
Medlem
Vansterpartiets avatar
Skumraskföretag som aldrig kommer producera något av värde. Hela arbetsstyrkan består av nyexaminerade, bruningar och kvinnor. Resultatet blir självklart att ingen gör ett skit.
Citera
2022-12-12, 17:31
  #1003
Avstängd
orrtupps avatar
Nu har Rebecca Uvell annonserat att hon ska börja granska Northvolt.
Mycket bra, kanske det blir hon som spräcker bubblan!
Citera
2022-12-12, 17:34
  #1004
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nu har Rebecca Uvell annonserat att hon ska börja granska Northvolt.
Mycket bra, kanske det blir hon som spräcker bubblan!
Jag kommer ihåg hennes granskning av Greta. Hon träffar ungefär 30-50% rätt kanske man kan säga. Jag har inte läst så mycket av henne, men jag tycker hon skriver lite invecklat och om detaljer. Jag undrar om det kommer att dras någon klar slutsats. Det behövs stora media som främst tar reda på vad som produceras och hur det ekonomiska läget är. Hon har också för liten läsekrets skulle jag tro. Detta måste upp stort för att leda till förändring om det visar sig behövas. Det räcker inte med Norrans betalväggar eller bloggare. Risken är att det kommer att betraktas som "nu har det blivit granskat och kan glömmas". Men vi får se.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-12 kl. 18:03.
Citera
2022-12-12, 18:15
  #1005
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kommer ihåg hennes granskning av Greta. Hon träffar ungefär 30-50% rätt kanske man kan säga. Jag har inte läst så mycket av henne, men jag tycker hon skriver lite invecklat och om detaljer. Jag undrar om det kommer att dras någon klar slutsats. Det behövs stora media som främst tar reda på vad som produceras och hur det ekonomiska läget är. Hon har också för liten läsekrets skulle jag tro. Detta måste upp stort för att leda till förändring om det visar sig behövas. Det räcker inte med Norrans betalväggar eller bloggare. Risken är att det kommer att betraktas som "nu har det blivit granskat och kan glömmas". Men vi får se.
Norran skulle aldrig skriva något negativt om företaget men om Uvell hittar de gravade hundarna lär nog investerarna dra sig ur även om det inte skulle bli stora rubriker.
Citera
2022-12-12, 18:19
  #1006
Medlem
Elvis avatar
https://www.di.se/hallbart-naringsli...energiuppdrag/

Nog känns sosseriet lite inblandat allt.
Citera
2022-12-12, 18:50
  #1007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Norran skulle aldrig skriva något negativt om företaget men om Uvell hittar de gravade hundarna lär nog investerarna dra sig ur även om det inte skulle bli stora rubriker.

Ja Uvell lär hitta det som verkar förvirra sig mellan Skellefteå och Sundsvall. Och tar in något konstigt om ett kinesiskt batteriföretag, men det är hon emot för att de är kineser men samtidigt är hon emot att Northvolt ska få stöd mot kineserna?

Jag fattar ingenting av vad hon skriver eller hennes syfte. Hon är en mupp, och om man inte inser att hon är en mupp är man nog lätt dum i huvudet. Till och med wwr verkar inse det
Citera
2022-12-12, 18:54
  #1008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kommer ihåg hennes granskning av Greta. Hon träffar ungefär 30-50% rätt kanske man kan säga. Jag har inte läst så mycket av henne, men jag tycker hon skriver lite invecklat och om detaljer. Jag undrar om det kommer att dras någon klar slutsats. Det behövs stora media som främst tar reda på vad som produceras och hur det ekonomiska läget är. Hon har också för liten läsekrets skulle jag tro. Detta måste upp stort för att leda till förändring om det visar sig behövas. Det räcker inte med Norrans betalväggar eller bloggare. Risken är att det kommer att betraktas som "nu har det blivit granskat och kan glömmas". Men vi får se.

Grejen är att det inte finns något att granska direkt, vad är det som ska granskas? Så länge du inte ser att de slutar kunna ta in kapital, eller att de avbryter sitt bygge i Skellefteå eller Volvo hoppar av samarbetet så kommer det inte finnas något att hitta.
Vad ska hittas menar ni? I dagsläget finns riktigt inget att hitta, just nu snurrar de på och de har nog med kapital för nått år framåt.

Sanningen är att de snart kommer annonsera att de ska bygga en till batterifabrik, denna gång i USA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback