2022-12-12, 17:47
Medlem
Pethuglins avatar
Riksdagsledamot Katja Nyberg (SD) säger så här om chefer som får vapen trots att de inte har polisutbildning. (Katja Nyberg är själv polis och kriminalinspektör.)

"Katja Nyberg är också kritisk till att Linda Staaf och flera andra chefer har fått tjänstevapen trots att de inte är utbildade poliser, något som Dagens Nyheter har rapporterat om.
Det där är något som jag påpekat i flera, flera år. Varför ska polischefer som inte är utbildade poliser gå runt och ha uniform och tjänstevapen på sig? Varför ska hon gå runt med en Sigsauer?"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/politikernas-kritik-upp--och-nedvanda-varlden/
Citera
2022-12-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Detta är faktiskt vetenskapligt bevisat. Kvinnor med annan vridning av höftkulorna är vanligtvis lesbiska. Svårt att fatta, men så är det.
Men för helvete
Citera
2022-12-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Riksdagsledamot Katja Nyberg (SD) säger så här om chefer som får vapen trots att de inte har polisutbildning. (Katja Nyberg är själv polis och kriminalinspektör.)

"Katja Nyberg är också kritisk till att Linda Staaf och flera andra chefer har fått tjänstevapen trots att de inte är utbildade poliser, något som Dagens Nyheter har rapporterat om.
Det där är något som jag påpekat i flera, flera år. Varför ska polischefer som inte är utbildade poliser gå runt och ha uniform och tjänstevapen på sig? Varför ska hon gå runt med en Sigsauer?"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/politikernas-kritik-upp--och-nedvanda-varlden/
Den skall väl användas vid rollspel i sängkammaren.
Citera
2022-12-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Man kanske försökte lägga locket på genom att hon fick ny tjänst
Visst, men det förutsätter att Göran är villig att ställa upp och ta risken. Kanske han sa ja för att snart ploppa upp som ny hög chef på polisen. Om inte Göran krossas i Staafaffären, lär vi snart se honom som ny fantastisk polischef… jag känner det på mig…
Citera
2022-12-12, 17:52
Medlem
I tråden får vi reda på av visselblåsare att iranske killen som sitter "misstänkt för spionage för Ryssland" kan ha blivit undanröjd just för att han 2015 började granska vad som pågår hos Polisen och den Djupa staten. Kan detta vara ett sätt att tysta ned honom? Nåväl, det får media och resten reda ut.

Det här var intressant. Linda Staaf vill att vi i Sverige ska ha mer sund misstänksamhet och diskussion mot korruption:
Citat:
– Det stora hotet mot samhällsordningen är när de kriminella marknaderna och klanerna äter sig in institutioner som banker och kommuner. Att korrumpera sådant som tillstånd och bidrag i en kommun är guld värt för de kriminella. Här behövs mycket mer sund misstänksamhet och ändamålsenliga kontroller. Jag är uppriktigt förvånad över att vi inte har mer diskussion om korruptionen i samhället, sa Linda H Staaf.
https://folkbladet.se/ledare/kronika/artikel/vi-behover-mer-sund-misstanksamhet-mot-korruption/r003p40r

Är det inte det vi har här på sociala medier om affärerna som pågår inom den korrupta Djupa staten och i synnerhet polis- och säkerhetstjänsten?
Senast redigerad av allanballanjugge 2022-12-12 kl. 18:07.
Citera
2022-12-12, 17:57
Medlem
Tillssons avatar
Nu snurrar det till sig ytterligare - den som begärt ut olika uppgifter om Staaf visar sig vara forskaren Stefan Holgersson.

Citat:
Underrättelsechefen Linda Staaf var orolig att hennes tidigare chef, Mats Löfving, kartlade henne. Men nu bekräftar polisforskaren Stefan Holgersson för DN att det var han som låg bakom.

– Det var jag som begärde ut handlingar från olika mejladresser, säger han.

