2022-12-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du har jo skissert muligheten for at hun ble drept på et tidligere tidspunkt, f.eks. om natten.
TH kan selv ha gjennomført alt det praktiske rundt dette, men fortsatt hatt medhjelpere til
å stage et fiktivt hendelsesforløp lagt til morgenen og formiddagen.

Hva tenker du om å bytte ut teorien om datastyrt stemmekloning med en teori om en
mennesklig medhjelper med mulighet til å etterligne AE sin stemme?
Familiemedlemmer og mb vil ikke la seg lure av en medhjelper. Stemme er svært gjenkjennelig. Må da være datastyrt av aehs stemme. Tror ikke dette er benyttet her. Enten er mb medhjelper eller så er hun uskyldig. Er mer tvilsom til teh. Tviler på at søstrene har medvirket bevisst. Kan dog holde tilbake informasjon.
Citera
2022-12-10, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette indikerer nokså klart at th er forfatter av brevet.
Klart og klart, Fru Blom. Det bildet er svært grøtete; at fordi yngste datter (HHB2) og ektemannen hennes er de eneste nevnt med navn i trusselbrevet, så skal det liksom være en "klar" indikasjon på at TH er trusselbrev-forfatteren.

Nei, dersom saken skal bli løst, så må man ha klarere indikasjoner, mer konkrete spor.

Det finnes mange flere motiver for at reelle kidnappere ville formulert seg slik i trusselbrevet (som jeg skrev for ikke så lenge siden), enn det finnes motiver for at TH ville hatt behov for å formulere seg slik.

Jeg kan ikke se hva TH skulle vinne på å nevne kun ene datteren og ektemannen ved navn. I trusselbrevet blir hele familien truet, ved benevnelsen "mere familie". Deres ektefelle, mor og mormor, er kidnappet, og trusselbrevet er en påminnelse om at hvem som helst i familien kan bli den neste. Svigerfamilien er mao heller ikke trygg.
Citera
2022-12-10, 13:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ett spørsmål: Hvorfor skulle noen av barna ha en grunn til å være med på å drepe moren sin?
Det er sammensatt. Helt siden sviket ble oppdaget i 1993 har hatet vokst hos TH, og han manipulerte barna til å behandle mora deretter.

- Han innførte det sterkt degraderende kallenavnet som barna skulle bruke om mora si.

- Han fryktet for sitt livsverk dersom AE skulle få tilkjent halve formuen.

- Han fryktet for sin status og eksistens ved en skilsmisse.

Gjennom dette fikk han barna til å innse at moren, den svikefulle, måtte ryddes av veien for å redde livet til faren og imperiet.
Citera
2022-12-10, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er sammensatt. Helt siden sviket ble oppdaget i 1993 har hatet vokst hos TH, og han manipulerte barna til å behandle mora deretter.

- Han innførte det sterkt degraderende kallenavnet som barna skulle bruke om mora si.

- Han fryktet for sitt livsverk dersom AE skulle få tilkjent halve formuen.

- Han fryktet for sin status og eksistens ved en skilsmisse.

Gjennom dette fikk han barna til å innse at moren, den svikefulle, måtte ryddes av veien for å redde livet til faren og imperiet.
Hagenbarna er voksne. De er ikke avhengig av sin far.
Jeg kan ikke se at utroskap for 30 år siden, fører til at barna dreper sin mor når de blir voksne (30 år etterpå).
Citera
2022-12-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hagenbarna er voksne. De er ikke avhengig av sin far.
Jeg kan ikke se at utroskap for 30 år siden, fører til at barna dreper sin mor når de blir voksne (30 år etterpå).

Kan jo hende de står i gjeld til TH? En hytte brant ned og jeg vet ikke hvem som tok tapet der, hun andre driver vel bare med hest og det er ikke gratis, og sistemann er vel sånn av og på?
Citera
2022-12-10, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kan jo hende de står i gjeld til TH? En hytte brant ned og jeg vet ikke hvem som tok tapet der, hun andre driver vel bare med hest og det er ikke gratis, og sistemann er vel sånn av og på?
Det er ikke et godt nok drapsmotiv for å drepe, eller dekke over drapet på sin egen mor.

Det må da være mer sannsynlig at gangstere bruker sprox-sko.
Citera
2022-12-10, 14:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Man vet lite om det indre liv i denne familien, annet enn det vi har lest i klageskrivet, drypp fra avhør og oppførsel til barn i sorg etter sin savnede mor.

At det er pappaens ve og vel som synes å være i fokus, vitner om en ekstremt dysfunksjonell familie.
Citera
2022-12-10, 15:49
Medlem
Citat:
Det er ikke et godt nok drapsmotiv for å drepe, eller dekke over drapet på sin egen mor.

Det må da være mer sannsynlig at gangstere bruker sprox-sko.

Jeg sa ikke at det var var et drapsmotiv så hvordan hvordan klarte du å lese det ut fra det jeg skrev?

Jeg påpeker bare at de kan stå i gjeld til TH uten at vi vet noe om det.
Citera
2022-12-10, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Man vet lite om det indre liv i denne familien, annet enn det vi har lest i klageskrivet, drypp fra avhør og oppførsel til barn i sorg etter sin savnede mor.

At det er pappaens ve og vel som synes å være i fokus, vitner om en ekstremt dysfunksjonell familie.
Det er ingenting som er unormalt ved familiens oppførsel ifm med denne saken.

Samtlige har vært i mange avhør, og har meddelt alt de vet allerede. De vet best selv om det er mer å fortelle. Når det ikke finnes mer å fortelle, så betyr IKKE det, at familien ikke har AEH (mor, mormor og ektefelle) som førsteprioritet.

Når familien er trygg på at gjerningspersonen(e) er noen andre enn familien, så er det bare en naturlig og fornuftig avgjørelse å nekte flere avhør.

Jeg tror likevel det er en viss kommunikasjon mellom politiet og familien.

Glem heller ikke at det er flere siktede i saken. Plutselig kan alt snu opp-ned, eller ned-opp.

Nettopp; "Det er ikke som dere tror"
Citera
2022-12-10, 16:01
Avslutad
Citat:
Jeg sa ikke at det var var et drapsmotiv så hvordan hvordan klarte du å lese det ut fra det jeg skrev?

Jeg påpeker bare at de kan stå i gjeld til TH uten at vi vet noe om det.
Gjeld er ikke godt nok drapsmotiv. Heller ikke godt nok motiv for å dekke over drapet på sin egen mor.

Dette dreier seg om en planlagt handling. Ikke noe som har skjedd i affekt.
Senast redigerad av Havhest 2022-12-10 kl. 16:04.
Citera
2022-12-10, 16:03
Medlem
Citat:
Gjeld er ikke godt nok drapsmotiv. Heller ikke godt nok motiv for å dekke over drapet på sin egen mor.

Dette dreier seg om en planlagt handling. Ikke noe som har skjedd i affekt.

Skjønner du ingen ting?

Det er kun du som snakker om drapsmotiv her, jeg påpeker bare at barna kan stå i gjeld til sin far.
Citera
2022-12-10, 16:04
Avslutad
Citat:
Skjønner du ingen ting?

Det er kun du som snakker om drapsmotiv her, jeg påpeker bare at barna kan stå i gjeld til sin far.
Du svarte på innlegget mitt, hvor jeg diskuterer eventuelle drapsmotiv, så det får du ta på egen kappe.

Det er visst litt vanskelig for deg å kjenne hvor skoen trykker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in