Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Trams. det är klart du och din kladdiga analsexideologi försöker utmåla ryssen som en psykopat som är helt irrationell och bara intresserad av att öka sitt territorium. men det går inte med mig. jag har läst mer rysk historia än vad du och dina pajaskompisar någonsin kommer göra. och jag känner den ryska litteraturen. Har Ryssland betett sig illa? Ja, otvivelaktigt, men gör det Ryssland till ett land vi inte kan interagera med? Nej, självklar inte. Ryssland ligger där det gör - och det kommer inte flytta på sig
Bara för att du har en ideologi, behöver inte jag ha det. Om du har läst om Ryssland och dess historia, vet du att imperialismen är det genomgående. Från Ivan den förskräcklige fram till i dag.
Om du har läst rysk litteratur förstår du att vi inte kan integrerar med dem, för de vill inte integrera med oss. De gånger som Ryssland har utvecklats, har det varit när de vänt sig mot väst. Samtidigt är väst det många ryssar avskyr. Man vill skapa sin egen storhet med rysk kultur. Då ser man bakåt, men det finns inte mycket rysk kultur.
Man vill se sig som bättre än väst men har inte förmågan att vara det. Så man växlar mellan att stänga inne sig och vända sig mot väst. Men inget av det leder till en nöjaktig utveckling hos dem. Väst leder till utveckling men beroende, instängning leder till oberoende men ingen utveckling.