Stefan Holgersson har använt flera olika anonyma mejladresser när han begärt ut handlingar från Polismyndigheten.

– För att utesluta att jag gynnas eller missgynnas och för att resultaten inte skulle vara missvisande,

https://www.dn.se/sverige/polisforskaren-det-var-jag-som-kartlade-linda-staaf/
Citera
2022-12-12, 18:00
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Jag har vapen. Har licens för det. Pistoler, revolvrar etc. De "tjänstevapen" jag tidigare förfogade över var AK4, AK5, AK47, KSP58, KSP88 osv. De prickade många fiender. Men att ge honey trappen en puffra har bara att göra med att Löfving ville smaka lite mer fitta. Först tjänsten som hon aldrig skulle ha fått, och sen tjänstevapnet som hon heller aldrig skulle ha fått. Allt pekar på att hon är ytterst manipulativ. Hoppas och antar att hennes karriär är över precis som Mats Löfvings. ÖB kan också ta livet av sig. Djävla sopa, han också. Fy fan vilka värdelösa människor.
Citera
2022-12-12, 18:00
Avslutad
Ska inte Linda också utredas för att hon med sex manipulerat sig till en fördel i arbetslivet?
Citera
2022-12-12, 18:01
Medlem
EastAreaPapists avatar
Är det fastlagt att Staaf knullade med Löfving? Hon säger ju att de hade "en ytlig privat relation, men inget förhållande". Det känns som att allt hänger på det. Om hon knullade med den anställande chefen och dessutom ljuger om det bör naturligtvis huvuden (åtminstone hennes och Löfvings) rulla. Om de inte knullade rör det sig på sin höjd om en dålig rekrytering, vilket händer hela tiden och vilket man hur som helst inte kan lasta Staaf för. I sådana fall är det skandal att hon har framställts i media som någon slags opportunistisk karriärhora och att Löfving omplaceras.

Jag antar att det redan är utrett i tråden, men jag orkar inte tröska igenom 200 sidor.
Citera
2022-12-12, 18:03
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ha! Faktiskt, stereotypa ansiktet för en nitisk principfast man som avskyr bedrägligt beteende och anser att lagar, regler och praxis är heliga stjärnor att följa. Jag önskar honom god jaktlycka.
Hoppas inte på för mycket, Viksten friade Säpo för att ha missat Akilov när de tog bort spaningen de haft på honom en tid innan dådet. Viksten verkar vara typen man kallar in för att städa upp, och då menar jag städa upp alla spår av misstag och missförhållanden så att det ska se rent och fint ut i slutrapporten.
Citera
2022-12-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag tycker uppriktigt synd om denne Jan Staaf hennes frånskilde man. Inte för att jag tror att saknaden efter aset blev särskilt stor. Efter 7 års äktenskap kommer ju de hårda orden. Men jag undrar hur länge hon knullade med Löfving innan han fick freda på det.
Lämnade inte även Jan Staaf fru och barn för klättermusens skull? Om ja, så är det inte synd om honom.
Citera
2022-12-12, 18:05
Medlem
Snabb sammanfattning av nuläget, kvällen den 12 december. Triangeldramat plus En:

Löving: Sitter hemma i lägenheten och gråtrunkar som vanligt. "Linda, Linda, Linda din JÄVEL!"
Linda: Hemma hos ÖB. SUPERNÖJD. "Jag såg inte så rynkig ut i TV4 idag, va? Gjorde jag inte va? VA?"
ÖB: Tittar diskret ned mot den gamla prinskorven, minns dess storhetstid och svarar sin ettriga Klättermus:
"- Nej nej nej älskling, inte rynkig alls, inte alls ..."

Meanwhile: Thornberg hemma med frun.
- Är det inte BINGOLOTTO ikväll, Britt-Marie? BRITT-MARIE? Britt-Marie SVAARA!
- Nej nej nej Anders, det vet du väl, de ä månda ida. Inget spel, bara jobb å jobb.
Ridå.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-12-12 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in