2022-12-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Svagt av Linda att dra kvinnokortet..."Folk hatar för att jag är chef och kvinna"...Nej så är det inte Linda. Folk "hatar" för att du är ett symtom på nepotism-korruptionen i våra myndigheter. För att du saknade meriter och utbildning för att bli chef för NOA.
Men varför hatar man symtomet och inte orsaken?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Lämnar man frun för annan tant så ingår det nog sex med den nya förmågan.

Du är en toffel Mats, en riktig sådan.

Om jag hade varit Mats hade jag aldrig lämnat frun men jag hade fortsatt knulla slynan på jobbet på ett sätt som jag aldrig skulle göra med frun.

Alla slynans hål skulle fyllas med sperma.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Nu snurrar det till sig ytterligare - den som begärt ut olika uppgifter om Staaf visar sig vara forskaren Stefan Holgersson.

https://www.dn.se/sverige/polisforskaren-det-var-jag-som-kartlade-linda-staaf/

Dessutom står han också bakom ett par träd på bilden
Citera
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Utrett? Nej det är en trådsanning att hon gjort det. Vi har INGA BEVIS på att hon gått i sänghalmen tillsammans med Löfving.
Å andra sidan har vi inga bevis på att hon INTE gjort det heller.
"Ytlig privat relation, men inget förhållande" kan ju betyda vad som helst; t ex en gemensam kväll på krogen, en middag hemma hos en av dem, ett "one night stand" osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Om Löfving lämnade sin fru sedan 30 år för Linda så är det nog troligt.
Att det inte finns bevis för att någon INTE har knullat med Löfving gäller ju i princip alla, inklusive undertecknad. Och det är ju avgörande att de hade någon slags sexuell relation eller historia vid anställningstillfället. Det är naturligtvis fortfarande olämpligt att börja knulla med sina underlydande när de väl är anställda, men det är inte lika solklart korruption.

Jag hoppas fan att tidningarna har på fötterna här. Det vore jävligt osmakligt om det visar sig att hon faktiskt bara är en random blond, kvinnlig chef som på sin höjd fått sina meriter ifrågasatta av någon forskare men ändå målas ut som rikshora i pressen.
Citera
2022-12-12, 18:28
Bannlyst
Citat:
Svagt av Linda att dra kvinnokortet..."Folk hatar för att jag är chef och kvinna"...Nej så är det inte Linda. Folk "hatar" för att du är ett symtom på nepotism-korruptionen i våra myndigheter. För att du saknade meriter och utbildning för att bli chef för NOA.

Hon läser flashback liksom hennes vänner.
Citera
2022-12-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
https://www.youtube.com/watch?v=r26krlXFmOI denna passade nog Före avslöjandet

Ha ha ha! Linda rocks!
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Här är kravprofilen till den tjänst som Linda Staaf har på NOA.
Jag har svårt att tro att hon var mer kvalificerad än alla andra 21 sökanden.

Kravprofil Ju 2012:16/2013/26 Polismyndigheten - Chef underrättelseverksamheten, NOA Erfarenheter (dessa ska gå att läsa sig till i ett CV) Ska-krav Bör-krav Minst ett par års erfarenhet av att driva och leda i en komplex organisation genom och tillsammans med andra chefer Ett par års erfarenhet av att, med goda resultat, ha arbetat mål- och resultatinriktat för såväl hela verksamhetsuppdraget som det egna ansvarsområdet

Erfarenhet av att framgångsrikt leda större förändrings- och utvecklingsarbete Ingått i ledningsgrupp på strategisk nivå Gedigen erfarenhet av brottsutredning, underrättelsetjänst eller annan polisoperativ verksamhet. Erfarenhet av har arbetat med internationella uppgifter i Sverige eller utomlands. Erfarenhet från arbete inom rättsväsendet Erfarenhet av chefskap på motsvarande nivå inom offentlig sektor

Kunskaper (dessa ska gå att läsa sig till i ett CV) Ska-krav Bör-krav Akademisk examen (relevant för befattningen) och/eller polisexamen Chefs- och ledarskapsutbildning för strategisk nivå Förmågor (dessa bedöms i intervjuer och tester) Ska-krav Bör-krav Analys och helhetssyn: Förmåga och vilja att lösa samhällsproblem tillsammans med andra samhällsaktörer Förmåga att skapa struktur i komplex verksamhet, dra relevanta slutsatser samt omsätta dessa till verksamhetsnytta (med beaktande av rättssäkerhet, kvalitet, effektivitet, flexibilitet och ekonomi i balans) Förmåga att växla perspektiv

https://docplayer.se/15549722-Chef-till-underrattelseverksamheten-vid-nationella-operativa-avdelningen.html
Citera
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Hur ser man det?

Hon har sug i blicken.
Citera
2022-12-12, 18:32
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Men flygcertet, det där är intressant. Det kostar ju flera hundra tusen innan man har det certet, och sedan skall man finansiera att hyra eller del-äga plan om man skall ha någon användning av kunskaperna. Hur såg den miljön ut, och hur realistiskt är det att uppgifterna stämmer ?
Det låter j-ligt dyrt. Hade det själv, tog det på 80-talet, då var det ca 15-20.000 (någon som kan räkna om till dagens penningvärde?). Hursomhelst så tog jag det när jag hade mitt första jobb efter skolan, inte särskilt välavlönat så varför skulle det vara så extremt mycket ekonomiskt belastande idag?
40 flygtimmar, några teorilektioner (metrologi o radio - resten pluggade man själv), litteratur, läkarundersökning, medlem i flygklubb så det fanns oftast plan lediga om man hade lite framförhållning.
Citera
2022-12-12, 18:33
Medlem
Citat:

Det är denna typ av argument som gör det OMÖJLIGT i Sverige att ha ens den minsta av konversation, än mindre en kontrovers i åsikter.

Rasistkort, feministkort kastas direkt - och då förväntas man stå svarslös.

Hela denna attityd är riktigt, riktigt farlig för vårt land. Inte på kort sikt, men på lång. De som verkligen vill vårt land väl tystas på grund av tillfälligt populära åsikter som alla svaga - dvs 95 procent av befolkningen - hoppar på, för att de vill vara "meeed".
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Jag önskar att vi hade sådant här drama på vårt arbetsplats. 🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Det låter j-ligt dyrt. Hade det själv, tog det på 80-talet, då var det ca 15-20.000 (någon som kan räkna om till dagens penningvärde?). Hursomhelst så tog jag det när jag hade mitt första jobb efter skolan, inte särskilt välavlönat så varför skulle det vara så extremt mycket ekonomiskt belastande idag?
40 flygtimmar, några teorilektioner (metrologi o radio - resten pluggade man själv), litteratur, läkarundersökning, medlem i flygklubb så det fanns oftast plan lediga om man hade lite framförhållning.

Nej, det är inte särskilt dyrt. Speciellt inte då Klättermusen tog körkortet. Bara att låna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in