2022-12-12, 18:34
Bannlyst
https://stoppapressarna.se/politik/linda-h-staaf-hade-oskyddat-sex-med-ytterligare-en-polischef/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
göran millbert är fd länspolismästare i norrland och dömd för miljöbrott.
Numera enhetschef på Justitiedepartementet där de samlar på fd poliser som missköter sig
Han är dessutom ensamstående. Skild?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Här är kravprofilen till den tjänst som Linda Staaf har på NOA.
Jag har svårt att tro att hon var mer kvalificerad än alla andra 21 sökanden.

Kravprofil Ju 2012:16/2013/26 Polismyndigheten - Chef underrättelseverksamheten, NOA Erfarenheter (dessa ska gå att läsa sig till i ett CV) Ska-krav Bör-krav Minst ett par års erfarenhet av att driva och leda i en komplex organisation genom och tillsammans med andra chefer Ett par års erfarenhet av att, med goda resultat, ha arbetat mål- och resultatinriktat för såväl hela verksamhetsuppdraget som det egna ansvarsområdet

Erfarenhet av att framgångsrikt leda större förändrings- och utvecklingsarbete Ingått i ledningsgrupp på strategisk nivå Gedigen erfarenhet av brottsutredning, underrättelsetjänst eller annan polisoperativ verksamhet. Erfarenhet av har arbetat med internationella uppgifter i Sverige eller utomlands. Erfarenhet från arbete inom rättsväsendet Erfarenhet av chefskap på motsvarande nivå inom offentlig sektor

Kunskaper (dessa ska gå att läsa sig till i ett CV) Ska-krav Bör-krav Akademisk examen (relevant för befattningen) och/eller polisexamen Chefs- och ledarskapsutbildning för strategisk nivå Förmågor (dessa bedöms i intervjuer och tester) Ska-krav Bör-krav Analys och helhetssyn: Förmåga och vilja att lösa samhällsproblem tillsammans med andra samhällsaktörer Förmåga att skapa struktur i komplex verksamhet, dra relevanta slutsatser samt omsätta dessa till verksamhetsnytta (med beaktande av rättssäkerhet, kvalitet, effektivitet, flexibilitet och ekonomi i balans) Förmåga att växla perspektiv

https://docplayer.se/15549722-Chef-till-underrattelseverksamheten-vid-nationella-operativa-avdelningen.html

Här tycker jag nog att Linda uppfyller det mesta. Du kan aldrig få 100% match. Utöver kraven har hon bidragit med andra starka egenskaper så att hon har kunnat utveckla NOA i en positiv riktning
Citera
2022-12-12, 18:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Svagt av Linda att dra kvinnokortet..."Folk hatar för att jag är chef och kvinna"...Nej så är det inte Linda. Folk "hatar" för att du är ett symtom på nepotism-korruptionen i våra myndigheter. För att du saknade meriter och utbildning för att bli chef för NOA.

Hon har alltså även förstört två äktenskap (två som vi känner till kan vara flera) så inte kan kvinnor i genom sluta upp på det där kvinnokortet heller.

Dumt att hon ens var med i TV men tyder på lite det där med psykopat vibbar. Att hon kan då aldrig gjort något fel alls och hon trodde det här med att köra kvinnokortet fixar allt.
Citera
2022-12-12, 18:35
Medlem
Den här lögnaktiga narcissisten drar så klart på sig offerkoftan och kör med kvinnokortet hahaha. Jävla åsna. Buhu det är bara för att jag har en fitta som alla män är ute efter att sätta dit mig buhu buhu det är en konspiration buhu. Det beror inte aaaaaalls på att jag utnyttjar min position och är en fuskande narcissist.

Om något är det HON som använt sin position som kvinna till att dra fördelar. Parasit.
Citera
2022-12-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Hon skiter fullständigt i andra kvinnor. Fråga Bydéns ex-fru.

Förlåt men jag kan inte ha NÅGON sympati med SUPERSOSSEN Blygdbéns fru. Hon om någon vet väl vilken UBERFJANT hon varit gift med. Men gillade säkert alla hans förmåner från Staten. Det gör alla Sossar.
Citera
2022-12-12, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Ja, är det sant eller ytterligare lögner på meritlistan
Det var i hennes ungdom hon säger sig ha tävlat.
Bara tre stycken ställde upp också. Så det är nog inga vikter man höjer ögonbrynen åt. Förmodligen något trevligt jippo de hade på gymnastiken som sedan blev till en stor bedrift i CV.
Citera
2022-12-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hon har sug i blicken.

Hoppas verkligen inte att hon gör jobbet med ögonen, dvs s*ger med dem.
Citera
2022-12-12, 18:39
Medlem
Tercios avatar
Lite nytt:

Citat:
Linda Staaf beskriver vidare att Mats Löfving under flera år kontinuerligt haft kontroll över henne och att acceptans och omsorg över henne varvats med tydligt avståndstagande och ignorering.

Enligt Staafs redogörelse har Löfving vid flera tillfällen överraskande dykt upp på platser där hon har varit, som till exempel siminrättningar, bagerier och promenadstråk, skriver Stenman.

I anmälan beskrivs hur Linda Staaf sett Mats Löfving försöka stå och gömma sig när hon har varit ute och motionerat och att hon tagit honom på bar gärning – genom att själv gömma sig och sen avslöja honom.

https://www.expressen.se/nyheter/staaf-lofving-dok-upp-pa-badhus-bagerier-och-motionsspar/

Låter som två friska och seriösa personer som gör sig väl som myndighetschefer...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det var i hennes ungdom hon säger sig ha tävlat.
Bara tre stycken ställde upp också. Så det är nog inga vikter man höjer ögonbrynen åt. Förmodligen något trevligt jippo de hade på gymnastiken som sedan blev till en stor bedrift i CV.

Precis!
Själv är jag Prisvinnande Svensk Gymnast, Prisvinnade Svensk Ryttare osv osv osv.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersjimmy
https://stoppapressarna.se/politik/linda-h-staaf-hade-oskyddat-sex-med-ytterligare-en-polischef/

Micael Bydén, som numera går under namnet ”Hälsingebocken”.
Citera
2022-12-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Lite nytt:

https://www.expressen.se/nyheter/staaf-lofving-dok-upp-pa-badhus-bagerier-och-motionsspar/

Låter som två friska och seriösa personer som gör sig väl som myndighetschefer...

Inte ens Paradise Hotel skulle passa dem: där finns det väl spärrar i produktionen mot psykopatiskt beteende som Stalkning med mera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in