2022-12-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Det enda är väl kanske att rent statistiskt så stämmer det ju inte in med 2 så unga tjejer ???
Statistik är statistik, säger inget om enskilda fall.
Citera
2022-12-09, 15:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Redan nu ett klassiskt fall.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Statistik har mycket litet att gör med ett enskilt fall.

Det här fallet kommer att gå till historien som ett enastående fall.

Det är så sant och riktigt det du skriver.

Ett helt unikt fall som vi aldrig tidigare har haft. Det kommer att göras TV - dokumentärer och skrivas böcker om Vetlanda - fallet. Fastän det nu bara är snart två månader gammalt så tillhör detta redan de svenska klassiska fallen.
Citera
2022-12-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad jag vill påpeka är att det är inte lätt att utreda någon som ev har lämnat sin mobil hemma på natten.
Vad vi kan anta är att AW fick kännedom om var TT tänkte bege sig den sena natten (samtalet 01.50).

Jag säger inte att han behöver vara inblandad men att helt utesluta det i (mina) spekulationer går ej så länge vi inte vet om han har ett vattentätt alibi.

Som jag har uppfattat det du skriver och så som jag (och pollise)själv tror. Nämligen att AW inte är är inblandad alls. Efter samtalet 01.48/49 verkar han ha somnat hemma hos mamma, som också var hemma och har lämnat AW alibi...

Såsom jag uppfattade det redan i början av fallet. När han sen vaknade vid 11-tiden (säger han själv och lilla mamma) och att han inte fick någon kontakt med T: då blev han extremt orolig, ringde runt till gemensamma vänner och Ts familj.
Citera
2022-12-09, 16:31
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Ett helt unikt fall som vi aldrig tidigare har haft. Det kommer att göras TV - dokumentärer och skrivas böcker om Vetlanda - fallet. Fastän det nu bara är snart två månader gammalt så tillhör detta redan de svenska klassiska fallen.

Exakt så, även spelfilm/TV-serie på sikt kanske.

Definitivt i kommande "I huvudet på en gärningsman osv"
Citera
2022-12-09, 16:32
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kellywoman beskriver det som att mord och dråp är varandras motsatser vilket jag visar att det är samma sak, bara olika grader av det.
Båda är i samförstånd.
Från början så var det frågan om dom skulle kunna lirka sig ur det hela med mycket mildare straff genom att lägga upp en lögn som gör det förmildrande.
Och där sket det sig för användaren säger att dråp är när det är självförsvar, vilket är mycket mer än bara det.
Nej det beskriver jag inte alls. Du får nog läsa mina inlägg igen
Citera
2022-12-09, 16:39
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Statistik har mycket litet att gör med ett enskilt fall.

Det här fallet kommer att gå till historien som ett enastående fall.

Citat:

Ja ganska unikt pga ålder men vi får tex inte glömma:
S__a F_____n, 24, förföljde och högg ihjäl ex-pojkvännen, J___a H____n, 29, styckade sin rival och C_____e S______r, 43, tog livet av sin tidigare sambos två små barn.
Alla är de svartsjuka kvinnor som mördat.
– Om kvinnor begår den typen av brott så är det ofta en relation som ligger bakom, säger Jenny Yourstone, forskare i våldsbrott.
Citera
2022-12-09, 17:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
S__a F_____n, 24, förföljde och högg ihjäl ex-pojkvännen, J___a H____n, 29, styckade sin rival och C_____e S______r, 43, tog livet av sin tidigare sambos två små barn.
– Om kvinnor begår den typen av brott så är det ofta en relation som ligger bakom, säger Jenny Yourstone, forskare i våldsbrott.
Detta fallet förefaller unikt även på den punkten (svartsjuka).

Om roten till det hela går tillbaka några år till fjortistjafset, så gällde det ju inte ens T egentligen, utan hennes kompis.

Här tror jag att grundorsaken är att J känt sig oerhört djupt kränkt, något som vuxit sig till svart hat med åren.
Citera
2022-12-09, 17:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
En klass för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rengen

Det här fallet är dock i en klass för sig.

Två unga kvinnor är MGM för att ha mördat en tredje ung kvinna. Finns inga andra liknande fall som detta tidigare i Sverige. Åtminstone inte i modern tid.
Citera
2022-12-09, 17:15
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Det här fallet är dock i en klass för sig.

Två unga kvinnor är MGM för att ha mördat en tredje ung kvinna. Finns inga andra liknande fall som detta tidigare i Sverige. Åtminstone inte i modern tid.

Vad som är känt ja. Mörkertalet vet vi inget om.
Citera
2022-12-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Vad som är känt ja. Mörkertalet vet vi inget om.
Precis. Ett mörkertal är ett mörkertal och därmed inget att spekulera kring.
Citera
2022-12-09, 18:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
TV-serie och/eller spelfilm?

Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Exakt så, även spelfilm/TV-serie på sikt kanske.

Definitivt i kommande "I huvudet på en gärningsman osv"

Kan mycket väl på sikt bli en TV-serie och/eller spelfilm.

Där kommer det här fallet helt klart att visas framöver.
Citera
2022-12-09, 18:22
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Detta fallet förefaller unikt även på den punkten (svartsjuka).

Om roten till det hela går tillbaka några år till fjortistjafset, så gällde det ju inte ens T egentligen, utan hennes kompis.

Här tror jag att grundorsaken är att J känt sig oerhört djupt kränkt, något som vuxit sig till svart hat med åren.
Ja, någon form av upplevd kränkthet el xxxxsjuka i kombination med droger har förmodligen triggat monstret inom J kan man gissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in