2022-12-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medioten
Ja just de noll koll.

Det är därför man frågar här. Eller?

Vem har noll koll?
Ja, och jag svarade dig att leverantören inte säljer till slutkund, vilket du trodde i ditt inlägg.
Citera
2022-12-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du menar att polisen ringer upp dig för att du vill köpa BTC via Safello? Låter helt orimligt.
Safello kan höra av sig via sms att man ska godkänna överföringen.

Finns ju andra tex bt.cx du kan använda dig av.

Är inget konstigt att köpa på sig BTC.
Vilken sida försökte du regga dig på i två timmar?

Ja det är mycket som kan vara orimligt, men man får ha lite koll. Allt är inte sannt för att man tror att det är det.

Polisen har genom Safello fått kontaktuppgifter till flera, som jag förstått leverantörer.
Eftersom Safello för att få arbeta ifred och inte bli anklagade för att man tillhandahåller tjänster till kriminella
så gör man vad polisen ber dem om. Polisen har haft span under en tid, och fått IP adresser och annant man behöver för att spåra källan. Dom har så klart inte lyckats, så då ger man sig på användarna. Dessa i sin tur har inte gjort något brott, men blir förhörda om allt dom vill veta. Jag har blivit uppringd ett par gånger, och man får spela dum, och låtsas att man inget vetat, och att man inte gjort något brottsligt. Det säger dom själv för att pumpa en på info. Men dom tycker att man gör en omoraliska handlig. Att tv-bolagen ljuger och sprider propagande, tillsammans med deras mediamonopol har man ingen förståelse för. När man sedan säger att ägarna är inblandade i korruption utomlands för miljarders dollar säger man att dom inget brott gjort i Sverige så det vill man inte uttala sig om. Omoraliskt kan man tycka men han följer bara vad lagen säger.
Citera
2022-12-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ja det är mycket som kan vara orimligt, men man får ha lite koll. Allt är inte sannt för att man tror att det är det.

Polisen har genom Safello fått kontaktuppgifter till flera, som jag förstått leverantörer.
Eftersom Safello för att få arbeta ifred och inte bli anklagade för att man tillhandahåller tjänster till kriminella
så gör man vad polisen ber dem om. Polisen har haft span under en tid, och fått IP adresser och annant man behöver för att spåra källan. Dom har så klart inte lyckats, så då ger man sig på användarna. Dessa i sin tur har inte gjort något brott, men blir förhörda om allt dom vill veta. Jag har blivit uppringd ett par gånger, och man får spela dum, och låtsas att man inget vetat, och att man inte gjort något brottsligt. Det säger dom själv för att pumpa en på info. Men dom tycker att man gör en omoraliska handlig. Att tv-bolagen ljuger och sprider propagande, tillsammans med deras mediamonopol har man ingen förståelse för. När man sedan säger att ägarna är inblandade i korruption utomlands för miljarders dollar säger man att dom inget brott gjort i Sverige så det vill man inte uttala sig om. Omoraliskt kan man tycka men han följer bara vad lagen säger.

Detta du skriver låter ännu mer orimligt.
Kontaktuppgifter till leverantörer?
Safello har ju inga kontaktuppgifter till leverantörer.

Så nej.

Dina uppgifter lär inte vara sanna.
Citera
2022-12-12, 19:38
Moderator
Falukropps avatar
Lägg ner pajkastningen, håll er till topic.

//mod
Citera
2022-12-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Detta du skriver låter ännu mer orimligt.
Kontaktuppgifter till leverantörer?
Safello har ju inga kontaktuppgifter till leverantörer.

Så nej.

Dina uppgifter lär inte vara sanna.

Då har du nog fått allt om bakfoten. Safello har uppgifter om du Swishar en vara genom dem så får man alla bankupgifter osv. Sedan kan dom koppla till olika plånböcker som dom ser är kopplade till IPTV säljare. Eller om dom gjort ett tillslag och kunnat kolla vilka plånböcker som kopplats ihop med Safello vid köp. Jag har fått påringning av polis 2 ggr där dom menar att dom har loggarna från Safello och att jag handlat så och så mycket av en viss leverantör. Hur förklarar du då att Safello även själv gått ut tillsammans med polis och finansinspektion och säger att man samarbetar.

För övrigt fungerar inte deras tjänst som den brukar. Du kan bara handla mella dig själv och Safello nu.

Hur gör du t.ex om du vill köpa crypto hos Safello, och vill betala någon eller skicka?
Senast redigerad av Medioten 2022-12-13 kl. 12:14.
Citera
2022-12-13, 23:37
Medlem
Citat:
Då har du nog fått allt om bakfoten. Safello har uppgifter om du Swishar en vara genom dem så får man alla bankupgifter osv. Sedan kan dom koppla till olika plånböcker som dom ser är kopplade till IPTV säljare. Eller om dom gjort ett tillslag och kunnat kolla vilka plånböcker som kopplats ihop med Safello vid köp. Jag har fått påringning av polis 2 ggr där dom menar att dom har loggarna från Safello och att jag handlat så och så mycket av en viss leverantör. Hur förklarar du då att Safello även själv gått ut tillsammans med polis och finansinspektion och säger att man samarbetar.

För övrigt fungerar inte deras tjänst som den brukar. Du kan bara handla mella dig själv och Safello nu.

Hur gör du t.ex om du vill köpa crypto hos Safello, och vill betala någon eller skicka?

Så din säljare använder samma wallet adress varje gång? Då får ni skylla er själv om polisen kontaktar er.

När man handlar BTC på Safello så hamnar dom i plånboken på Safello.
Sen skickar du iväg från den.

Inte jättesvårt.

Men vill du diskutera Safello så är det bättre du gör det i rätt forumsavdelning.
Citera
2022-12-15, 11:42
Medlem
Fick berätta till N1 flera gånger att ge ut ny bitcoin adress. Många som missar den punkten verkar det som…
Citera
2022-12-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Fick berätta till N1 flera gånger att ge ut ny bitcoin adress. Många som missar den punkten verkar det som…

Du har aldrig pratat med N! Kanske en återförsäljare inte N!
Citera
2022-12-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverige32
Du har aldrig pratat med N! Kanske en återförsäljare inte N!

Jo, alltså själva N1 när man behövde mejla. Kan varit ca 2 år sedan. Fattar inte varför folk jämt säger att man i te kan kontakta N1 🤔 Måste ha specialkrafter isånnafall. Har mejlkonversationen kvar t om
Citera
2022-12-15, 17:44
Medlem
Fler som har problem nu? Ingen kanal fungerar..
Citera
2022-12-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrtimra
Fler som har problem nu? Ingen kanal fungerar..
N1 eller?
Citera
2022-12-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
N1 eller?

N1 funkat felfritt hela kvällen här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto