2022-12-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du får det att låta så enkelt, medan jag fortfarande ser svårigheter med fallet och repet.

De tunga sakerna borde då vara tunga möbler för att ge 50-100 kg-dunsar.

Men en brottningsmatch på golvet ger väl inga höga dunsar, även om det är på liv eller död?
Det där med snara, typ lasso, skulle förstås kunna åtdragen sitta kvar även i ett fall. J är kanske van att använda sådana till hästarna?

Jo, ni är flera som tycker det är en smal sak att få ihop det. För mig är det dock fortfarande inte lika självklart.

Tack för bidragen! Jag får tugga vidare med hjälp av dem.

Vis av skadan kollade jag intervjun med grannen:
Ljuden:
- Beskriver dunsarna som något ”jättetungt som kastats på golvet mitt framför (kylen?). Det var två i rad”. Dunsarna var som att 50-100 kg slängdes ner i golvet. Taket skakade.

Då skulle dunsarna alltså kunna vara när T drattar I golvet och när J/M kommer efter.

Jag får fortfarande ingen "klar bild" av förloppet, utan ser ännu en del besvärligheter. Men de kommer kanske.

Med tunga saker menar jag typ bokhylla eller kylskåp som välter i golvet. Blir man strypt och dragen bakifrån tror jag man försöker greppa tag i vad som helst.

Mindre troligt är att dom försökt hänga henne och hon dunsat i golvet av fallet om repet släppt, eller brudkistan (som vi inte ens vet om hon hade) som tappas när dom bär den.
Citera
2022-12-09, 09:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kellywoman beskriver det som att mord och dråp är varandras motsatser vilket jag visar att det är samma sak, bara olika grader av det.
Båda är i samförstånd.
Från början så var det frågan om dom skulle kunna lirka sig ur det hela med mycket mildare straff genom att lägga upp en lögn som gör det förmildrande.
Och där sket det sig för användaren säger att dråp är när det är självförsvar, vilket är mycket mer än bara det.
Tröga jag fattar fortfarande inte hur din respons hänger ihop med mitt inlägg.

Jag har inte lagt mig i tolkningsdiskussionen, vilken jag f ö tycker är märklig. Det är ju bara till att googla och läsa innantill för att få fram skillnaden.
Citera
2022-12-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilket alibi har AW för natten? Du skriver "ganska klart"... alltså är inte du helt övertygad att så är fallet?

Kanske var TT/AW osams eftersom TT gick ensam till krogen?

Nu tror jag att båda tjejerna vet vad som har hänt och är delaktiga men vad säger att det inte är en tredje person med efter kl 02 i lägenheten?

Vad är det som säger att den som JJ/TT bråkade om inte kan vara AW? Hade dessa två haft någon ihop är det knappast något de avslöjar för vänner/bekanta.
AW kan ha blivit ordentligt orolig efter att han pratat med TT vid 01.50 och gett sig av till JJ.s lgh (utan mobil).

Efter att ha följt div trådar så vet jag att nya vinklar kan komma in i ett till synes självklart fall.

Tillräckligt för att polisen skulle avfärda pojkvännen direkt(Vilken i sin tur brukar vara den första dom misstänker).

En tredje person i lägenheten vet vi faktiskt inte om, isåfall har den personen lyckats flyga väldigt bra under radarn.

För att när TT inte var hemma i vetlanda pga plugg så var inte AW det heller då han också pluggade på annan ort.
Och lyssnar du på podden och andra uppgifter som framkommit så är det inte någon "otrohetsaffär" mellan JJ och AW utan det är utomstående det handlar om.
En affär mellan JJ och AW är en trådsanning och har visat sig röra andra personer.

Ja givetvis kan nya vinklar komma fram, men oftast på dom punkter som är tvivelaktiga. inte på såna frågor du har lagt fram där det finns förklaring.
Citera
2022-12-09, 09:39
Medlem
Citat:
NEJ, JJ och AW har ALDRIG haft någon affär!
NÄR SKA DU FATTA??
ALLA dina inlägg handlar om samma "otrohet" som inte existerar mer än i ditt huvud!
Lär dig läsa tråden och lär dig lyssna på podden!

Nu var inte ditt inlägg till mig, men...

Om JJ/AW haft en hemlig affär så är det väl inget någon behöver ha vetskap om?

Så fort AW kommer på tal i tråden så blir det av någon anledning STORA bokstäver och SVARTMARKERAD text.

Vad jag förstår så är det ingen som VET vad han hade för sig på natten efter sitt samtal med TT.
Han var den som förmodligen visste att TT var på väg hem till JJ, kanske anade han att det kommer bli problem och tog sig till lägenheten. Där hände något som inte var meningen att hända... tjejerna håller käften... än så länge.

Spekulation så klart, men lika god som någon annan i tråden.
Citera
2022-12-09, 09:43
Medlem
Citat:
Tröga jag fattar fortfarande inte hur din respons hänger ihop med mitt inlägg.

Jag har inte lagt mig i tolkningsdiskussionen, vilken jag f ö tycker är märklig. Det är ju bara till att googla och läsa innantill för att få fram skillnaden.

