2022-12-09, 10:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Errare humanum est
Btw Det skulle ha funnits en funktion med "gillaknapp" så man kan reagera positivt på någons inlägg utan att citera användaren

Angående hyllan så skulle det ju bli vållande i det fallet(om inte J välter hyllan med avsikt).
Är det med avsikt för att döda och hon avlider tack vare hyllan så blir det nog definitivt mord, måste räknas som rätt brutalt att bli mördad med en hylla.
Ha,ha! Ja, där kom hyllan igen. Jag har raderat det, för det var lite ogenomtänkt.
Men jag vill helst ha det till något mindre brutalt än ren strypning.
Citera
2022-12-09, 10:21
Medlem
Citat:
Har jag aldrig någonsin skrivit.

För hade han varit misstänkt för minsta lilla eller inte haft ett alibi som håller så hade han varit häktad. punkt slut.
Otrohetsaffär som kom på tal från början handlar INTE om JJ och AW fortfarande utan det är en trådsanning som du spinner vidare på och inte kan släppa.
Deras egna vänner säger ju att det handlar om andra personer.

Ursäkta... det var "lillen...." något som skrev att AW ev sov hos mamman!

Nu "spinner" jag inte vidare på vad som skrivits tidigare i tråden.
Jag kan tänka själv och finner det inte helt otroligt att TT/AW varit osams av någon anledning. Kan ha berott på att AW haft något med JJ att göra, om så vore kanske AW blev orolig över vad JJ skulle avslöja för TT när han på natten fick reda på att TT var på hemväg till JJ.

Fortfarande vet vi inte om AW har alibi för natten, vi vet att han för närvarande inte är intagen (likt kvinnorna) men... om polisen har något i bakfickan som ev kan tillkomma i fallet vet vi inte.

Konstigare saker har hänt när det gäller utredningar i mordfall.
Citera
2022-12-09, 10:27
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Jo polisen vet

Edit:
Rätt jobbigt att ha en hemlig affär när varken TT eller AW befinner sig på samma ort som JJ då dom pluggar.
Du som är ny medlem på fb och är så övertygad om saker berätta vilken personen är som TT och JJ bråkar om. Eller om det är flera de bråkar om och exakt vad det är.
Citera
2022-12-09, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ursäkta... det var "lillen...." något som skrev att AW ev sov hos mamman!

Nu "spinner" jag inte vidare på vad som skrivits tidigare i tråden.
Jag kan tänka själv och finner det inte helt otroligt att TT/AW varit osams av någon anledning. Kan ha berott på att AW haft något med JJ att göra, om så vore kanske AW blev orolig över vad JJ skulle avslöja för TT när han på natten fick reda på att TT var på hemväg till JJ.

Fortfarande vet vi inte om AW har alibi för natten, vi vet att han för närvarande inte är intagen (likt kvinnorna) men... om polisen har något i bakfickan som ev kan tillkomma i fallet vet vi inte.

Konstigare saker har hänt när det gäller utredningar i mordfall.

Kan försäkra dig om att AW har alibi, annars hade han varit häktad nu.
Citera
2022-12-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi här i tråden sitter på väldigt lite info. Men när det kommer till pojkvän eller ex till kvinnor som mördas så är det just pojkvännen som är skyldig 9 gånger av 10. Och då utgår jag från att dom utrett honom och även uteslutit honom. Förmodligen har han alibi alt, så är polisen väldigt säkra på att dom två häktade är dom enda inblandade. Men du har rätt att vi inte vet, men får hoppas att polisen vet.

Vad jag vill påpeka är att det är inte lätt att utreda någon som ev har lämnat sin mobil hemma på natten.
Vad vi kan anta är att AW fick kännedom om var TT tänkte bege sig den sena natten (samtalet 01.50).

Jag säger inte att han behöver vara inblandad men att helt utesluta det i (mina) spekulationer går ej så länge vi inte vet om han har ett vattentätt alibi.
Citera
2022-12-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Du som är ny medlem på fb och är så övertygad om saker berätta vilken personen är som TT och JJ bråkar om. Eller om det är flera de bråkar om och exakt vad det är.

Bara för att jag är "ny medlem" på flashback så är jag väl inte nyfödd och utan hjärna?
Du kan läsa i sammanfattningen om bråket som vännerna själva berättat om.
Vilka dom är har vi inte fått veta.
Citera
2022-12-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad jag vill påpeka är att det är inte lätt att utreda någon som ev har lämnat sin mobil hemma på natten.
Vad vi kan anta är att AW fick kännedom om var TT tänkte bege sig den sena natten (samtalet 01.50).

