2022-12-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Kommentarer:

1) Tyngdlyftningsmästare. Hon blev vid ett tillfälle distriktsmästare i styrkelyft. Detta skedde när hon gick i nian i Jämtland. Förutom henne själv var det tre andra som ställde upp i just hennes ålderskategori. Rekordet hon satte i samma veva (bänkpress, tjejer F16) var det andra som togs i distriktet eftersom det nyligen hade införts.

2) Lastbilschaufför. Hon körde lite på fritiden åt sin pappa Örjan Hansson som hade ett stort åkeri i Jämtland, kallat "Blåröda bussarna - Flytta med Örjan, redan från början." Hon tog körkort tidigt och extraknäckte med lite udda körningar åt pappan när hon behövde pengar.

Ganska banala grejer alltså. Men när det formuleras som "tidigare rekordhållare i styrkelyft" och "tidigare långtradarförare, som körde i hela Sverige", så ser det ju mer än lovligt spektakulärt ut.

Men flygcertet, det där är intressant. Det kostar ju flera hundra tusen innan man har det certet, och sedan skall man finansiera att hyra eller del-äga plan om man skall ha någon användning av kunskaperna. Hur såg den miljön ut, och hur realistiskt är det att uppgifterna stämmer ?
Citera
2022-12-12, 18:09
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Nu snurrar det till sig ytterligare - den som begärt ut olika uppgifter om Staaf visar sig vara forskaren Stefan Holgersson.

https://www.dn.se/sverige/polisforskaren-det-var-jag-som-kartlade-linda-staaf/
Fantastiskt. Vill man vara konspiratorisk så gör den gode Holgersson helt enkelt någon en stor tjänst här.
Citera
2022-12-12, 18:11
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Är det fastlagt att Staaf knullade med Löfving? Hon säger ju att de hade "en ytlig privat relation, men inget förhållande". Det känns som att allt hänger på det. Om hon knullade med den anställande chefen och dessutom ljuger om det bör naturligtvis huvuden (åtminstone hennes och Löfvings) rulla. Om de inte knullade rör det sig på sin höjd om en dålig rekrytering, vilket händer hela tiden och vilket man hur som helst inte kan lasta Staaf för. I sådana fall är det skandal att hon har framställts i media som någon slags opportunistisk karriärhora och att Löfving omplaceras.

Jag antar att det redan är utrett i tråden, men jag orkar inte tröska igenom 200 sidor.

Utrett? Nej det är en trådsanning att hon gjort det. Vi har INGA BEVIS på att hon gått i sänghalmen tillsammans med Löfving.
Å andra sidan har vi inga bevis på att hon INTE gjort det heller.
"Ytlig privat relation, men inget förhållande" kan ju betyda vad som helst; t ex en gemensam kväll på krogen, en middag hemma hos en av dem, ett "one night stand" osv.
Citera
2022-12-12, 18:12
Moderator
Dr Kings avatar
Löfving skall alltså ”få andra uppgifter” medan utredningen pågår. Man undrar vad dessa består i. Kanske är det att sortera om papper i pärmar i Palmeutredningen eller liknande.

Att Mats nu hängs ut rejält kan bli Lindas räddning. Hon har trots allt ”bara knullat runt” medan det är Mats som har begått de brottsliga handlingarna.
Citera
2022-12-12, 18:12
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Är det fastlagt att Staaf knullade med Löfving? Hon säger ju att de hade "en ytlig privat relation, men inget förhållande". Det känns som att allt hänger på det. Om hon knullade med den anställande chefen och dessutom ljuger om det bör naturligtvis huvuden (åtminstone hennes och Löfvings) rulla. Om de inte knullade rör det sig på sin höjd om en dålig rekrytering, vilket händer hela tiden och vilket man hur som helst inte kan lasta Staaf för. I sådana fall är det skandal att hon har framställts i media som någon slags opportunistisk karriärhora och att Löfving omplaceras.

Jag antar att det redan är utrett i tråden, men jag orkar inte tröska igenom 200 sidor.

Om Löfving lämnade sin fru sedan 30 år för Linda så är det nog troligt.
Citera
2022-12-12, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Ska inte Linda också utredas för att hon med sex manipulerat sig till en fördel i arbetslivet?

Det är sant.

Men idag ligger hon till sängs med armén, som har större vapen än polisen, så hon kommer undan med sina kriminella aktiviteter.
Citera
2022-12-12, 18:13
Avslutad
Det här är bara toppen av ett isberg av korruption i myndigheter som socialdemokraterna lämnar efter sig. 8 år av vanstyre och korruption i alla tänkbara sammanhang, kan man korrupta så gör (S) exakt det, tjuvar och lögnare, se bara på dan eliasson. Korruptionen är (S) trademark och nu får den nya hederliga regeringen ärva deras skit.

Skulle inte förvåna om linda luder idag krattat manegen i tv4 för att i kommande förhör 'bryta ihop' och dra feministkortet - jag kände mig tvingad, jag kände mig hotad, jag kände mig yada....
Citera
2022-12-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Tack!

