2022-12-09, 00:01
Medlem
De mange brudd med etablerte rutiner viser at Tom Hagen, i egen fysiske person, var involvert i selve forsvinningen eller drapshandlingen.

Altså, fysisk til stede selv i S4 da AE ble utsatt for alvorlig kriminell handling, eller ble drept.

Det igjen indikerer at TH var mest sannsynlig alene om drapet. Det ville være rart, enten han hadde leid inn proffe leiemordere, eller mer uproffe medhjelpere, at det skal ha vært flere tilstede under selv voldshandlingen.

For meg, en ekstremt syk tanke, om TH skulle betale eller belønne noen for å være vitner til at TH selv drepte henne. Og risikabelt. Ikke minst. For meg er et slikt tenkt alternativ helt utelukket.

Som nevnt tidligere, dersom TH hadde leid leiemordere, eller eventuelle kidnappere, så burde AE ha forsvunnet mens TH var i Kina. Ett par uker før forsvinningen. Da ville alibiet hans ha vært bombesikkert.

Politiet har også gått ganske langt i å antyde at forsvinningen opprinnelig var planlagt å skje tidligere. Og at det hele ble utsatt, av ukjente grunner.

I det store og hele, det meste tyder på at TH selv har gjennomført ugjerningen.
Citera
2022-12-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
De mange brudd med etablerte rutiner viser at Tom Hagen, i egen fysiske person, var involvert i selve forsvinningen eller drapshandlingen.

Altså, fysisk til stede selv i S4 da AE ble utsatt for alvorlig kriminell handling, eller ble drept.

Det igjen indikerer at TH var mest sannsynlig alene om drapet. Det ville være rart, enten han hadde leid inn proffe leiemordere, eller mer uproffe medhjelpere, at det skal ha vært flere tilstede under selv voldshandlingen.

For meg, en ekstremt syk tanke, om TH skulle betale eller belønne noen for å være vitner til at TH selv drepte henne. Og risikabelt. Ikke minst. For meg er et slikt tenkt alternativ helt utelukket.

Som nevnt tidligere, dersom TH hadde leid leiemordere, eller eventuelle kidnappere, så burde AE ha forsvunnet mens TH var i Kina. Ett par uker før forsvinningen. Da ville alibiet hans ha vært bombesikkert.

Politiet har også gått ganske langt i å antyde at forsvinningen opprinnelig var planlagt å skje tidligere. Og at det hele ble utsatt, av ukjente grunner.

I det store og hele, det meste tyder på at TH selv har gjennomført ugjerningen.
Hvilket tidspunkt mener du og hvem beveget tlf og sendte mld, snakket med sønn osv.
Citera
2022-12-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
«HHB1 kontaktet sikkerhetsoffiseren» er helt nytt for meg. Det er bare nok et ledd i overstagingen som preger denne saken.

Overdrevet omfattende trusselbrev, forvrengt språk, strips, tape, slepespor, Sprox, hagle på soverommet, trusselen mot den ene datteren, ulovlig anskaffet våpen, TH’s bil på parkeringen 0914, TH’s mange teorier, klageskrivet og mye mer er andre eksempler på overstaging.

Så er spørsmålet når det står i boka at "HHB1 gikk til offiseren på jobben" som i at hun var på jobb eller på annet vis kontaktet ham via tlf hjemmefra. Andre har nevnt at begge barna var hjemme og burde kunne stikke hjem og se til AE om TH var så bekymret.
Citera
2022-12-09, 01:03
Avslutad
Citat:
«HHB1 kontaktet sikkerhetsoffiseren» er helt nytt for meg. Det er bare nok et ledd i overstagingen som preger denne saken.

Overdrevet omfattende trusselbrev, forvrengt språk, strips, tape, slepespor, Sprox, hagle på soverommet, trusselen mot den ene datteren, ulovlig anskaffet våpen, TH’s bil på parkeringen 0914, TH’s mange teorier, klageskrivet og mye mer er andre eksempler på overstaging.
Det stemmer ikke at det kun var HHB2 som ble nevnt med navn i trusselbrevet. Det var et annet familiemedlem som ble nevnt med navn i trusselbrevet også (ref Lørenskog Mysteriet).
Citera
2022-12-09, 11:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det stemmer ikke at det kun var HHB2 som ble nevnt med navn i trusselbrevet. Det var et annet familiemedlem som ble nevnt med navn i trusselbrevet også (ref Lørenskog Mysteriet).

Det var HHB2 og hennes ektemann som ble nevnt spesifikt ved navn.

Fra VGs artikkel der de gjengir brevet i sladdet utgave:
VG har sladdet internettadresser, navn på ulike kryptovalutatjenester, passord og navnet på et av barna og vedkommendes ektefelle konkret.
Citera
2022-12-09, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det var HHB2 og hennes ektemann som ble nevnt spesifikt ved navn.

Fra VGs artikkel der de gjengir brevet i sladdet utgave:
VG har sladdet internettadresser, navn på ulike kryptovalutatjenester, passord og navnet på et av barna og vedkommendes ektefelle konkret.
I boken Lørenskog Mysteriet står det at 2 familiemedlemmer ble nevnt med navn, utenom Anne-Elisabeth og Tom Hagen, selvsagt.

