Citat:
Ursprungligen postat av
vitapumps
Hade väntat att vissa typer inte gillar mitt inlägg. Ni inbillar er i er sunkiga fantasi att personen ni åsyftar har fått sin karriär p g a ligg. Så heter det alltid när en tjej/kvinna erhåller en tjänst i konkurens med män. Det har jag själv erfarenheter av. Linda H Staaf har gjort ett mycket bra och förtjänstfullt arbete. Sedan kan ni skriva och babbla er skit så mycket ni vill. Det är ju fritt fram på det här forumet att i skydd av anonymitet uttryck nedsättande omdömen om offentliga personer.
Åsikter baserat på den fakta vi fått till oss är inte lika med nedsättande omdömen.
Självklart skulle du kontra med att vi män känner oss hotande av kvinnor som lyckats. Det där är urvattnat hörrödu.
Har du någonsin tänkt om, att det kanske satt 10tal andra kandidater med vassare meriter som inte fick tjänsten? De hade fel kön och kunde således inte ha övertag, de hade endast sitt engagemang, slit och expertis att erbjuda. Men Linda hade inte detta, hon hade en mus, charm och manipulation som verktyg.
Där har du hela problematiken. Det är inte vi som stör oss på att ett visst kön lyckats, vi stör oss på att de involverade använde just kön som anledning till att avancera, bakom stängda dörrar. Det är DEM som tog till dessa metoder, kallas diskriminering och sexism.
Du får sätta dig ner och verkligen sätta dig på andra sidan av debatten så kanske poletten trillar ner till slut.
Men vad hjälper det när du ändå inte skulle acceptera sanningen. Dagens svenska kvinnor är extremt opportunistiska och själviska, så jag räknar inte med rättvisa från ditt håll.