2022-12-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Ja helt klart en tragedi. Och när (om?) Tompalompa lugnar sig och ser allt han ställt till med så är nog risken stor att han kraschar totalt.

Nu ska tydligen han och L*nnea leva tillsammans, enligt henne. Undrar om Tompalompa är medveten om det. Luktar lite kaninkokerska.
Men va? Var har hon skrivit/sagt det?
2022-12-10, 13:46
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Men va? Var har hon skrivit/sagt det?

Jajamensan! Tompalompa beklagar sig i en live från i morse, sitter och säger ungefär:
”Jag kommer aldrig få tillbaka min pappa. Jag kommer aldrig få tillbaka mjölkkorna …”

L*nnea kommenterar med ”men du får ett liv med mig”

Mysigt! Nuppnupp!
2022-12-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldaglige
Helt rätt. Det är så smärtsamt tydligt för oss som känner till Tom sedan tiden innan den här tragiska historien ens tog sin början.
Det är en helt annan individ man ser idag, som dessutom framför åsikter och handlar tvärtemot vad den ”gamle” Tom stod för.

Jag förstår det. Även om jag inte känner honom personligen så hyser jag en viss sympati för honom som person. Får inte han hjälp och vård snart riskerar han en för tidig död. Kroppen orkar inte hur länge som helst. Vill man Tom väl bör man göra orosförklaring till psykiatrin. Till slut blir han tvångsintaget. En orosanmälan är att rädda Toms liv.
2022-12-10, 15:02
Medlem
Jag tycker mycket synd om kvinnan som Tom följde med till Förvaltningsdomstolen i Växjö. Hon borde ju snart inse att Tom drar ned henne i ett stort svart hål. Länsstyrelsen behöver inte ens närvara vid rättegången för Tom kommer ensam att fixa så att hon får livstids djurförbud, trots att hon troligen har rätt.

Jag skulle tro att hade hon kunnig hjälp skulle hon nog kunna vinna sitt mål. Med hjälp av Tom så är en vinst uteslutande. Hur många fler ska han få förstöra livet på innan han får vård?
2022-12-10, 17:03
Medlem
Lillamig72s avatar
Nu är Sofia live. De ska få Nobelfestdeltagare att hjälpa dom nu idag…
De ska ropa hjälp, hjälp..
De tror att poliserna samlas runt dom och är där för dom. Idag är det galenskap på ny nivå..
Dumt att ställa till med problem o bråk nu idag där säkerhetsobjekt från hela världen finns.
Det här visar på otroligt dåligt omdöme. Sulle är eljest. Han tror han kan gå in på festen i Stadshuset.

Kanske blir det ingripande idag för Fia o Co med polisbilsfärd.
Något jäkelskap planeras nu under Nobelfesten…
Stadshuset nästa.. 🙄
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-10 kl. 18:01.
2022-12-10, 17:10
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Jag tycker mycket synd om kvinnan som Tom följde med till Förvaltningsdomstolen i Växjö. Hon borde ju snart inse att Tom drar ned henne i ett stort svart hål. Länsstyrelsen behöver inte ens närvara vid rättegången för Tom kommer ensam att fixa så att hon får livstids djurförbud, trots att hon troligen har rätt.

Jag skulle tro att hade hon kunnig hjälp skulle hon nog kunna vinna sitt mål. Med hjälp av Tom så är en vinst uteslutande. Hur många fler ska han få förstöra livet på innan han får vård?
Successivt inser folk vad det handlar om och gör val därefter.
2022-12-10, 19:18
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Jag förstår det. Även om jag inte känner honom personligen så hyser jag en viss sympati för honom som person. Får inte han hjälp och vård snart riskerar han en för tidig död. Kroppen orkar inte hur länge som helst. Vill man Tom väl bör man göra orosförklaring till psykiatrin. Till slut blir han tvångsintaget. En orosanmälan är att rädda Toms liv.
Tyvärr förstår inte hans nya vänner det.Utan då är de dumma och elaka de som är oroliga. Men hoppas de som hetsar honom i denna galenskap kommer vara nöjda då det brister och verkligheten kommer ikapp och ser hur han ställt till det. Då kommer han se vilka som ville honom väl.lider så med familjen som ser hur han förstör sitt liv.
Senast redigerad av Hasselassefrasse 2022-12-10 kl. 19:21.
2022-12-10, 19:33
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:

Ja verkligen. Han har ju inte hjälp någon, bara drivit barn, djur allt längre ifrån att vinna sina mål. De kanske får en trygghet i att han lyssnar på dem och tror han hjälper dem. Jag kan inte förstå att de inte kan se hur han förstör för dem
2022-12-10, 22:36
Medlem
Såg ni klippet när Tom skulle in till en kalv. Han dundrade in som en stridsvagn och skrämde kalven. Han har ju inget djuröga för 5 öre karln. Vad kan han egentligen om djur? speciellt kor? Hur har han ströat egentligen? det ser ju amatörmässigt ut. Förra veckan var det för lie strö, nu är det för mycket.
Min fråga är har han överhuvudtaget arbetat med kor, eller bara tittat på dom?
2022-12-10, 22:37
Medlem
Det kom ett klipp i kväll med Tom pratandes i telefon och som gör mig förbryllad
Någon påstår att djurskyddslagen inte är giltig på grund av att den inte är godkänd av EU.
Rör han sig bara med rättshaverister och lögnare?
2022-12-11, 02:03
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Det kom ett klipp i kväll med Tom pratandes i telefon och som gör mig förbryllad
Någon påstår att djurskyddslagen inte är giltig på grund av att den inte är godkänd av EU.
Låter ju konstigt.
Och ja tyvärr är det hans nya umgänge. Konspirations och rättshaverister
2022-12-11, 08:41
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:

Jag hörde oxå på det där… hon påstår att djurskyddslagen bara är en ”teknisk föreskrift” och Tompalompa köper allt med hull och hår.

Ska bli roligt när han sen konfronterar djurskyddsinspektörer med sin nya fakta och bevis 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in