2022-12-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Väldigt bra förslag tycker jag.
Hur stor är lägenheten? En vindsvåning har det sagts men hur stor?
Borde inte grannen ha hört det ljudet även vid andra tillfällen i så fall, och därmed inte reagerat på dunsandet som han gjorde just den här aktuella natten?
Citera
2022-12-10, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Intressant!

Var framkommer det "verkar han ha somnat hemma hos mamma"?

Den intervjun som jag sett med mamman handlade inte om var han sov på natten.

Kan du var snäll och få fram var du läst ovanstående info så kanske jag kan släppa AW (iof är väl inte mamman det trovärdigaste vittnet om var han befann sig... men ändå av intresse att få läsa).

Ja, jag undrar också?
Jag har skummat i Grevens sammanfatningar, och kan inte se att det står någonstans (kan dock ha missat något) att han ska ha sovit hos sin mamma.

Jag har förstås inte heller lyssnat på intervjun som det hänvisas till, kanske kom jag in i tråden senare, men jag har läst en artikel där hans mamma intervjuas.

Nu har jag inte någon som helst misstanke mot honom. Tvärtom misstänker jag att han kan må mycket dåligt i nuläget och att en av anledningarna till att man gick ut med att andra inte var misstänkta för mordet förutom tjejerna, kan ha berott på just sådana spekulationer runt honom och andra anhöriga som är själva "offer" i denna hemska situation.

Men det är viktigt för tråden att det inte blir trådsanningar utifrån något, utan att källa finns.

Greven verkar ha läst vartenda inlägg och inte missat något, iaf kan det inte vara mycket.

Jag skulle tacksamt ta emot länk till den intervju där man kan höra mamman säga att A sov hos henne. Även den artikel där hon intervjas kan vara bra att läsa på nytt, om den inte är låst förstås.
Citera
2022-12-10, 13:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Jadu vad tror du själv händer om två människor drattar i golvet samtidigt, hamnar den ena ovanpå den andra eller liknande har vi ju säkert över 100kg iaf i en smäll

Vilket väger mest, 50 kg bomull eller 50 kg järn?
Vilket ger mest oväsen om det tappas?
Senast redigerad av PeterNoster 2022-12-10 kl. 13:42.
Citera
2022-12-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Väldigt bra förslag tycker jag.
Hur stor är lägenheten? En vindsvåning har det sagts men hur stor?

För att få ihop något med eventuell soffa. Så har ju en av grannarna nämnt att det lät som att lyfta en soffa och släppa den tre gånger. När onykter person eller personer ska fixa med eventuell bäddsoffa så kan det krånglas till och låta. Har en person dessutom råkat tappa sin mobil eller annat under soffan så kan det naturligtvis låta.

Men tre gånger ?

Lägenheten är en etta med sovalkov och är på 40 m2
Citera
2022-12-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag undrar också?
Jag har skummat i Grevens sammanfatningar, och kan inte se att det står någonstans (kan dock ha missat något) att han ska ha sovit hos sin mamma.

Jag har förstås inte heller lyssnat på intervjun som det hänvisas till, kanske kom jag in i tråden senare, men jag har läst en artikel där hans mamma intervjuas.

Nu har jag inte någon som helst misstanke mot honom. Tvärtom misstänker jag att han kan må mycket dåligt i nuläget och att en av anledningarna till att man gick ut med att andra inte var misstänkta för mordet förutom tjejerna, kan ha berott på just sådana spekulationer runt honom och andra anhöriga som är själva "offer" i denna hemska situation.

Men det är viktigt för tråden att det inte blir trådsanningar utifrån något, utan att källa finns.

Greven verkar ha läst vartenda inlägg och inte missat något, iaf kan det inte vara mycket.

Jag skulle tacksamt ta emot länk till den intervju där man kan höra mamman säga att A sov hos henne. Även den artikel där hon intervjas kan vara bra att läsa på nytt, om den inte är låst förstås.
'
Jag har lite brådis nu... vill bara skriva att en tanke.... polisen gick ut med att ingen annan var misstänkt (pga skriverier här) kan ha berott på att det var en polisson som blev utpekad i tråden (som JJ pratade med vid Mc Donalds). Ganska mycket snack om vem som satt i bilen vid den tiden som polisen gick ut med den dementin. (Läste inläggen som någon la ut nyss här i tråden... både till Aftonbladet och Exp).
Citera
2022-12-10, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Jag skriver inte det här för att vara otrevlig, men kan du snälla försöka hitta källan till det här? Flera användare har påpekat att det här är hittills okända uppgifter och om de stämmer påverkar det hur man ska tolka nattens händelser. Så jag vill bara för trådens skull att det inte ska bli fel här.

Personligen har jag bara läst en intervju med AWs mamma och i den framkommer inte alls det du skriver. (se nedan). Jag har följt media noggrant, men kan förstås ha missat, misstolkat, inte kunnat läsa låsta artiklar från Vetlandaposten osv.