Edit: Og i tillegg sto det; + "mere" famile.
Citera
2022-12-09, 12:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
I boken Lørenskog Mysteriet står det at 2 familiemedlemmer ble nevnt med navn, utenom Anne-Elisabeth og Tom Hagen, selvsagt.

Edit: Og i tillegg sto det; + "mere" famile.

To navn på familiemedlemmer er nevnt i brevet. HHB2 skriver følgende i sitt "desperate brev":

“Jeg hadde jo lest brevet der mitt og min manns navn var nevnt. At kidnapperen visste om oss og mine barn var det liten tvil om.”
Videre stemmer det at det står "mere familie", uten at det er konkretisert ved navn.

Kort fortalt, det er kun HHB2 og ektemannen EB som er nevnt ved egennavn. Ingen andre.
Citera
2022-12-09, 13:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Opplysningene er hentet fra boka "Lørenskogmysteriet", og har ikke vært omtalt i media.
Episoden er kun omtalt én gang, og lyder som følger:
“Rundt 20 minutter senere ringte faren tilbake til Silje og ba henne komme hjem. Han virket rådvill og lurte på hva han skulle gjøre. Silje forteller at hun gikk til sikkerhetsoffiseren i militærleiren der hun jobber, og forklarte hva som hadde skjedd. Han ga råd om å melde fra til politiet.”
Dette er altså fra samtalen mellom TH og HHB1 som fant sted 14.01. Teoretisk sett kan TH
ha gitt sin datter en oppsummering av situasjonen og innholdet i brevet, f.eks. at det inneholdt
krav om løsepenger og en konkret trussel om at AE ville bli drept hvis politiet ble kontaktet.
Det ville være påfallende dersom TH ikke nevnte denne trusselen. Det er ikke utdypet hva
HHB1 konkret fikk vite, ei heller hva hun konkret fortalte sikkerhetsoffiseren.

Det er noe med dette som sier meg at dette ble gjort for å få et troverdighetsvitne.
En sikkerhetsoffiser fra forsvaret er ikke akkurat den verste personen i så måte.
Valget om å kontakte politiet var sannsynligvis allerede tatt da HHB1 spurte seg til råds.
Hun kan teoretisk sett ha gjort dette for å bistå sin far. Evt. var hun med på stagingen.

Ser nå forresten at MV har fått fjernet bryllupsvideoen for henne og PSS fra youtube-kanalen
til St/ovner Ta/mil Spo/rts Clu/b.

Følgende melding kommer opp:

This video is no longer available due to a copyright claim by m*rutha viv*k
I tillegg har hun altså tatt ned IG-konto, Facebook-konto og Linkedin-konto.

Det eneste som er igjen av spor på nettet er bedriftsopplysninger og Tise-kontoen.

Hva kan årsaken være? Omtale her i tråden? Eller er det noe mer på gang?

PSS på sin side har fremdeles Facebook-profilen stående. Er han i kasjotten? Er han blitt avhørt?
Senast redigerad av Svartediket 2022-12-09 kl. 14:10.
Citera
2022-12-09, 14:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Du har jo skissert muligheten for at hun ble drept på et tidligere tidspunkt, f.eks. om natten.
TH kan selv ha gjennomført alt det praktiske rundt dette, men fortsatt hatt medhjelpere til
å stage et fiktivt hendelsesforløp lagt til morgenen og formiddagen.

Hva tenker du om å bytte ut teorien om datastyrt stemmekloning med en teori om en
mennesklig medhjelper med mulighet til å etterligne AE sin stemme?
Citera
2022-12-09, 14:52
Avslutad
Citat:
To navn på familiemedlemmer er nevnt i brevet. HHB2 skriver følgende i sitt "desperate brev":

“Jeg hadde jo lest brevet der mitt og min manns navn var nevnt. At kidnapperen visste om oss og mine barn var det liten tvil om.”
Videre stemmer det at det står "mere familie", uten at det er konkretisert ved navn.

Kort fortalt, det er kun HHB2 og ektemannen EB som er nevnt ved egennavn. Ingen andre.
Citat:
Nei, som jeg skrev, i boken Lørenskog Mysteriet, står det ; "(...) Vi har hold øye på deg, Anne-Elisabeth, N.N. (navngitt familiemedlem), N.N (annet navngitt familiemedlem), og mere familie i lang tid (...)"
Citera
2022-12-09, 15:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
N.N (annet navngitt familiemedlem)

Ja, og "annet navngitt familiemedlem" er altså EB, HHB2 sin ektemann. Ingen andre.
Citera
2022-12-09, 15:21
Avslutad
Citat:
Ja, og "annet navngitt familiemedlem" er altså EB, HHB2 sin ektemann. Ingen andre.
Så du mener at benevnelsen "mere familie" er mindre truende for de det gjelder? Etter at datter og svigersønn blir nevnt som eksempel?

Tror du ikke at disse (HHB2 og EB) ble brukt som eksempel pga de er foreldrene til de yngste barnebarna?
Senast redigerad av Havhest 2022-12-09 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in