2022-12-09, 15:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Så du mener at benevnelsen "mere familie" er mindre truende for de det gjelder? Etter at datter og svigersønn blir nevnt som eksempel?

Ikke nødvendigvis. Men brevskriveren valgte altså å fremheve disse to spesifikt, og
jeg tenker at vedkommende har hatt en bestemt grunn.

Citat:
Tror du ikke at disse (HHB1 og EB) ble brukt som eksempel pga de er foreldrene til de yngste barnebarna?

Dette kan jo muligens være en årsak. Men dersom brevskriveren kjenner alderen på de
forskjellige barnebarna, indikerer jo dette at vedkommende har svært god kunnskap
om familieforholdene rundt AE og TH. Dette er opplysninger som ihvertfall ikke finnes
åpent tilgjengelig på nettet.

Nå snakker vi for ordens skyld om HHB2 og hennes ektemann, ikke HHB1.
Citera
2022-12-09, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke nødvendigvis. Men brevskriveren valgte altså å fremheve disse to spesifikt, og

Dette kan jo muligens være en årsak. Men dersom brevskriveren kjenner alderen på de
forskjellige barnebarna, indikerer jo dette at vedkommende har svært god kunnskap
om familieforholdene rundt AE og TH. Dette er opplysninger som ihvertfall ikke finnes

Citat:
jeg tenker at vedkommende har hatt en bestemt grunn
Citat:
Dette er opplysninger som ihvertfall ikke finnes
Jeg tror årsaken var for å illustrere nettopp det som står i trusselbrevet, at kidnapperne har "hold øye med familie over lang tid".

Edit: HHB2 har lenge vært svært aktiv innen hestesport (konkurranse). Ikke utenkelig at ungene også er engasjert. Eller at ungene er med/sees i konkurranse-sammenhenger
Citat:
Riktig, jeg har redigert.

Edit: Det kan også være at HHB2 og ektemannen ble nevnt med navn, nettopp fordi så lite informasjon om HHB2s familie er nevnt i sosiale medier (Facebook o.l ).

På den måten ble det gitt inntrykk av at kidnapperne hadde informasjon om hele familien, selv de som ikke var aktiv i sosiale medier.
Senast redigerad av Havhest 2022-12-09 kl. 16:12.
Citera
2022-12-09, 16:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Som jeg har nevnt før, tror jeg dette skyldes:
1. Hun var forfatter/medforfatter
2. Hun sa seg villig til å «ta en for laget».
Citera
2022-12-09, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ekstremt usannsynlig.
Citera
2022-12-09, 18:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Jeg er usikker på hennes eventuelle rolle i dette, dersom det er et familieopplegg.

1. Hun og mannen pekes ut i brevet.
2. Hun hadde ingen telefonisk kontakt hverken med sin mor eller TH på forsvinningsdagen, og
har dermed ingen synlig rolle i etableringen av sin fars alibi.

Det har dessuten vært snakk om at hun hadde distansert seg fra familien, og sin far spesielt, i tiden
etter at hun og Sneve brøt forlovelsen, og hun flyttet sammen med sin nye kjæreste og senere ektemann EB.

Til forskjell fra sin eldre søster altså, som har vært nær sine foreldre, og ikke minst sin far, i samband
med hennes utstrakte deltagelse i hans forretningsdrift. Trass i at hun har skapt seg en egen karriere
som feltprest, er hun tilsynelatende den eneste personen (utenom Br*dwall) som har TH sin tillit.

For meg virker det mest som om HHB2 ble pekt ut i brevet for å "sette henne på plass".
Slik flere har nevnt her i tråden.
Citera
2022-12-09, 18:55
Avslutad
Citat:
Jeg er usikker på hennes eventuelle rolle i dette, dersom det er et familieopplegg.

2. Hun hadde ingen telefonisk kontakt hverken med sin mor eller TH på forsvinningsdagen, og

Det har dessuten vært snakk om at hun hadde distansert seg fra familien, og sin far spesielt, i tiden
etter at hun og Sneve brøt forlovelsen, og hun flyttet sammen med sin nye kjæreste og senere ektemann EB.

Til forskjell fra sin eldre søster altså, som har vært nær sine foreldre, og ikke minst sin far, i samband
med hennes utstrakte deltagelse i hans forretningsdrift. Trass i at hun har skapt seg en egen karriere
som feltprest, er hun tilsynelatende den eneste personen (utenom Br*dwall) som har TH sin tillit.

