Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Ja, det saknas information i domen om varför hon inte sa åt honom att släppa henne och sluta. Och jag har inte sett något FUP. Det som står i domen är att hon blev panikslagen av att vara fasthållen. Och försöker ta sig loss. Kanske fick hon tunghäfta och inte förmådde sig att prata? Från den stund hon blev fasthållen och fick panik, från den stunden deltar hon inte längre frivilligt i samlaget, som sedan fortgår i cirka 7 minuter (detta anser jag att man borde ha förtydligat i domen). Och mannen borde ha märkt att hon inte längre ville.
Säg mig: Utöver tankeläsning, hur ska en random 17-åring förstå att hon inte vill? Kom ihåg att hon tidigare alltid sagt till så fort hon inte vill och att hon direkt hörsammat detta.
Citat:
Skadorna på hennes armar, som inte fanns där innan händelsen
Det vet du inte.
Citat:
, men som fanns där efteråt enligt hennes föräldrar och som rättsmedicinsk expertis fastslår har tillkommit den tidpunkt och på det sätt flickan berättar,
Sluta hitta på saker, det står inte alls så i domen. Det står att de är "förenliga med", dvs det är MÖJLIGT att de uppstått på så vis. Ingenting är fastslaget.
Citat:
tillsammans med vittnesmålen från hennes polare direkt efter våldtäkten som uppger att hon är panikslagen och uppger att hon blivit våldtagen
Låt oss säga att 14-åringen är upprörd över någonting annat i själva verket. Tror du hennes jämnåriga kompisar har förmågan att avgöra att så är fallet?
Citat:
och så ett telefonsamtal med 112.
Vilket flickan MOTSATTE sig.
Citat:
Ger sammantaget bra med bevis som styrker hennes berättelse.
Nej.
Nej. Det här är andra gången jag ertappar dig med att påstå felaktigheter kring den.
Citat:
och anser denna vara korrekt utifrån den lilla information man får ifrån domen, men den är något slarvigt skriven och den utelämnar, precis som du påpekar, saker man vill ha svar på.
Säg mig: Hur kan en "slarvig" dom som dessutom innehåller för lite information vara "korrekt"?