2022-12-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag tror att ni som kämpar för homosexualitet och könsbyten på tioåriga pojkar kommer ses som ondskan i historiens backspegel. Men va vet jag.
Så anledningen till kriget i Ukraina var alltså att befria arier i Sverige från bögsex?
Citera
2022-12-10, 21:32
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det var inte ett svar på frågan. Du kom bara med ett massa annat dravel. Frågan är hur en seger för någon av sidorna kommer att förändra det här. Kan du förklara det.
Men om du bryr dig om barnen, hur kan du då stödja de som kidnappar tusentals barn. Eller bryr du dig inte om det utan det är bara en ideologisk fråga.

Ryssarna beter sig illa; men de gör det utifrån en ideologisk ram som skiljer sig från det analsexkladdiga väst. Har de rätt eller fel? Det är en fråga om värderingar. men kom inte till mig om dina falska pretentioner om moralitet eller rätt. Du är inte någon som har rättesnöret. och bespara mig din falska humanism. den äcklar mig.
Citera
2022-12-10, 21:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Inte på det här sättet med den här retoriken, finns inget sätt han kan backa tillbaks på det med sitt eget folk om han bluffar.
Det har han redan gjort angående de som anfaller Ryssland, efter annekteringen där han sa att de annekterade områden var ryska.
Är det någon som kritiserar honom, om han backar, sätter man dom bara i fängelse eller ger dem en inkallelseorder.
Citera
2022-12-10, 21:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Fast nu har man ju förlorat enorma mängder av det bästa man har som stridsvagnar, luftvärn, artilleri mm.
Man klarar som sagt inte av att ersätta detta på långa vägar.
Man har ju rent av börjat rulla in t62 och det är 2022.

Ryssarna bombade syriska rebeller som inte hade något luftvärn, i Ukraina så mötte man inget motstånd i krim 2014.
Under den här tiden så har Ukraina byggt upp sitt försvar.

Himars missiler kostar drygt 100 000 USD, dessa träffar i princip alltid i sitt tilltänkta mål.
För 1 miljard kr drygt 1000 missiler.
Slår du ammunitionsdepå med säg 6 st så har man gjort en enorm vinst ekonomiskt.
Slår du ut en T 90 som kostar drygt 45 miljoner med 5 missiler så har du också gjort en enorm vinst.
Då snackar vi inte ens manskapet.

Skickar USA 10 000 Himars så är vi uppe i 1 miljard dollar.
USA lägger 720 miljarder dollar på sin militärbudget.
Det är ett väldigt billigt sätt för Europa och USA att mala ner den ryska armen utan att ens förlora några egna soldater.
Räckvidden är upp till 30 mil om USA låter Ukraina ha den inställningen, träffsäkerheten är 5-10 meter med en 120 kg högexplosiv stridsspets.
Vad tror du händer när 20 st sådana slår i ett ryskt läger med stridsvagnar, 500 man, ammunition mm?
https://www.forbes.com/sites/davidhambling/2022/10/05/new-types-of-ammunition-make-ukraines-himars-far-deadlier/?sh=504363b36dbc
Eller den här där varje missil med 600 mindre sprider ut sig över en stor yta.

Då spelar det ingen roll om så Ryssland skickar ner hundratusentals man, dom kommer ju att dö.
Nu snackar vi enbart Himars och inget annat.

UAF har redan korsat floden på flera ställen för att etablera mindre bro huvuden.

Troligare är dock att man attackerar där försvaret är svagare, finns inget vits med att slå mot fiendens starkaste positioner, man slår mot fiendens svagaste positioner.

Tror mer på en offensiv mot Melitopol för att dela på fronten och skära av den ryska försörjningen åt väst.
När marken fryser så kan man lätt färdas på fälten och kringgå och omringa eventuella vägspärrar med hinder.

Ryssland verkar inte ha någon kraft för att möta ett sådan motoffensiv om man nu inte lämnar andra frontavsnitt och kraftsamlar.
Men då lämnar ju dessa frontavsnitt och öppnar upp för offensiver där som när Ukraina tog enorma landmassor öster om Kharkiv.

Syftar du på M30A1 raketer. De sprider 182 000 tungstensfragment, ( mycket bättre än klusterbomber, då inga odetonerade stridsdelar blir kvar).

Själv tror jag att Ukraina kommer att låta rySSarna nötas ner vid Bakhmut och andra oviktiga frontavsnitt. Sedan kommer man att attackera i nord ost. När RySSland förflyttat sina sista reserver dit, ja, , kommer Ukraina att gå mot Metlitopol. Men först måste också marken frysa till ordentligt i söder. Vilket kan ske i januari/februari.

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-12-10 kl. 21:39.
Citera
2022-12-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ryssarna beter sig illa; men de gör det utifrån en ideologisk ram som skiljer sig från det analsexkladdiga väst. Har de rätt eller fel? Det är en fråga om värderingar. men kom inte till mig om dina falska pretentioner om moralitet eller rätt. Du är inte någon som har rättesnöret. och bespara mig din falska humanism. den äcklar mig.

