2022-12-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Klart Mats beslutat, men om du tror att så skett på egen hand så tror du nog fel.
Hela förfarandet med att först utlysa tjänsten och få ihop 21st sökande, till att sedan ta bort tjänsten.
För att sedan återlysa tjänsten då Linda och han själv pippat fram att hon skall genomgå en nödvändig utbildning, ger ju inget annat än att Linda hela tiden varit medveten, och därtill aktiv i att få en tjänst hon egentligen aldrig skulle haft.
Aktiv i sänghalmen parat med aktiv i sin process att närma sig denna tjänst i en djävla mix, påhejat av en Löfving med ständigt stånd.
Hans fantasi att ha en blond polischef ihop med hennes fantasi att glida upp till toppen på sitt eget sekret.
Agerande aktivt, båda två! Inget svårt att se.

Hennes medvetenhet är bärande i detta. Någonting inom henne borde deklarerat att;
"Så här kan jag ju för fan inte göra, jag knullar mig ju till en tjänst här. Punkt."

Men henne kommer man inte åt - hon är underhuggare som vill ha jobb - o andra ger henne detta-låt gå för att hon både lolitaförhäxat o fittbitchierat dom - kommer arbetsgivarna att stå i kö om det inte blir något departementsjobb - eller blir hon kvar på NOA - prococerad uppsägning medelst kukf-fitta
Citera
2022-12-12, 17:02
Medlem
Tillssons avatar
Löfving byter tystnaden. Classic kommentar.

Citat:
Regionpolischef Mats Löfving får andra arbetsuppgifter medan förundersökningen om grovt tjänstefel pågår.

”Bra att det inleds en förundersökning”, säger Mats Löfving i en skriftlig kommentar till SVT där han kommenterar beslutet.

”Efter samtal med rikspolischefen kliver jag åt sidan under pågående utredning”.

https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-far-andra-arbetsuppgifter-efter-expressens-avslojande/
Citera
2022-12-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Hon ser ut att vara glad i kuk måste jag säga.

Bild
http://www.svenskadeckarfestivalen.se/2019/10/02/linda-h-staaf/

Fan va jag älskar Flashback när det kommer till sånt här. 2 år innan skandalen briserar, kommer någon med svaret bara ett par inlägg senare.
Måste vara kul att vara utpekad som Sveriges största kuksugare, också helt sjukt att detta kan fortsätta. Kvinnor som skaffa sig positioner via sina män.
Gick en utbildning, där det var en kvinna som var helt värdelös, kunde knappt något efter utbildningen, ändå gick hon in som projektledare på ett större företag direkt efter utbildningen, tog över sin mans jobb så gick han upp ett steg till högre position. Var lagom populärt bland dom hon skulle leda, när man inte kan ett smack utan går in som chefens fru.
Citera
2022-12-12, 17:05
Medlem
Vi hade en liknande historia på mitt gamla jobb (annan myndighet)
Citera
2022-12-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Man kan hoppas att miljardären Karl Hedin tillför medel i soppan för en genomlysning av polismyndigheten, och dess ledning, vilken förnedrade honom så brutalt.

Det här är roligare än filmen Polisskolan😂

Plansch från filmen
https://filmgoblin.com/wp-content/uploads/2018/09/POLICE-ACADEMY-REBOOT-FI.jpg

Titta från vänster till höger
Citera
2022-12-12, 17:07
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Det krävs inte lite för att få mig att kalla någon psykopat, men sättet Staaf nu agerar, hur hon sitter och nästan tjuter i TV när hennes klandervärda beteende blir en allmän åskådning påminner mig såväl om en egen erfarenhet av en psykopat.

Visst Staaf kanske inte är största boven här. Men att hon drar feministkortet när hon själv utnyttjat dessa så kallade patriarkala strukturer för att göra en svårslagen kometkarriär visar på ett extremt hyckleri och omoraliskt lögnaktighet.

Jag är ingen läkare, kan inte säga till 100% om hon är psykopat.

