2022-12-10, 21:51
Medlem
nidhoogens avatar
Snygg taktik att få bort civila innan man går in och befriar Odessa. Nu har UAF färre mänskliga sköldar att gömma sig bakom också.

https://t.me/azmilitary11/30530

🇺🇦🚫⚡️🔌💡The Department of Life Support Systems and Energy Efficiency of the Odessa City Administration reports.

There may be no electricity for 2-3 months in the Odessa region, according to authorities.

Residents of Odessa are advised to move to other regions.
Citera
2022-12-10, 21:51
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad menar du med "flytta fram sina positioner"?

På vilket sätt har Ryssland rätt att lägga sig i andra länders säkerhetspolitik?

Ryssland har ingen "rätt" eller all "rätt" att lägga sig i ukrainas göranden. Att du ens drar det här argumentet visar på en tonårings förståelse. Det existerar ingen "internationell rätt" utanför det liberala systemet. Om du inte begriper detta så måste jag avfärda dig som en oseriös debattör.

Du kan inte slå mot mig med tonåringens infantila argument.
Citera
2022-12-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag skrev att territoriella vinningar var sekundärt och avmilitarisering primärt. Ryssland har ju redan tagit fyra regioner + Krim. Varför ska vi snacka ihop oss då vi mer än väl kan tänka självständigt men jag förstår att det är så er sida gör.

Ja du skrev det, och jag svarade innan dess på en person, som likt du anser sig ha företräde att berätta vad ryssen har för sig, som påstod det motsatta.
Tänka självständigt...jo jag tackar....
Senast redigerad av Klevenson 2022-12-10 kl. 21:55.
Citera
2022-12-10, 21:54
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Varför har RU betydligt minde annekterad mark idag jfm i våras? Går det bra tycker du? Högar med döda rekryter utanför Bakhmut?

Jag tror jag har fattat grejen med just Bakhmut; ”Tyst, annars skickas du till Bakhmut!” är så klart vad kravallpoliserna skriker på Ryska demonstranter.
Citera
2022-12-10, 21:57
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
På vilket sätt är det en existentiell fråga för Ryssland?

Har något land hotat Ryssland militärt?

Ja självklart. Hur kan det undgå er det geopolitiska läget? Rysslands agerande är inte bra, men det är förståeligt utifrån ryska djupstrategiska intressen. Att Amerika och dess europeiska vasaller retat den ryska björnen på detta sättet visar på en ignorans mot legitima ryska säkerhetsfrågor. Nu har vi kriget här
..
Citera
2022-12-10, 21:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Trevligt med en sofist i tråden. Låt mig säga så här: humant är det system som tillåter människor utvecklas organiskt utan yttre påverkan. Här kan vi dock argumentera mot ryssarna, med all rätt!

Men återigen, för ryssarna är det här en existentiell fråga. Vem är jag att döma ryssarna? och vem fan är du?
Nu är jag inte sofist, utan realist, men kan se saker från olika sidor. Man kan väl säga att genom att argumentera för att jag är det, är du väl själv sofist.
För ryssen är det en existentiell fråga ur stormaktshänseende. Det handlar inte om Ryssland självt, utan deras egen felaktiga och skapade självbild under Putin. Ryssland kommer förstås att bestå, men inte som stormakten Ryssland med makt över andra länder.

Man kan förstås döma människor efter deras gärningar. En ganska bra approach anser jag.
Citera
2022-12-10, 21:58
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Det kommer han inte göra i det som är kvar av Ryssland, Putin hade hamnat i historieböckerna som den som dog hederligt i krig mot hela Nato som ville förstöra Ryssland. Dom lär sig en helt annan version av alla världshändelser i Ryssland. Det är ett galet land.

Nej Putler kommer gå till historien som den som dinglade i rep från en lyktstolpe på röda torget.
Sen inleds jaktsäsongen på rysstroll
Citera
2022-12-10, 21:59
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Nej Putler kommer gå till historien som den som dinglade i rep från en lyktstolpe på röda torget.
I väst, ja. Inte i Ryssland.
Citera
2022-12-10, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Ännu fler T-90 anländer till fronten för att befria Ukraina.

https://t.me/DonbassDevushka/36305

🇷🇺A new batch of T-90M has arrived at the front.
Det där kan ju vara från vart som helst babushka nidhoogen. Kan du inte posta något relevant nån gång?
Citera
2022-12-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ryssland har ingen "rätt" eller all "rätt" att lägga sig i ukrainas göranden. Att du ens drar det här argumentet visar på en tonårings förståelse. Det existerar ingen "internationell rätt" utanför det liberala systemet. Om du inte begriper detta så måste jag avfärda dig som en oseriös debattör.

Du kan inte slå mot mig med tonåringens infantila argument.

I sann rysk anda så försöker du blanda bort korten med härskarteknik.

Du verkar inte vara förmögen att svara på mina frågor. Här kommer de igen:

Vad menar du med "flytta fram sina positioner"?

På vilket sätt har Ryssland rätt att lägga sig i andra länders säkerhetspolitik?
Citera
2022-12-10, 22:01
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
I väst, ja. Inte i Ryssland.

Ryssarna kommer likt rumänerna och dess tidigare ledare
Kissa liket i munnen
Citera
2022-12-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ja självklart. Hur kan det undgå er det geopolitiska läget? Rysslands agerande är inte bra, men det är förståeligt utifrån ryska djupstrategiska intressen. Att Amerika och dess europeiska vasaller retat den ryska björnen på detta sättet visar på en ignorans mot legitima ryska säkerhetsfrågor. Nu har vi kriget här
..

På vilket sätt är ryska säkerhetsfrågor legitima?

Har något land hotat Ryssland militärt? Och isåfall hur då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in