2022-12-11, 19:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du presenterade din tes, att folk inte köper bitcoin för att undvika att få sina pengar lpsta av banken. Vad har du för belägg för din tes?

Helt fel. Du har problem med läsförståelsen igen. Läs igen långsamt. Så här skrev jag:
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Hur stor andel av handeln med bitcoin är baserad på rädsla för bank run och en vilja att skydda sina pengar från diktatoriska stater?

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du behöver inte försöka övertyga mig att bitcoin inte är en råvara. Skatteverket och SEC är överens och jag lyssnar på dessa, inte på dig.
Du ljuger som en häst travar. Ingen av dessa myndigheter har gjort något dylikt och du (tillsammans med din kompis Leaston) hittar helt och hållet på.

Vi har det svart på vitt att ni har fel och jag förstår inte hur ni inte skäms för att fortsätta hävda sådana lögner.
2022-12-11, 19:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag menar såklart av den totala andelen av bitcoins ägande. Kan du presentera några siffror som skulle stödja din tes?

Citat:
Du menar väl att Leastons argument är värdelöst eftersom jag bara efterfrågade siffror som skulle stödja hans tes.

Men tes är att Bitcoin ägandet är högre i länder som har problem med förtroende för banker, pga att dom inte har förtrode för banker.
I övriga länder är Bitcoinägandet mest för spekulation fortfarande, som jag väldigt tydligt sade i mitt inlägg ovan.

Bemöda dig inte ställa frågor du precis fått svar på.
Senast redigerad av Leaston 2022-12-11 kl. 20:00.
2022-12-11, 20:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Men tes är att Bitcoin ägandet är högre i länder som har problem med förtroende för banker, pga att dom inte har förtrode för banker.

I övriga länder är Bitcoinägandet mest för spekulation fortfarande, som jag väldigt tydligt sade i mitt inlägg ovan.

Bemöda dig inte ställa frågor du precis fått svar på.
Men har du några siffror som skulle stödja denna tes? Att en betydande andel av bitcoin-ägare befinner sig i länder som Nigeria eller Libanon? Väldigt konstigt att självsäkert häva ur sig liknande "teser" annars.
2022-12-11, 20:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Men har du några siffror som skulle stödja denna tes? Att en betydande andel av bitcoin-ägare befinner sig i länder som Nigeria eller Libanon? Väldigt konstigt att självsäkert häva ur sig liknande "teser" annars.
Bara artiklar jag läst hos cnbc med mera.
2022-12-11, 20:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bara artiklar jag läst hos cnbc med mera.
Så inga siffror.

Tips - tagga ner med dylika uttalanden i så fall.

(Ungefär som att du borde tagga ner med lögner om "råvaror")
2022-12-11, 20:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så inga siffror.

Tips - tagga ner med dylika uttalanden i så fall.

(Ungefär som att du borde tagga ner med lögner om "råvaror")

Today, half of Gebrael’s income is from freelance work, 90% of which is paid in bitcoin.
https://www.cnbc.com/2022/11/05/-in-bankrupt-lebanon-locals-mine-bitcoin-and-buy-groceries-with-tether.html

Ja, du får tycka att det är konstigt att dra slutsatser hur läget kan vara i sådana länder om du vill. Andra behöver inte hålla med dig, eller hur?
2022-12-11, 20:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Today, half of Gebrael’s income is from freelance work, 90% of which is paid in bitcoin.
https://www.cnbc.com/2022/11/05/-in-bankrupt-lebanon-locals-mine-bitcoin-and-buy-groceries-with-tether.html

Ja, du får tycka att det är konstigt att dra slutsatser hur läget kan vara i sådana länder om du vill. Andra behöver inte hålla med dig, eller hur?
Men va fan. Du har skakat fram EN libanes när jag efterfrågar siffror om andel av totala bitcoin-ägandet??
2022-12-11, 20:15
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Men va fan. Du har skakat fram EN libanes när jag efterfrågar siffror om andel av totala bitcoin-ägandet??
Du vet ju att den datan inte finns varför din argumentation blir löjlig.
2022-12-11, 20:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag skakade fram en artikel av många liknande artiklar som alla vittnar om att handel med krypto är väldigt utbrett i Libanon och liknande länder.

Är du intresserad av om Bitcoin används i större eller mindre utsträckning i olika länder så får du göra jobbet själv. Jag kan bara ge exempel och om det inte räcker så sätt dig in på egen hand.
2022-12-11, 20:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag skakade fram en artikel av många liknande artiklar som alla vittnar om att handel med krypto är väldigt utbrett i Libanon och liknande länder.

Är du intresserad av om Bitcoin används i större eller mindre utsträckning i olika länder så får du göra jobbet själv. Jag kan bara ge exempel och om det inte räcker så sätt dig in på egen hand.
Men det är du som självsäkert påstår saker som du inte kan backa upp med siffror. Sedan är du oförskämd och ber mig "sätta mig in i" saker på egen hand istället.

Det är uppochnervända världen i den här tråden, precis som det brukar vara. Helt ofattbart tokigt.

(Bitcoin är inte en råvara)
2022-12-11, 20:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Men det är du som självsäkert påstår saker som du inte kan backa upp med siffror. Sedan är du oförskämd och ber mig "sätta mig in i" saker på egen hand istället.

Det är uppochnervända världen i den här tråden, precis som det brukar vara. Helt ofattbart tokigt.
Det jag läst har räckt för att övertyga mig, ja.
Har inget behov av att övertyga dig om du inte är mottaglig för enkel information. Det är lätt att få sig en bild av läget i länder som Libanaon om man är intresserad. Du väljer själv.
2022-12-11, 20:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det jag läst har räckt för att övertyga mig, ja.
Har inget behov av att övertyga dig om du inte är mottaglig för enkel information. Det är lätt att få sig en bild av läget i länder som Libanaon om man är intresserad. Du väljer själv.
Men du har inte ens kunnat hänvisa till det som du påstår dig ha läst. Anekdotiska historier om en libanes som får betalt svart i bitcoin (påstår han) är helt irrelevanta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in