Så hur definierar du Rysslands "ideologiska ram"?
Citera
2022-12-10, 21:35
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har putler blivit mer självmordsbenägen än vanligt?
Han är gammal, skakig och skiter på sig. Han är nog ganska sugen på att ta med sig världen när han dör.
Citera
2022-12-10, 21:36
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vad är motsatsen till humanism, inhumanism? Är du en inhuman människa. Vilket samhälle vill du då skapa. Ett inhumant samhälle?
Du slirar fortfarande.
Citera
2022-12-10, 21:36
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det har han redan gjort angående de som anfaller Ryssland, efter annekteringen där han sa att de annekterade områden var ryska.
Det är precis därför han kommer agera, han kommer inte skicka kärnvapen om Ukraina tar en by i annekterat område men till slut så kommer han agera på det.
Citera
2022-12-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ja dom säger det... Men ändå är det Ryssland som förbjudit kladdig analsexpropaganda samtidigt som bögfanan vajar över Kiev. Ord och handling är två olika ting. Vi väljer alla våra märken o strider.

Tänk om du vaknar upp en dag fastknuten på ett sjukhus och runt dig står Zelensky, Magda, Merkel och Schwab redo att rita om din lilla micropenis till en lite kloak.

Tror du på riktigt att Putin bryr sig om bögeri? I så fall skulle han väl ta tag i sina egna soldater.
Citera
2022-12-10, 21:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Jag vet att ni liberala pedofilpsykopater skriver ner Ryssland. Trots alla förluster står Ryssland där - och jag tror inte att Ryssland flyttar på sig.

Nej, den rySSka cancersvulsten kommer att falla samman och upphöra att existera som ett imperium.

By the way: Putler lär ha smak för små barn, inte minst småflickor.

Slava Ukraini!
Citera
2022-12-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Fast nu har man ju förlorat enorma mängder av det bästa man har som stridsvagnar, luftvärn, artilleri mm.
Man klarar som sagt inte av att ersätta detta på långa vägar.
Man har ju rent av börjat rulla in t62 och det är 2022.

Ryssarna bombade syriska rebeller som inte hade något luftvärn, i Ukraina så mötte man inget motstånd i krim 2014.
Under den här tiden så har Ukraina byggt upp sitt försvar.

Himars missiler kostar drygt 100 000 USD, dessa träffar i princip alltid i sitt tilltänkta mål.
För 1 miljard kr drygt 1000 missiler.
Slår du ammunitionsdepå med säg 6 st så har man gjort en enorm vinst ekonomiskt.
Slår du ut en T 90 som kostar drygt 45 miljoner med 5 missiler så har du också gjort en enorm vinst.
Då snackar vi inte ens manskapet.

Skickar USA 10 000 Himars så är vi uppe i 1 miljard dollar.
USA lägger 720 miljarder dollar på sin militärbudget.
Det är ett väldigt billigt sätt för Europa och USA att mala ner den ryska armen utan att ens förlora några egna soldater.
Räckvidden är upp till 30 mil om USA låter Ukraina ha den inställningen, träffsäkerheten är 5-10 meter med en 120 kg högexplosiv stridsspets.
Vad tror du händer när 20 st sådana slår i ett ryskt läger med stridsvagnar, 500 man, ammunition mm?
https://www.forbes.com/sites/davidhambling/2022/10/05/new-types-of-ammunition-make-ukraines-himars-far-deadlier/?sh=504363b36dbc
Eller den här där varje missil med 600 mindre sprider ut sig över en stor yta.

Då spelar det ingen roll om så Ryssland skickar ner hundratusentals man, dom kommer ju att dö.
Nu snackar vi enbart Himars och inget annat.

UAF har redan korsat floden på flera ställen för att etablera mindre bro huvuden.

Troligare är dock att man attackerar där försvaret är svagare, finns inget vits med att slå mot fiendens starkaste positioner, man slår mot fiendens svagaste positioner.

Tror mer på en offensiv mot Melitopol för att dela på fronten och skära av den ryska försörjningen åt väst.
När marken fryser så kan man lätt färdas på fälten och kringgå och omringa eventuella vägspärrar med hinder.

Ryssland verkar inte ha någon kraft för att möta ett sådan motoffensiv om man nu inte lämnar andra frontavsnitt och kraftsamlar.
Men då lämnar ju dessa frontavsnitt och öppnar upp för offensiver där som när Ukraina tog enorma landmassor öster om Kharkiv.
Verkligheten talar emot dig, halva ukraina har ju kollapsat och resten av landet är på samma väg.
Citera
2022-12-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Putin says one missile will trigger 'hundreds' of warheads in stark message on nuclear deterrence.

Putin gör det inte tydligt vad en missil innebär i hans ord, kan vara Himars eller kryssningsrobot.

Ukraina borde nog akta sig med att fortsätta attackera djupt inne i Ryssland.

Putin kommer eskalera kriget på ett sätt vi inte kan tänka oss.

https://www.foxnews.com/world/putin-says-one-missile-trigger-hundreds-warheads-stark-message-nuclear-deterrence
Utmärkt, då kan vi äntligen riva av kärnvapenplåstret med 300-400 kärnladdningar mot västra Mongoliet.

En personlig fråga, men upptäckte du Flashback i september 2022 och har skrivit 10 inlägg dagligen sedan dess? 768.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in