2022-12-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Jag tror att det är äkta. Mycket som talar för det. Har du sett filmen "They Live"?
Nope. men jag tycker det är löjligt att inte tro att liv finns på andra planeter...
Citera
2022-12-12, 15:14
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nope. men jag tycker det är löjligt att inte tro att liv finns på andra planeter...

Jag tror det finns annat intelligent liv på vår planet också.
Citera
2022-12-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Jag tror det finns annat intelligent liv på vår planet också.
Varför tror du det ???
Citera
2022-12-12, 15:16
Avslutad
Citat:
Det löjliga är att vara stensäker oavsett om man tror att det finns liv på andra planeter eller inte. Iaf om man håller sig till Vintergatan.
Citera
2022-12-12, 15:18
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Varför tror du det ???

Pyramiderna bland annat. Gamla Sumeriska texter. De kanske inte är kvar men jag tror de varit här en gång i tiden
Citera
2022-12-12, 15:34
Medlem
I vår galax vintergatan finns ca 400 miljarder stjärnor (solar).
Runt dessa finns olika antal planeter.

Andromedagalaxen, vår närmaste galax, finns ca 1 biljard stjärnor (solar).
Enorma siffror och ännu enormare avstånd.
Vi räknar i ljusår, alltså hur långt ljuset färdas på ett år.
Att det inte skulle finnas liv på någon planet på ~samma avstånd nära en av dessa solar vore snudd på overkligt anser jag.

Om de så "bara" kommit 500 eller 1000 år före oss i vetenskap och hur man kan färdas på helt andra sätt än vi kan föreställa oss är ju inte omöjligt.
Kanske blir de också betydligt äldre än oss?
Senast redigerad av flashbackstasi 2022-12-12 kl. 15:52.
Citera
2022-12-12, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Att det inte skulle finnas liv på någon planet på ~samma avstånd nära en av dessa solar vore snudd på overkligt anser jag.
Så kan man känna, men problemet med det resonemanget är att du inte har den blekaste aning om hur vanligt det är att liv uppstår mer än att det inte är omöjligt.

Ta en kortlek och blanda den ordentligt. Det kan kännas som att det vore väldigt konstigt om den ordningsföljd du har fått till är första gången den någonsin existerat i någon kortlek sedan kortleken uppfanns. Men högst sannolikt har du fått till en helt unik kombination som aldrig tidigare förekommit någonstans i världen. Varje gång.
Citera
2022-12-12, 17:59
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Diskussionen blir dock intressantare om man väljer att tro på detta och försöker komma på teorier hur detta kan fungera, vad består detta filter av som kan se cloakade rymdskepp t.ex och hur fungerar en sådan form av "cloaking" teknologi som vad som syns i klippet? Jag tänker att tråden skall handla om detta, diskutera.

Mest troligt CGI i klippet.

Om vi skall titta på aktivt camouflage i naturen och motmedel mot det sä har vi ju pistolräkan. Den kan upptäcka genomskinliga rovdjur och bläckfiskar som förklätt sig genom att titta på olika typer av polarisering i ljuset.

https://www.nature.com/articles/ncomms12140

En kamera som efterliknar dess ögon finns här.

https://youtu.be/Qts264cpvfs

https://youtu.be/0jb7DtWFgAQ

https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/04/mantis-shrimp-eye-camera/557195/

Om klippet mot förmodan skulle vara äkta så är det antagligen inte glas utan ett metamaterial som har flera av de egenskaperna på samma gång.

Borde isf gå att se en hel radda med saker genom filtret, som vattenånga som är helt osynligt för oss.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2022-12-12 kl. 18:05.
Citera
2022-12-12, 20:09
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Han plockar upp glaset och märker att när han tittar igenom det så kan ha se ett UFO i skyn som inte syns normalt, utan glaset. Han sätter det framför kameran och filmar detta ifrån olika avstånd och när han kommer nära så märker tydligen UFO:t att denna man verkar ha upptäckt det, för det flyger då därifrån. Nedan film är produkten av det han filmar.

https://www.youtube.com/watch?v=df87i67gd-U

En intressant historia som kan vara sann, eller så är det någon form av CGI(men allt kan ju vara CGI numera, t.om Joe Biden) så man väljer helt enkelt vad man vill tro på här.

Diskussionen blir dock intressantare om man väljer att tro på detta och försöker komma på teorier hur detta kan fungera, vad består detta filter av som kan se cloakade rymdskepp t.ex och hur fungerar en sådan form av "cloaking" teknologi som vad som syns i klippet? Jag tänker att tråden skall handla om detta, diskutera.

Attans! Tänk att det alltid ska vara så svårt för alla tusentals personer som sett UFOn aldrig någonsin kan få en bra bild eller video.

Vad fan kollar jag på ens?
Citera
2022-12-12, 20:36
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Rysk version utav They Live! eller? Hah

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
I vår galax vintergatan finns ca 400 miljarder stjärnor (solar).
Runt dessa finns olika antal planeter.

Andromedagalaxen, vår närmaste galax, finns ca 1 biljard stjärnor (solar).
Enorma siffror och ännu enormare avstånd.
Vi räknar i ljusår, alltså hur långt ljuset färdas på ett år.

Om de så "bara" kommit 500 eller 1000 år före oss i vetenskap och hur man kan färdas på helt andra sätt än vi kan föreställa oss är ju inte omöjligt.
Kanske blir de också betydligt äldre än oss?

Det tar ljuset ca 2,2miljoner år att färdas till Andromedagalaxen. Så chansen att vi någonsin kommer att kunna ta oss dit får endå ses som relativt liten såvida man inte kan färdas fortare än 300 000 000m/s.
Citera
2022-12-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Så kan man känna, men problemet med det resonemanget är att du inte har den blekaste aning om hur vanligt det är att liv uppstår mer än att det inte är omöjligt.

Ta en kortlek och blanda den ordentligt. Det kan kännas som att det vore väldigt konstigt om den ordningsföljd du har fått till är första gången den någonsin existerat i någon kortlek sedan kortleken uppfanns. Men högst sannolikt har du fått till en helt unik kombination som aldrig tidigare förekommit någonstans i världen. Varje gång.
Köper inte din teori tyvärr.

Slår man ihop vintergatan och Andromedagalaxen har du 1,4 biljarder ",chanser" att det fanns en till Tellus..
Senast redigerad av flashbackstasi 2022-12-12 kl. 21:01. Anledning: felstavat
Citera
2022-12-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Det tar ljuset ca 2,2miljoner år att färdas till Andromedagalaxen. Så chansen att vi någonsin kommer att kunna ta oss dit får endå ses som relativt liten såvida man inte kan färdas fortare än 300 000 000m/s.
Det är sant, men vi har 400 miljarder chanser att det finns liv i vår vintergata.

Om vi däremot kommer träffa någon fysiskt låter jag vara osagt.

Hade någon sagt på ex.vis 1700 talet att vi skulle färdas i en raket till månen -69 hade man väl fått stämpeln tokig...
Senast redigerad av flashbackstasi 2022-12-12 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in