For meg virker det mest som om HHB2 ble pekt ut i brevet for å "sette henne på plass".
Citat:
Hva tror du ville vært konsekvensen/risikoen, hvis hennes navn ikke hadde blitt nevnt i trusselbrevet?
Citera
2022-12-09, 23:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Å «sette henne på plass» er for tynt, det handler om drap, ikke en uakseptabel oppførsel. At hun ikke hadde telefonisk kontakt kan
skyldes at det var hun som disponerte AE’s telefon etter 0856.
Citera
2022-12-10, 00:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Å «sette henne på plass» er for tynt, det handler om drap, ikke en uakseptabel oppførsel. At hun ikke hadde telefonisk kontakt kan

Tja, nå tenkte jeg henne som "outsider", med mulighet for at HHB1 evt. håndterte telefonsamtalene.
Sistnevnte var jo visstnok hjemme med sykt barn (noen hundre meter fra åstedet) ihvertfall på
morgenen og kanskje formiddagen, frem til hun må ha dratt på jobb, jfr. den angivelige samtalen med
sikkerhetsoffiseren.

Det er jo ikke umulig at HHB1s fravær fra jobb hadde andre årsaker enn "sykt barn".
Påskudd til å være borte fra jobb? I såfall - hvorfor?
Citera
2022-12-10, 02:01
Medlem
Citat:

Ett spørsmål: Hvorfor skulle noen av barna ha en grunn til å være med på å drepe moren sin?
Citera
2022-12-10, 06:25
Medlem
Citat:

Har hun seriøst vært forlovet med forretningsmakkeren til TH? Såpass

Bruker man waybackmachine fra 2019 ser man at de tidligere styrevervene til HHB1 var for bedrifter med liten eller ingen omsetning. Nå er hun derimot styremedlem i 3 selskap med høy omsetning, for eks. Elkraft som omsetter for 500 millioner kroner i året og har 500 millioner kroner i cash i selskapet på bok. Foretaksregisteret 05.02.2022:
https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20220000050348&sokeverdi=962959318

Synes det var litt interessant om vi skal "follow the money"
Citera
2022-12-10, 10:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Har hun seriøst vært forlovet med forretningsmakkeren til TH? Såpass

Kom frem tidlig i tråden, fra en av brukerne med mest innsideinformasjon:

Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Noe distansert til øvrig familie, vil kalle det konfliktfylt til noen. Full kontroll i egen. De jobber for ham og sitter i styrene. Kona har som dere har skjønt ingen verdier, og ble fratatt siste styreverv i september. Hun vil kun arve ved hans død, ved skilsmisse får hun ingenting, dette måtte hun selv skrive under på i 1994. En nevø jobber også som en av hans nærmeste. Sneve, som er en av få forretningspartnere, var i sin tid forlovet med datteren.

Citat:
Bruker man waybackmachine fra 2019 ser man at de tidligere styrevervene til HHB1 var for bedrifter med liten eller ingen omsetning. Nå er hun derimot styremedlem i 3 selskap med høy omsetning, for eks. Elkraft som omsetter for 500 millioner kroner i året og har 500 millioner kroner i cash i selskapet på bok. Foretaksregisteret 05.02.2022:
https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20220000050348&sokeverdi=962959318

Synes det var litt interessant om vi skal "follow the money"

HHB1 er vel det familiemedlemmet som har hatt flest verv og sittet lengst i farens styrer.
Men slik jeg har forstått regner det ikke akkurat penger på henne.
De to andre barna har kun hatt mindre roller. HHB2 forsvant ut i 2008, det var visstnok
da forlovelsen ble brutt.
Senast redigerad av Svartediket 2022-12-10 kl. 10:55.
Citera
2022-12-10, 12:15
Medlem
Citat:
To navn på familiemedlemmer er nevnt i brevet. HHB2 skriver følgende i sitt "desperate brev":

“Jeg hadde jo lest brevet der mitt og min manns navn var nevnt. At kidnapperen visste om oss og mine barn var det liten tvil om.”
Videre stemmer det at det står "mere familie", uten at det er konkretisert ved navn.

Kort fortalt, det er kun HHB2 og ektemannen EB som er nevnt ved egennavn. Ingen andre.
Dette indikerer nokså klart at th er forfatter av brevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in