Du skrev att de troligtvis döms för mord(dom kan ju likagärna dömas för dråp beroende på om de hävdar psykiska tillstånd eller liknande som kan ge förmildrande dom).
Det är väldigt många års skillnad i straffskalan och därför väldigt stor skillnad på om de skulle dömas för mord eller dråp.
tolkningsdiskussionen var ju mellan mig och användaren kellywoman.
Citera
2022-12-09, 09:45
Medlem
Citat:
Nu var inte ditt inlägg till mig, men...

Om JJ/AW haft en hemlig affär så är det väl inget någon behöver ha vetskap om?

Så fort AW kommer på tal i tråden så blir det av någon anledning STORA bokstäver och SVARTMARKERAD text.

Vad jag förstår så är det ingen som VET vad han hade för sig på natten efter sitt samtal med TT.
Han var den som förmodligen visste att TT var på väg hem till JJ, kanske anade han att det kommer bli problem och tog sig till lägenheten. Där hände något som inte var meningen att hända... tjejerna håller käften... än så länge.

Spekulation så klart, men lika god som någon annan i tråden.

Jo polisen vet

Edit:
Rätt jobbigt att ha en hemlig affär när varken TT eller AW befinner sig på samma ort som JJ då dom pluggar.
Senast redigerad av smalandsbo 2022-12-09 kl. 09:47.
Citera
2022-12-09, 09:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Med tunga saker menar jag typ bokhylla eller kylskåp som välter i golvet. Blir man strypt och dragen bakifrån tror jag man försöker greppa tag i vad som helst.

Mindre troligt är att dom försökt hänga henne och hon dunsat i golvet av fallet om repet släppt, eller brudkistan (som vi inte ens vet om hon hade) som tappas när dom bär den.
Då tolkade jag dig rätt.
Senast redigerad av sybel 2022-12-09 kl. 10:05. Anledning: korrigering
Citera
2022-12-09, 09:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Du skrev att de troligtvis döms för mord(dom kan ju likagärna dömas för dråp beroende på om de hävdar psykiska tillstånd eller liknande som kan ge förmildrande dom).
Det är väldigt många års skillnad i straffskalan och därför väldigt stor skillnad på om de skulle dömas för mord eller dråp.
tolkningsdiskussionen var ju mellan mig och användaren kellywoman.
Tack, nu förstår jag hur du menar.
Citera
2022-12-09, 09:59
Medlem
Citat:
Jo polisen vet

Edit:
Rätt jobbigt att ha en hemlig affär när varken TT eller AW befinner sig på samma ort som JJ då dom pluggar.

I ett inlägg nyligt ställde du frågan/tanken att AW ev sov hemma hos sin mamma den olyckliga natten.

Hur kan du veta vad polisen VET vad han hade för sig under några timmar på natten?

Att ha en affär behöver inte betyda att det är något som sträcker sig över någon längre tid. I detta fall kan det ha räckt med att JJ/AW "råkat" ha hamnat i samma säng en natt. Inget man berättar om för sina bekanta/vänner direkt.

Jag säger inte att AW behöver vara inblandad, ser bara inte hur du kan vara så säker på din sak.
Citera
2022-12-09, 10:00
Medlem
Citat:
Då tolkade jag dig rätt.
Kanske:
J hoppar undan när hyllan ger med sig, T faller baklänges och hyllan kommer efter.

Errare humanum est
Btw Det skulle ha funnits en funktion med "gillaknapp" så man kan reagera positivt på någons inlägg utan att citera användaren

Angående hyllan så skulle det ju bli vållande i det fallet(om inte J välter hyllan med avsikt).
Är det med avsikt för att döda och hon avlider tack vare hyllan så blir det nog definitivt mord, måste räknas som rätt brutalt att bli mördad med en hylla.
Citera
2022-12-09, 10:02
Medlem
Citat:
I ett inlägg nyligt ställde du frågan/tanken att AW ev sov hemma hos sin mamma den olyckliga natten.

Hur kan du veta vad polisen VET vad han hade för sig under några timmar på natten?

Att ha en affär behöver inte betyda att det är något som sträcker sig över någon längre tid. I detta fall kan det ha räckt med att JJ/AW "råkat" ha hamnat i samma säng en natt. Inget man berättar om för sina bekanta/vänner direkt.

Jag säger inte att AW behöver vara inblandad, ser bara inte hur du kan vara så säker på din sak.

Har jag aldrig någonsin skrivit.

För hade han varit misstänkt för minsta lilla eller inte haft ett alibi som håller så hade han varit häktad. punkt slut.
Otrohetsaffär som kom på tal från början handlar INTE om JJ och AW fortfarande utan det är en trådsanning som du spinner vidare på och inte kan släppa.
Deras egna vänner säger ju att det handlar om andra personer.
Citera
2022-12-09, 10:14
Medlem
Citat:

Vi här i tråden sitter på väldigt lite info. Men när det kommer till pojkvän eller ex till kvinnor som mördas så är det just pojkvännen som är skyldig 9 gånger av 10. Och då utgår jag från att dom utrett honom och även uteslutit honom. Förmodligen har han alibi alt, så är polisen väldigt säkra på att dom två häktade är dom enda inblandade. Men du har rätt att vi inte vet, men får hoppas att polisen vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in