Citat:
Ursprungligen postat av
hank1338
Tänk om du förstod vad den innebär för framtiden.
Jodå jag har en viss aning.
Men personligen kommer jag inte använda sån teknik. Eller åtminstonde anstränga mig väldigt mycket för att inte vara en del av det där. Det känns väldigt grått och själlöst. Även om innehållet är precis lika bra som om det var gjort av en människa eller bättre.
Jag antar att det kommer finnas två läger. Sådana som jag och sen dom som går all in på AI och lever i den världen. Till slut kommer vi vara två helt olika raser som knappt förstår varandra. Det är mycket möjligt att sådana som jag konkurreras ut över tid, men då får det bli så. Jag vet bara att jag inte har lust att tillhöra lägret som har ett microship i skallen. En dassig iphone och dator är allt jag behöver.
Sen är det väl fortfarande så, att om du stoppar in skit i systemet, får du skit ut. AI damsuger ju nätet på information. Om internet domineras av idiotiskt woke vänsterinnehåll, lär väl AI.n spotta ut samma dynga. Som jag ser det pusslar AI:n bara ihop saker som redan skapats av människor. Hittills är jag inte jätte imponerad faktiskt. Jag har väldigt svårt att bli imponerad av teknik nu för tiden, jag har på nått sätt växt ifrån det där och anser att helt andra saker är av större vikt och värde.
Jag anser det vara extremt mycket mer värdefullt att läsa Carl Jung än ägna tid åt att prompta filosofiska frågor till en AI som den ändå inte har bättre svar på än vad människan har. En AI i dagens tappning, är för mig bara ett gäng algoritmer som blivit bra på att pussla ihop meningar och sätta dom i rätt kontext och mening. Sorgligt med en generation ungar som bara kommer få allt sondmatat på detta sätt, som om google inte var bekvämt nog.