Hon har däremot tagit på sig sina bästa stövlar, en kort kjol och med ett högburet huvud gått till och ifrån morgonstudions tv-sända intervju, där i mellan har hon suttit med gråten i halsen och kasta ur feministisk käbbel om kvinnor, och "jag som kvinna", för att försöka lura och snärja allmänheten framför 2 programledare som inte ställer en enda kritisk fråga.

Om inte du tycker det tyder på psykopatiska drag så får det stå för dig.

Götblad, Staaf och Löfving borde genomgå varsin stor rättspsykiatrisk utredning. .
Citera
2022-12-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men henne kommer man inte åt - hon är underhuggare som vill ha jobb - o andra ger henne detta-låt gå för att hon både lolitaförhäxat o fittbitchierat dom - kommer arbetsgivarna att stå i kö om det inte blir något departementsjobb - eller blir hon kvar på NOA - prococerad uppsägning medelst kukf-fitta

Det går om någon journalist granskar hennes och Mats resor. Granska också hennes kvitton. Finns mycket hon kan falla på om man vet var man ska leta.
Citera
2022-12-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Hon har däremot tagit på sig sina bästa stövlar, en kort kjol och med ett högburet huvud gått till och ifrån morgonstudions tv-sända intervju, där i mellan har hon suttit med gråten i halsen och kasta ur feministisk käbbel om kvinnor, och "jag som kvinna", för att försöka lura och snärja allmänheten framför 2 programledare som inte ställer en enda kritisk fråga.

Om inte du tycker det tyder på psykopatiska drag så får det stå för dig.
Det du beskriver är helt normalt beteende för kvinnor. Det var därför man på den gamla goda tiden höll dem borta från polisväsendet och andra viktiga samhällsfunktioner.
Citera
2022-12-12, 17:11
Medlem
mvpys avatar
Tycker ändå att en del information som kommit ut är till Lindas favör. Hon har faktiskt en jur kand och ekonomiexamen — det tvivlade jag på initialt. Hon höll ihop under intervjun i morse; det kan fan inte varit lätt.

Däremot har hon såklart ”ståtat med lånta fjädrar” med en del andra grejer. Hon har också givetvis legat sig till positioner (samt lön + vapen) hon förmodligen inte är förtjänt av. Det har hon såklart vetat om. Dessutom är det fräckt av henne att spela kvinnokortet så som hon gör.

Oavsett är det tydligt att den riktiga boven är Löfving, och kanske Thornberg.
Citera
2022-12-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Tycker ändå att en del information som kommit ut är till Lindas favör. Hon har faktiskt en jur kand och ekonomiexamen — det tvivlade jag på initialt. Hon höll ihop under intervjun i morse; det kan fan inte varit lätt.

Däremot har hon såklart ”ståtat med lånta fjädrar” med en del andra grejer. Hon har också givetvis legat sig till positioner (samt lön + vapen) hon förmodligen inte är förtjänt av. Det har hon såklart vetat om. Dessutom är det fräckt av henne att spela kvinnokortet så som hon gör.

Oavsett är det tydligt att den riktiga boven är Löfving, och kanske Thornberg.
Med erfarenhet av liknande så tycker jag också att Löfving är boven. Det var han som var ansvarig och inte kunde hålla på sig
Citera
2022-12-12, 17:14
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Det går om någon journalist granskar hennes och Mats resor. Granska också hennes kvitton. Finns mycket hon kan falla på om man vet var man ska leta.

Jag undrar om kan som läser i tråden kan få fram nåt om hennes meriter i styrkelyft. . Hur mycket lyfte hon och hur många tävlande var det.
Citera
2022-12-12, 17:22
Medlem
yesterdaymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones

Tycker ditt inlägg, väl poängterar den eviga kampen mellan könen.
När jag var liten brukade vi skandera:

Kuken o fittan spela boll
kuken vann med 8-0

Undrar om det inte just nu står 0-1, i halvlek alltså

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här