Jag säger inte att han behöver vara inblandad men att helt utesluta det i (mina) spekulationer går ej så länge vi inte vet om han har ett vattentätt alibi.

Du säger det ju själv här att vi inte kan utesluta honom så länge han inte har ett vattentätt alibi...
Polisen har uteslutit honom vilket dom gått ut med i media för att få bort sånt här, alltså har han vattentätt alibi. eller är polisen också okunniga nu?
Du kan ju ringa till dom då och säga att dom har fel.
Citera
2022-12-09, 10:47
Medlem
Citat:
Errare humanum est
Btw Det skulle ha funnits en funktion med "gillaknapp" så man kan reagera positivt på någons inlägg utan att citera användaren

Angående hyllan så skulle det ju bli vållande i det fallet(om inte J välter hyllan med avsikt).
Är det med avsikt för att döda och hon avlider tack vare hyllan så blir det nog definitivt mord, måste räknas som rätt brutalt att bli mördad med en hylla.
Om en hylla faller tror jag att det ger mer än ett dunsljud ifrån sig. Ett ljud som bättre skulle beskrivas som ett brak. Enligt grannen var det flertalet DUNSAR som hördes. Jag tycker det verkar mer rimligt om dunsarna berodde på t ex sparkar (i väggen?), vilka kan ha berott på att Tove sparkade då hon fortfarande var vid liv men oförmögen att ge ljud ifrån sig (kanske förtejpad mun).
Citera
2022-12-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Om en hylla faller tror jag att det ger mer än ett dunsljud ifrån sig. Ett ljud som bättre skulle beskrivas som ett brak. Enligt grannen var det flertalet DUNSAR som hördes. Jag tycker det verkar mer rimligt om dunsarna berodde på t ex sparkar (i väggen?), vilka kan ha berott på att Tove sparkade då hon fortfarande var vid liv men oförmögen att ge ljud ifrån sig (kanske förtejpad mun).

Ja jag tror inte heller på någon hylla.
Utan min teori är att dunsarna är en kamp mellan liv och död på golvet.
Citera
2022-12-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
För att se vart en person befinner sig med snap behöver man öppna snapappen. Den uppdaterar sig alltså inte på egen hand.

Nu har jag varken insyn i vilken typ av telefon MGM har, och inte heller har jag snapchat på min egen telefon sedan x antal år tillbaka.

Men när en app på min telefon (android) vill använda platstjänster så får jag upp förfrågan vid första start av appen;
"Vill du tillåta platstjänster?" Får då valen: "Ja", "Nej" eller "Endast när appen används".
Min generella tanke är då att om jag väljer "Ja" så kommer platstjänster vara aktivt hela tiden och visa min position konstant medan "endast när appen används" gör att den då potentiellt skulle uppdatera snapkartan när jag öppnar appen.

Men som sagt, vet inte vad MGM har för telefon eller om det finns samma funktion på iPhone. Vet att Avel hade hittat på något appleID/googleID till en av MGM så det skulle potentiellt kunna hänvisa oss mot vilken typ av telefon MGM innehar, men orkar inte söka upp det inlägget ärligt talat.
Citera
2022-12-09, 11:18
Medlem
Citat:
Du säger det ju själv här att vi inte kan utesluta honom så länge han inte har ett vattentätt alibi...
Polisen har uteslutit honom vilket dom gått ut med i media för att få bort sånt här, alltså har han vattentätt alibi. eller är polisen också okunniga nu?
Du kan ju ringa till dom då och säga att dom har fel.

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur polisen uttalade sig.

Men sa de verkligen att ingen annan än de misstänkta kan vara inblandade? Att de var säkra på de båda kvinnorna (eller en) är GM?
Citera
2022-12-09, 11:20
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Errare humanum est

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ha,ha! Ja, där kom hyllan igen. Jag har raderat det, för det var lite ogenomtänkt.
Men jag vill helst ha det till något mindre brutalt än ren strypning.

Det tror jag var korrekt tankegång av dig Sybel.
Skulle vilja säga omöjligt bli dödad av en hylla med några böcker/prylar i lgh. Kanske liten chans på ett bibliotek med 5 m höga hyllor av massivt trä laddade med 1 ton tunga lagböcker. Eller tex på ett lager där du får ett motorblock över dig tex.
Nu visar ju preliminär obduktion på stärkt misstanke om mord. Samt jag tror faktiskt även dessa trasiga individer ringt 112 vid "hyllolycka" och inte trasslat in sig i denna härva.
Nej, mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in