2022-12-10, 21:40
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag vet att ni liberala pedofilpsykopater skriver ner Ryssland. Trots alla förluster står Ryssland där - och jag tror inte att Ryssland flyttar på sig.
Ingen bryr sig om var ryssland är eller inte flyttar sig på.
Västvärldens alla allierade bryr sig om att nazi-ryssarna ska ut ur Ukraina.

Njuter av att se ryssarna köra över döda ryska soldater med dina pansar och trupptransportfordon utanför Bakhmut. Lika glädjefullt att se när rekryter likt dagen D gör truppanfall och blir totalt nermejade av allt möjligt, drönargranater och kulor. RU skickar bara in nya och de nya trampar runt bland döda landsmän.
Citera
2022-12-10, 21:40
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så hur definierar du Rysslands "ideologiska ram"?

Jag är ingen expert på Ryssland, men jag förstår deras position. Självklart går det inte att det judiska USA eller deras vasallstater i Europa ogenerat flyttar fram sina positioner utan hänsyn till ryska säkerhetsintressen. Detta är vad kriget handlar om.
Citera
2022-12-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Verkligheten talar emot dig, halva ukraina har ju kollapsat och resten av landet är på samma väg.

Har halva Ukraina kollapsat? Källa tack!
Citera
2022-12-10, 21:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Det är precis därför han kommer agera, han kommer inte skicka kärnvapen om Ukraina tar en by i annekterat område men till slut så kommer han agera på det.
Då får vi väl vänta på det. Jag har hört det här med kärnvapen från Ryssland tusentals gånger nu. Jag tror inte att han vill gå till historien som den som förödde Ryssland. Därför kommer det inte att hända. Det är bara ett evigt tjat om det.
Kriget kommer inte att ta slut för att han hotar med det. Leta reda på en kärnvapensäker bunker och sätt dig där inne och vänta.
Citera
2022-12-10, 21:42
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
En personlig fråga, men upptäckte du Flashback i september 2022 och har skrivit 10 inlägg dagligen sedan dess? 768.
Nej inte mitt första konto.
Citera
2022-12-10, 21:43
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Verkligheten talar emot dig, halva ukraina har ju kollapsat och resten av landet är på samma väg.
Varför har RU betydligt minde annekterad mark idag jfm i våras? Går det bra tycker du? Högar med döda rekryter utanför Bakhmut?
Citera
2022-12-10, 21:43
Medlem
Citat:
Jag är ingen expert på Ryssland, men jag förstår deras position. Självklart går det inte att det judiska USA eller deras vasallstater i Europa ogenerat flyttar fram sina positioner utan hänsyn till ryska säkerhetsintressen. Detta är vad kriget handlar om.

Vad menar du med "flytta fram sina positioner"?

På vilket sätt har Ryssland rätt att lägga sig i andra länders säkerhetspolitik?
Senast redigerad av Leland1979 2022-12-10 kl. 21:47.
Citera
2022-12-10, 21:45
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vad är motsatsen till humanism, inhumanism? Är du en inhuman människa. Vilket samhälle vill du då skapa. Ett inhumant samhälle?
Du slirar fortfarande.

Trevligt med en sofist i tråden. Låt mig säga så här: humant är det system som tillåter människor utvecklas organiskt utan yttre påverkan. Här kan vi dock argumentera mot ryssarna, med all rätt!

Men återigen, för ryssarna är det här en existentiell fråga. Vem är jag att döma ryssarna? och vem fan är du?
Citera
2022-12-10, 21:47
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Då får vi väl vänta på det. Jag har hört det här med kärnvapen från Ryssland tusentals gånger nu. Jag tror inte att han vill gå till historien som den som förödde Ryssland. Därför kommer det inte att hända. Det är bara ett evigt tjat om det.
Kriget kommer inte att ta slut för att han hotar med det. Leta reda på en kärnvapensäker bunker och sätt dig där inne och vänta.
Det kommer han inte göra i det som är kvar av Ryssland, Putin hade hamnat i historieböckerna som den som dog hederligt i krig mot hela Nato som ville förstöra Ryssland. Dom lär sig en helt annan version av alla världshändelser i Ryssland. Det är ett galet land.
Citera
2022-12-10, 21:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ryssarna beter sig illa; men de gör det utifrån en ideologisk ram som skiljer sig från det analsexkladdiga väst. Har de rätt eller fel? Det är en fråga om värderingar. men kom inte till mig om dina falska pretentioner om moralitet eller rätt. Du är inte någon som har rättesnöret. och bespara mig din falska humanism. den äcklar mig.

Den rySSka cancersvulsten har egentligen ingen ideologi, annat än att försöka försvaga omgivande länder och hitta på anledningar till varför RySSland måste expandera på dessa länders bekostnad.

Och dessa "anledningar" har varit helt förvirrade, nästan ifrån första början, ( innan dess så expanderade man bara).: Allt ifrån "det tredje Rom" via Iliyns fascistiska "kristendom" till dagen Dugin.

Jag tycker, faktiskt, genuint synd om dig som har så mycket förvirring i din hjärna, och bildigt sett, i ditt hjärta!

Slava Ukraini!
Citera
2022-12-10, 21:49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är bara ett krig som startades för att ge Ryssland ära och utöka imperiet. Putin vill gå till historien som en stor ryss, trots sin längd. Nu gick det helt åt helvete från början och nu kan idioten inte backa. Har inget med dina ideologier att göra utan ren imperialism. Han skiter förstås i bögar och sånt, det är bara för att lura idioter i väst att han står på deras sida. Nu förbjöd han bögpropaganda och genast höjde du han till skyarna som en stark Ledare du kan dyrka.
Citera
2022-12-10, 21:49
Medlem
Citat:
Trevligt med en sofist i tråden. Låt mig säga så här: humant är det system som tillåter människor utvecklas organiskt utan yttre påverkan. Här kan vi dock argumentera mot ryssarna, med all rätt!

Men återigen, för ryssarna är det här en existentiell fråga. Vem är jag att döma ryssarna? och vem fan är du?

På vilket sätt är det en existentiell fråga för Ryssland?

Har något land hotat Ryssland militärt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in