Ur AB artikel publicerad 20/10, uppdaterad 21/10. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant

Inte ett ord om hur länge AW var vaken, när han vaknade, eller om han var den som ringde polisen.
Vem som ringde polisen tycker jag dessutom är ganska oklart, det har väl bara framkommit att det är anhöriga som anmäler henne försvunnen? Vilket naturligtvis kan vara AW.

Min fetning. https://archive.ph/Ixlil#selection-2427.0-2443.196

Ber om ursäkt för långt inlägg och många citat, men tycker som sagt det är viktigt att vi får koll på det här.

Citerar dig eftersom här finns uppgifter från mamman till A.
Tycker att det är viktigt att få alla detaljer riktiga, oavsett spekulationer.

Som sagt, jag kan alltså ha missat artiklar och intervjuer där klockslag och sovplats nämns.
Citera
2022-12-10, 13:37
Medlem
Fibonaccitals avatar
Tyvärr så har jag absolut inget nytt att tillföra tråden.

Men jag fixade lite bilder när det gäller JJs mobil och betalkort.

Kolla själv. Som sagt inget nytt.

JJs Mobil.
https://imgur.com/a/1Aofgqe
Citera
2022-12-10, 13:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
För att få ihop något med eventuell soffa. Så har ju en av grannarna nämnt att det lät som att lyfta en soffa och släppa den tre gånger. När onykter person eller personer ska fixa med eventuell bäddsoffa så kan det krånglas till och låta. Har en person dessutom råkat tappa sin mobil eller annat under soffan så kan det naturligtvis låta.

Men tre gånger ?

Lägenheten är en etta med sovalkov och är på 40 m2

Då ökar sannolikheten bertydligt att där finns en bäddsoffa som används som gästsäng.
Brukar finnas en säng att dra ut och sen fäller man upp benen i huvudänden (duns1) och sen i fotänden (duns2). Sen slänger sig MH i sängen men benen (på sängen) är inte helt utfällda så sängen rasar (duns3).

VSB
Citera
2022-12-10, 14:19
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Tyvärr så har jag absolut inget nytt att tillföra tråden.

Men jag fixade lite bilder när det gäller JJs mobil och betalkort.

Kolla själv. Som sagt inget nytt.

JJs Mobil.
https://imgur.com/a/1Aofgqe

Nu måste jag citera mig själv. Händer inte SÅ ofta.
Jag fick en förfrågan om källan till bilderna.

Hör grannen berätta om de höga dunsarna från en av de häktades lägenhet i Vetlanda
Uppdaterad 3 november 2022Publicerad 1 november 2022

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet

https://www.instagram.com/tv/CPteO_DHqNl/?igshid=MDJmNzVkMjY%3D
Den här sidan är tyvärr inte tillgänglig.
Länken du följde kanske är trasig eller så kan sidan ha tagits bort. Gå tillbaka till Instagram.

Instagram filmen har jag lagrat i molnet.
Mensas medlemmar på Instagram_ _Få en bartender att gör upp en drink efter någons namn i klassen, 2p.

Skulle inte JJ leva spritfritt?

Vill någon se den videon så kan jag lägga upp den på något bra ställe.
Vet tyvärr inte var man kan lägga upp den.
Ge mig ett bra tips i så fall.

Ha en bra dag
Citera
2022-12-10, 15:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Indirekt så vet AW att T är hemma hos JJ då T sagt till AW att hon är på väg hem till JJ efter krogen. På söndagen ringer AW till JJ och frågar JJ om hon vet var T är. Så det är helt uppenbart att AW vet att T är/var hos JJ.
Således är det tre som vet var T befinner sig natten mellan lördag och söndag: AW, JJ och MH.

Jo på väg hem till JJ men han visste inte var JJ bodde i Vetlanda, så hos vem men inte var.
Citera
2022-12-10, 15:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Indirekt så vet AW att T är hemma hos JJ då T sagt till AW att hon är på väg hem till JJ efter krogen. På söndagen ringer AW till JJ och frågar JJ om hon vet var T är. Så det är helt uppenbart att AW vet att T är/var hos JJ.
Således är det tre som vet var T befinner sig natten mellan lördag och söndag: AW, JJ och MH.
Det enda polisen sagt om samtalet 1.48 är att A frågade T om hon var på väg hem. Vad T svarade har polisen inte sagt något om.
Citera
2022-12-10, 15:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det enda polisen sagt om samtalet 1.48 är att A frågade T om hon var på väg hem. Vad T svarade har polisen inte sagt något om.

Just det minns jag inte, men tycker mig minnas at han hade sagt något om at det inte var något avvikande i samtalet (ungefär).

Letar febrilt efter artikel om det sista samtalet, men den enda jag hittar verkar låst:

https://www.expressen.se/nyheter/avgorande-platserna-i-jakten-pa-toves-mordare-/

Så ger upp lite om att hitta källorna om att A vaknade 11, att A sov över hos sin mamma och vad som sades i samtalet vid 01.48/49.

Suck..

Förlåt, inte dig jag är irriterad på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in