Men nu när jag ser tillbaka så vet jag inte om min jämförelse mellan dessa damer var särskilt smart.

Det finns nu en risk att Mats misstar Linda för Madeleine och börjar följa efter Madeleine i bageriet, i badhuset eller ute i skogen osv.

Nä det finns risker där, inser det.
Men kul ändå. Men kanske inte för M.
Citera
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Löfving skall alltså ”få andra uppgifter” medan utredningen pågår. Man undrar vad dessa består i. Kanske är det att sortera om papper i pärmar i Palmeutredningen eller liknande.

Att Mats nu hängs ut rejält kan bli Lindas räddning. Hon har trots allt ”bara knullat runt” medan det är Mats som har begått de brottsliga handlingarna.

Linda påstår att det var en ytlig relation för att ÖB inte ska surna till på henne och för att Löfving ska slippa åtal för jäv.

Tyvärr är det knappast med sanningen i överensstämmande.

Varför brottsligheten skenar blir alltmer uppenbart. Danne Eliasson, kom tillbaka allt är förlåtet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Anders är precis som Linda lika insyltad som Mats, men det är Mats som offras och alla är nöjda från högsta till lägsta i myndighetsutövning.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Det krävs inte lite för att få mig att kalla någon psykopat, men sättet Staaf nu agerar, hur hon sitter och nästan tjuter i TV när hennes klandervärda beteende blir en allmän åskådning påminner mig såväl om en egen erfarenhet av en psykopat.

Visst Staaf kanske inte är största boven här. Men att hon drar feministkortet när hon själv utnyttjat dessa så kallade patriarkala strukturer för att göra en svårslagen kometkarriär visar på ett extremt hyckleri och omoraliskt lögnaktighet.

Jag är ingen läkare, kan inte säga till 100% om hon är psykopat.

Hon har däremot tagit på sig sina bästa stövlar, en kort kjol och med ett högburet huvud gått till och ifrån morgonstudions tv-sända intervju, där i mellan har hon suttit med gråten i halsen och kasta ur feministisk käbbel om kvinnor, och "jag som kvinna", för att försöka lura och snärja allmänheten framför 2 programledare som inte ställer en enda kritisk fråga.

Om inte du tycker det tyder på psykopatiska drag så får det stå för dig.

Jo, så brukar det också låta i forumet. Alla som slänger sig med psykopatanklagelser har alla varit tillsammans med en. Tänk att något så ovanligt nu har blivit allmänt utbrett i samhället. Alla har plötsligt en psykopat i sin närhet. Men så kanske det är, så fort en person beter sig illa får de psykopatstämpeln direkt. Snart är det nog mer vanligt med psykopater i vårt samhälle än vad det är människor som har ADHD.

Hon hade förövrigt inte nära till gråten alls imorse på TV 4. Jag upplevde det mer som att hon verkade desperat, trängd och att hon skämdes. Kanske med all rätt också, det var ju inget vidare bra drag av henne att medverka. Ett stort misstag enligt mig, som bara gav känslan av att anklagelserna mot henne kan stämma. Ett avskräckande exempel på vilken oreda en person som använder sex som medel mot toppen kan ställa till med. Det är som att släppa räven in bland hönsen. Fullständigt kaos.

Finns väl ingen "seriös" chef som skulle vilja anställa henne i fortsättningen, när de vet vad hon kan ställa till med. Hon lär väl få hänga kvar inom myndigheten ändå, eftersom det nu är så synd om henne. Men det kan ju inte kännas vidare kul att hänga kvar när snacket för alltid kommer att gå bakom ryggen.

Det var den känslan jag fick när jag såg henne på tv imorse, att hon var där för att försöka få det roliga snacket vid fikaborden att försvinna. Fyfan för att ha det ryktet på en arbetsplats!

Hon lär i alla fall vara bra tränad i att hantera en batong.
Citera
2022-12-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det här är bara toppen av ett isberg av korruption i myndigheter som socialdemokraterna lämnar efter sig. 8 år av vanstyre och korruption i alla tänkbara sammanhang, kan man korrupta så gör (S) exakt det, tjuvar och lögnare, se bara på dan eliasson. Korruptionen är (S) trademark och nu får den nya hederliga regeringen ärva deras skit.

Skulle inte förvåna om linda luder idag krattat manegen i tv4 för att i kommande förhör 'bryta ihop' och dra feministkortet - jag kände mig tvingad, jag kände mig hotad, jag kände mig yada....

Nu har vi ju 8 stycken sossepartier som alla har samma chef, en känd oligarkfamilj som basar över Svenskt Näringsliv och den Djupa staten där dessa kriminella myndigheter härjar. Det var ju t.ex. Moderaterna med Reinfeldt och Ulf Kristersson i spetsen som gjorde sossen Dan Eliasson till en betydande chef under tiden det begavs, inte sossarna. Resten är historia. Det är skrattretande att folk tror att man kan rösta på dessa partier och det blir någon skillnad. De sitter alla i samma båt och arbetar för WEF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in