2022-12-12, 11:56
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Linda Staaf: ”Jag som kvinna kränks, hängs ut och nedvärderas”

https://www.tv4.se/artikel/324XlWQUHm2PEUmCNzsJBX/linda-staaf-ger-sin-bild-av-polisledningskandalen

Nu börjar det...

Är fortfarande inte imponerad av hennes försvar.

Läste bara en fjärdedel av artikeln och när "kvinna/kvinnor" nämdes för fjärde gången orka jag inte mer.
Citera
2022-12-12, 11:57
Medlem
Hon är ju skvatt galen. En psykopat kommer alltid försöka väcka sympati och tycka synd om sig själv när fulspelet avslöjas. Att hon i detta läget har kort kjol och stövlar i intervjun där hon ska skadereglera sitt karriärsknullande visar ju på hur lite verklighetsförankring hon har. Läskig kvinna man styr undan.
Citera
2022-12-12, 11:57
Medlem
Pethuglins avatar
Nu får vi se hur detta äremdecom misstänkt grovt tjänstefel kommer att hanteras av åklagaren och om det leder till åtal.
Om Mats Löfving fälls kan han få ska galler.

"Straffet för tjänstefel är böter eller fängelse i högst två år. Om brottet har begåtts uppsåtligen och är att anse som grovt är det grovt tjänstefel. Straffet är då fängelse i lägst sex månader och högst sex år. Om brottet däremot är ringa döms inte till ansvar."
Citera
2022-12-12, 11:58
Medlem
Man kan väl gissa att viss terror-balans råder. Hon säger att inget förhållande funnits för att skydda sitt anseende och karriär. Han vinner på att instämma, annars erkänner han nästan indirekt brottet han anklagas för. Thornberg däremot är en okänd variabel, åtminstone för min del.
Citera
2022-12-12, 11:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Problemet i polismyndigheten idag, är att så många anställda tänker på sig själva som rockstjärnor, och tror att de är onåbara för kritik och insyn. Det avspeglar i den här sortens grej. Linda lever uppenbarligen sin dröm, med sina polisromaner och sitt kändisskap. Hon är inte där för jobbet, hon är där för kicken och för exponeringen. Hon lajvar liksom polis, och tror man att det är på lek så tror man väl inte att reglerna är på riktigt heller.
Citera
2022-12-12, 12:03
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon borde fått en rak fråga. Knullade ni? Istället kommer undan med att de var inte närstående. Nej hon var ju i ett hemligt förhållande med ÖB också under en tid när han var gift och inte då närstående.

Närstående blir om de var öppna med förhållandet och typ i ett samboförhållande. Men Löfving var ju också först gift så de fick hålla det hemligt som Linda och ÖB sedan också gjorde. Linda kanske inte ens idag kallar ÖB för närstående.

En närstående kan också vara den som står någon personligen särskilt nära.
https://lawline.se/answers/vem-raknas-som-narstaende

Om man dejtar en längre tid och har sex så i mitt tycke står man den personen särskilt nära. Jag vet inte hur länge Lindas och Mats förhållande pågick men enligt Peter Springare var det känt hos polismyndigheten att det pågått redan innan Linda fick sin tjänst på NOA.
Citera
2022-12-12, 12:08
Medlem
hennes anställning utreds nu som grovt tjänstefel

https://www.gp.se/nyheter/sverige/f%C3%B6runders%C3%B6kning-inledd-om-grovt-tj%C3%A4nstefel-vid-linda-staafs-anst%C3%A4llning-1.877071 79

de båda borde vetat bättre
Citera
2022-12-12, 12:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
En närstående kan också vara den som står någon personligen särskilt nära.
https://lawline.se/answers/vem-raknas-som-narstaende

Om man dejtar en längre tid och har sex så i mitt tycke står man den personen särskilt nära. Jag vet inte hur länge Lindas och Mats förhållande pågick men enligt Peter Springare var det känt hos polismyndigheten att det pågått redan innan Linda fick sin tjänst på NOA.

Men det var inget alls. Bara vänner hade hon ju sagt detta klart och tydligt eftersom det är vad folk undrar. Att hon och Mats hade inget sexuellt förhållande alls. Enbart ytliga vänner.

Sett till att det blir utredning så lär ju allt komma fram exakt hur ytlig relationen var. Att den var sexuell är säkert. Sedan kan givetvis hon skylla på att det var inte hennes fel. Hon var bara en dum blondin som inte fattade att hon fick det här jobbet, direkt löneförhöjning etc för att hon låg med den som bestämde. Hon trodde givetvis att hon fick allt det här för hon var så smart i huvudet inget annat..
Citera
2022-12-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Skall han behålla sin post gäller det bryta nu.
Tror inte klättermusen accepterar en fd ÖB.

Eller så blir han helt enkelt avsatt av regeringen. " Vi söker någon med " x" kompetens iom Nato etc"

Det är ju minst sagt ett stort problem för honom att sällskapa med Staaf. Det är inte långsökt att annan statsmakt kan använda denna soppa till att klämma information ur Staaf eller ÖB.

Gissar att det grävs och grottas i ämnet för fullt av t.e.x Kina, Ryssland, Turkiet och såklart även USA. Kan finnas bra påtryckningsmedel att nyttja i denna härva.
Citera
2022-12-12, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Jag har svårt att köpa detta. Något stämmer inte. En jur.kand kan inte bestå av ekonomikurser i vilken stor utsträckning som helst. Detsamma gäller även ekonomiprogrammet även om det är lite slappare kriterier där.

När vi nu börjar få en klarare bild av "social climber"-Linda, med tydliga sociopat- och narcissistdrag som gör allt för att nå höjderna med sin fitta och alla andra vapen hon har till förfogande, så kan man börja undra om hon inte visat muttan för examinatorerna och professorerna? Det vet vi inte, men en intressant hypotes i sammanhanget. Enligt Nyheter24 så började Linda jobba som "revisor" hos Potatisgrisarna. Kan detta stämma, att Linda sysslat med revision på polismyndigheten? Eller är det så att "civilekonomen" Linda eller Nyheter24 inte vet vad en revisor gör och blandat ihop det med redovisningsekonom? Kanske intern revision som hon sysslade med?

Då bör det finnas två examensuppsatser.
Citera
2022-12-12, 12:35
Medlem
Yinool0401s avatar
Kan bara föreställa mig hur mycket ÖB - Bidéns (Intended*) ex njuter av den här kölhalningen
Citera
2022-12-12, 12:36
Medlem
Har inte sett TV4-intervjun men av Expressen att döma verkar hon inte ha blivit ställd mot väggen överhuvudtaget. Istället har hon återigen fått sprida dynga om att hela världen är emot henne för att hon är kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in