Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du verkar ha mycket fantasifulla aggressioner där i din text. Om en svagare blir överumplad så blir samtal eller att springa vettigare för varför skulle den svage hamna i överläge. Vad du föreslår är ju vad Kiev-regimen verkar vilja söka, självmord. Men den kan också vara rashygien (Eugenics) där Kiev-regimen skickar mindre intelligenta människor i döden och använder här ryssarna som bödlar, inte helt omöjligt då man ser vilka som slåss vid fronten och högutbildade smarta ungdommar inte blir soldater.
Det var en liknelse, borde väl t.o.m en idiot som dig fatta. Ok, kanske inte den bästa metaforen men hur skulle Ukraina kunna "springa iväg"?
Vart skulle landet springa i så fall? Till Afrika?
För övrigt skrev jag ingenting om den svagare. Det har vi ju en ganska klar bild över nu, vilken som är den svagare. Jag skrev överrumplad, vilket var precis vad ryssen försökte med i februari. Det gick åt helvete precis som det mesta annat de företagit sig sen dess. Det enda de lyckats någorlunda med är att terrorbomba civila mål. Samt i största allmänhet terrorisera civilbefolkningen.
När man diskuterar vilken sida som haft störst framgångar så drar ni rysstroll i regel som första argument upp lyckade attacker mot civil infrastruktur. Jag kan bara dra slutsatsen att ni anser att terror mot civilbefolkning är något positivt.
Man skall också komma ihåg att medan Ukraina kämpar på sitt eget territorium och försöker skydda så mycket som möjligt av sitt land och sin befolkning så gör ryssen inte det.
De skiter fullständigt I hur mycket de förstör och svinar ner. Skickar artilleri kors och tvärs utan att ta hänsyn till civilbefolkning eller civil infrastruktur. Och då kan du ju bomba på lite på chans