Citat:
Lite fundersam, men på vilket sätt försökte hon få honom att sluta - som hon beskriver det - våldta henne? Står ingenstans att hon ens sa "Nej" vid ett enda tillfälle.
Har skadorna dokumenterats? Varför är tilltalad otrovärdig? Var det för att han ljög om att han inte visste att hon var yngre än 15? Jag gissar att han ljög, men nu är ju inte det den kritiska detaljen. Jag tycker hans beskrivning av sexet lät trovärdigt, hur de samspelade för att fullborda samlaget. Det är ju så man skulle beskriva det ifall man redogör för vanligt vaniljsex med en kvinna. Inga överdrivna påståenden om att hon skrivit under ett avtal om tillåtelse till brukelse av kvinnans kropp för sexuell njutning, övervakad och verifierad av licensierad notarie, utan det var den korta enkla sanningen - hon deltog frivilligt genom att röra sig i takt med dansen.
Vi får hoppas det överklagas.
För övrigt verkar det vara ett enormt uppsving av dessa misstänkta våldtäkter som går till åtal. Är det någon som har en teori/förklaring till att det här blivit en sådan trend bland unga tjejer? Jag är medveten om me-too och att det har ställt till det rejält, men jag förstår inte exakt hur det kunnat påverka dessa individer till att göra sådana här okynnesanmälningar så ogenerat? Är det ett samspel mellan offermentalitet och välmenande tjejkompisar och en straffkåt feministstat samt politikerkår som ser till antalet våldäktsåtal ökar (som bevis på patriarkatets existens)?
Har skadorna dokumenterats? Varför är tilltalad otrovärdig? Var det för att han ljög om att han inte visste att hon var yngre än 15? Jag gissar att han ljög, men nu är ju inte det den kritiska detaljen. Jag tycker hans beskrivning av sexet lät trovärdigt, hur de samspelade för att fullborda samlaget. Det är ju så man skulle beskriva det ifall man redogör för vanligt vaniljsex med en kvinna. Inga överdrivna påståenden om att hon skrivit under ett avtal om tillåtelse till brukelse av kvinnans kropp för sexuell njutning, övervakad och verifierad av licensierad notarie, utan det var den korta enkla sanningen - hon deltog frivilligt genom att röra sig i takt med dansen.
Vi får hoppas det överklagas.
För övrigt verkar det vara ett enormt uppsving av dessa misstänkta våldtäkter som går till åtal. Är det någon som har en teori/förklaring till att det här blivit en sådan trend bland unga tjejer? Jag är medveten om me-too och att det har ställt till det rejält, men jag förstår inte exakt hur det kunnat påverka dessa individer till att göra sådana här okynnesanmälningar så ogenerat? Är det ett samspel mellan offermentalitet och välmenande tjejkompisar och en straffkåt feministstat samt politikerkår som ser till antalet våldäktsåtal ökar (som bevis på patriarkatets existens)?
Hon försökte ta sig loss. Men hon sa ingenting. Hon hade panik under de cirka 7 minuter som samlaget fortgick och hon var fasthållen.
Ja. Skadorna på hennes armar är dokumenterade och rättsmedicinsk expertis fastslår att dessa har uppkommit den tidpunkt och på det sätt som flickan påstår.
Våldtäkter har alltid funnits. Förr drog sig folk mer från att anmäla. Jag känner två kvinnor som inte anmälde. Den ena började må så pass dåligt efter våldtäkten (hon blev våldtagen på en fest, hon hade somnat på, av en icke inbjuden person som kommit till festen efter att hon hade somnat) att hon tog sitt liv några år senare. Hon anmälde aldrig det hela. En annan, nära polare, blev för över 20 år sedan våldtagen av sin dåvarande pojkvän. Grovt våldtagen. Hon har fortfarande både psykiska och fysiska men efter våldtäkten. Hon anmälde honom aldrig. Han har dock erkänt det hela. Skrutit om det och tom. lagt till detaljer som är värre än hennes berättelse. Han har även utsatt minst två till han har haft förhållande med, för olika brott. Den ena för sexbrott. Nej, de har inte heller anmält.
Kanske har vi helt enkelt en ny generation personer som inte längre tiger och lider i det tysta? Som hellre anmäler? Jag vet inte. Något har sannerligen skett iaf.