2022-12-12, 10:04
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Är du verkligen förvånad över hennes särade ben, det är ju hennes grej

Inte förvånad men jag tycket det är horaktigt när en kvinna särar benen på det sättet när man har kjol på sig.
Citera
2022-12-12, 10:06
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
jag gjorde mig nu besväret och kontaktade STHLM universitet. Enligt dom så har en Linda Hansson två examina från dom, den ena Juridik (180 P) och den andra ekonomi (170 P).

Tydligen har hon använt till stor del samma kurser till de båda examina, dvs flertalet kurser hon använt till att ta en examina i juridik har använts en andra gång till att ta examina i ekonomi.

När jag tittar på vilka kurser hon läst, och som lagts in i examinan ser det rätt konstigt ut, för examen i juridik verkar det vara totalt övervägande del enkla A kurser, som är slängt ihop lite hursom utan röd tråd.

iaf, hon kan säga att hon har examen i juridik som ekonomi, även om nu det är till mkt stor del samma kurser som skapat två examina.

Snyggt jobbat! Stort tack!

Det här ser legitimt ut i mina ögon. Det är rätt enkelt att dribbla ihop två examina genom att ”återanvända” kurser i den ena som valfria kurser i den andra. Naturligtvis måste ett examensarbete ingå (C- eller D-uppsats).

Bra gjort. Här går Linda fri; hennes examina stämmer. Det tar bort ett stort frågetecken.
Citera
2022-12-12, 10:06
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
eller vänta lite, hennes kurser är bara på grundnivå, då går det nog göra så. men går det ta juristexamen på grundnivå? och civilekonom på grundnivå? Detta har jag aldrig hört iaf,

Numer, och det är många år nu, så ges inga civilekonomexamen i stockholm, man får en ekonomie kandidatexamen efter 3 år (180hp). Jur kand är ersatt av Juristexamen på 4,5 år(270HP)

LL
Citera
2022-12-12, 10:07
Medlem
smoerreboms avatar
Slapp journalistik som vanligt. Först pratar hon om att åklagaren gör samma bedömning som hon ang polisanmälan sen ett par minuter senare pratar hon om att hon är en av alla utsatta kvinnor. Utsatt för vad?

Låter lite märkligt att det inte är jäv om man är kk. Stämmer det verkligen? Antar att Löfving inte är intresserad av att offentliggöra mer detaljer heller.

Sen tycker jag fortfarande att det är märkligt att hon kommer undan med att antyda att hon gjort efterforskningar ang vem som begärt ut cv och sånt. Det har jag också råkat ut för med rättshaverister och det är sånt man får ta.

Slutligen väldigt märkligt klädval och utspel om att hon arbetar i yttre tjänst. Jag associerar till Steven Seagal direkt, Linda Lawman.
Citera
2022-12-12, 10:07
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det är det normala för de som har "dubbla examina" Vissa kurser går helt enkelt att få in o båda.

Är det nya eller gamla poäng? Pbeller HP.

Dvs 3 eller 4,5 år juridik?

LL

Måste vara gamla poäng för jur kand, och nya för ekonomi.
Citera
2022-12-12, 10:08
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Måste vara gamla poäng för jur kand, och nya för ekonomi.

Ja då går matematiken ihop!

LL
Citera
2022-12-12, 10:09
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Numer, och det är många år nu, så ges inga civilekonomexamen i stockholm, man får en ekonomie kandidatexamen efter 3 år (180hp). Jur kand är ersatt av Juristexamen på 4,5 år(270HP)

LL

Det är också legio att de med en kandidatexamen eller magisterexamen i FEK eller NEK kallar sig civilekonom. Det är inget konstigt i det.
Citera
2022-12-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broschyr
Han måste göra slut med henne.
OM utredningen av Viksten riktar kritik även mot ÖB så finns ju risk för honom att han måste avgå. Då lär väl Linda bli missnöjd och vill hitta en ny staaf att vässa i sin ständiga klättring mot toppen. Det verkar som hela hennes liv är att att ta sig uppåt till ständigt nya höjder med en man som är tillräckligt duglig, men när prestationen väl är uppnådd så letar hon efter nya. Kungen och Kristersson är väl nästa offer i rad.
Citera
2022-12-12, 10:15
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Det är också legio att de med en kandidatexamen eller magisterexamen i FEK eller NEK kallar sig civilekonom. Det är inget konstigt i det.

Inget konstigt med det, men när kandidater (som jag) gör det känns det urvattnat.

Fd Civilekonomförbundet godtar dock medlemmar med kandidatexamen, och anser att alla deras medlemmar är civilekonomer.

Titeln har historiskt använts för personer med andra examina än civilekonomexamen, som kom först 2007.

LL
Citera
2022-12-12, 10:17
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad menar hon egentligen med att de hade en "ytlig relation men inte var närstående"? Att hon betalade för den fina tjänsten och löneförhöjningen med sex..?

En avsugning. Rätt ytligt.

Men som hon vred sig hos TV4. Bättre hålla käften än förstöra situationen genom öppna käften.
Citera
2022-12-12, 10:17
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Det har nu lett till att det är jag som kvinna som hängs ut, kränks, nedvärderas offentligt, inte minst på sociala medier.
Så om hon hade varit man hade det var ok? Ganska talande för hur upphöjda vissa kvinnor tror sig vara. I alla fall dessa narcissister och bimbos.

Citat:
Om jag som hög polischef och kvinna accepterar och låter det här ske, vad sänder jag då för signaler till andra utsatta kvinnor?
Det här irriterar mig än mer. Vanliga, anständiga kvinnor blir våldtagna, får utstå rasism och sexism från invandrare på regelbunden basis i Sverige.

Den här bruden har knullat till sig en karriär - och hon försöker få det att framstå som att hon tillhör samma grupp av kvinnor som faktiskt utsätts för brott. Det är ett hån mot alla riktiga offer. Allt hon gjort är att frivilligt sälja sin kropp och får nu betala för det.

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/staaf-slar-tillbaka-hur-ska-andra-kvinnor-vaga-trada-fram/
Citera
2022-12-12, 10:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En avsugning. Rätt ytligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Så om hon hade varit man hade det var ok? Ganska talande för hur upphöjda vissa kvinnor tror sig vara. I alla fall dessa narcissister och bimbos.

Det här irriterar mig än mer. Vanliga, anständiga kvinnor blir våldtagna, får utstå rasism och sexism från invandrare på regelbunden basis i Sverige.

Den här bruden har knullat till sig en karriär - och hon försöker få det att framstå som att hon tillhör samma grupp av kvinnor som faktiskt utsätts för brott. Det är ett hån mot alla riktiga offer.

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/staaf-slar-tillbaka-hur-ska-andra-kvinnor-vaga-trada-fram/

Det var väldigt illa att hon drog kvinnokortet. DET förstör för andra kvinnor nu, inget annat. Håller även med dig om att hennes påståenden är ett hån mot alla kvinnor i utsatt ställning, som verkligen är hjälplösa. Herregud, hon har ju till och med ett tjänstevapen... Och hon har alltid möjlighet att sluta jobbet och få ett nytt, med de meriter som hon har (på papperet) nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in