2022-12-08, 21:53
  #913
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Sicken märklig utveckling detta tar. I "ärendet" verkar inte älskaren Mats vara angiven annat än som en gissning från hennes sida, det handlar om att hon fått reda på att hennes meriter m m efterfrågats av...., ja det kan ju vara reportar eller interna utredare. Men hon anger Mats såsom svartsjuk, vilket han kanske var. Men om han tillsatt och lönesatt henne utan relevanta meriter verkar det osannolikt att han skulle efterfråga dessa. Han vet ju liksom redan dess brister.
Det har du rätt i, kan mycket väl vara som du säger.
Kan ju exempelvis vara denna Holgersson som begärde ut handlingar om henne och hennes cv men hon trodde att det var Mats. Där gjorde hon ju en dundermiss. Vilket misstag att gå och berätta om sina misstankar för Aris
Citera
2022-12-08, 21:57
  #914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Är du bakom flötet eller? Det här är några av Sveriges högsta polischefer, inklusive chefen för NOA underättelseenhet. Deras beteenden försätter dem i en sårbar position där de kan utpressas och påverkas av kriminella eller främmande makt. Detsamma gäller Hälsingebocken ÖB
Hälsingebocken?
Citera
2022-12-08, 21:58
  #915
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det har du rätt i, kan mycket väl vara som du säger.
Kan ju exempelvis vara denna Holgersson som begärde ut handlingar om henne och hennes cv men hon trodde att det var Mats. Där gjorde hon ju en dundermiss. Vilket misstag att gå och berätta om sina misstankar för Aris

Aris, som trodde han skulle få doppa korven i samma gryta om han ryckte ut för att hjälpa henne
__________________
Senast redigerad av PDetective 2022-12-08 kl. 22:00.
Citera
2022-12-08, 22:00
  #916
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Hälsingebocken?

https://stoppapressarna.se/politik/ob-i-smutsigt-sexdrama-med-alskarinnan-och-hennes-ex/
Citera
2022-12-08, 22:00
  #917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du kan ju börja med att berätta vilka brott de begått... (äktenskapsbrott räknas inte).

Däremot kan man mycket väl utvidga frågan (det har jag redan skrivit) till uppvisat omdöme och professionalitet och den viktiga frågan om hur utnämningarna gått till. Det finns också befattningar där ett vidlyftigt och utagerande privatliv öppnar för att man riskerar att inte kunna sköta jobbet.

Det måste väl ändå vara någonsorts jäv att välja sin älskarinna till en hög post framför andra kandidater med äkta CV:n? 😬

Deras agerande HAR bevisligen lett till försämrad arbetsmiljö och slutligen till en brottsanmälan.

Om ÖB:s exfru är hämndlysten sitter hon hemma o skålar. Om inte kan det kännas sorgligt att hennes barns far visade sig vara en fåntratt som trots sin utbildning i rikets säkerhet på högsta nivå föll för en Mata Hari utan att blinka.
Citera
2022-12-08, 22:07
  #918
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det måste väl ändå vara någonsorts jäv att välja sin älskarinna till en hög post framför andra kandidater med äkta CV:n? 😬

Deras agerande HAR bevisligen lett till försämrad arbetsmiljö och slutligen till en brottsanmälan.

Om ÖB:s exfru är hämndlysten sitter hon hemma o skålar. Om inte kan det kännas sorgligt att hennes barns far visade sig vara en fåntratt som trots sin utbildning i rikets säkerhet på högsta nivå föll för en Mata Hari utan att blinka.

Absolut kan det vara så. Nu kan man, dessbättre, hantera detta, men man kan inte hantera inkompetens, dåligt omdöme och personliga preferenser avseende kollegor via brottsbalken.

"Det här är ju så korkat gjort att det måste vara brottsligt" är ett talesätt, inte en relevant sammanfattning av brottsbalken.
Citera
2022-12-08, 22:07
  #919
Medlem
Har inte läst tråden men ett par kommentarer
Att det anmäldes ser jag som helt rätt ..När polisen får ett ärende upplysningar
( Ari Stenman ) då skall det köras By the Book -- enligt rutiner så måste det vara.Det finns ett sådant papper ngn stans i den över byråkratiserade toppstyrda organisationen
Hellre anmäla en gång för mycket än för lite. Åklagaren har ju bättre utbildning och är på annan myndighet.

Hade dom haft stake i den delen som pressen hade på den tiden Expressen.
När Palme sköts hade man sagt .

" Detta kan vi vi har expertisen resurserna erfarenheten vi sköter detta get the fuck outta here . Vi sätter våran bäste man på detta gör ett professionellt kvalitativt jobb. Välkomna på rättegången när mördaren åker in "

Visserligen är det sparken om man inte klarar det men man måste ge fackfolk chansen göra jobbet
I synnerhet så om det är Fackfolk man har utnämnt med Chefsansvaret över .Jag vet att ministerstyret är förbjudet men det finns ändå möjligheter att sk " Toppa Laget "

Är det för mycket Nazister Puckon Rövslickare feta kärringar Dagisfröknar som allmänheten behöver rädda när dom åker på stryk
.Då är det styrningen från den Politiska sidan. Som har fallerat i detta nu landar den heta Potatisen i Knät på Morgan Johansson som uppvisat ett beteende som en Öststatspolitruk eller fyllot utan tänder vid skalbolagsplundringen
" Vem jag ?? skulle kommer lite pengar "

Det är så vid alla seriösa situationer tag Haveri kommissioner vid flyget eller försäkringsskador.
Då har man kompetenta killar som petar runt i spillrorna letar fram svarta lådan

Man minns när Taxi verksamheten privatiserades det gick åt h..e
Man vitsade " Taxi var god RÖJ "

Titta på Polisens resultat -- Det är inte Morgans Fel säger han ..Det är inte Polisens fel säger Polisen Konstigt nog det enda yrket där inte utföraren har ett ansvar för en sekunda prestation

Som man säger i USA " Lets have a look at the Resuts " "Lets have a look at the FACTS " Låt oss titta på resultaten .Fakta

Elefanten i rummet är att det är en Ostyrd Lågpresterande Organisation utan förmågan till Självkritik.
Stora i käften dessutom
Det är alltid ngn annans fel Kameror / Lagar fattas / Det är resurserna / Folk samarbetar inte..
Helt utan Professionalism

60 Skjutningar --- Jag säger Nej Nej och Nej en gång till Polisen var god RÖJ
Citera
2022-12-08, 22:08
  #920
Medlem
Alla vettiga arbetsplatser har ju regler för relationer mellan anställda och deras överordnade, man kan tex inte vara lönesättande chef och knulla en anställd, någon part måste lämna sin position. Extremt märkligt om detta inte finns inom myndigheter som polisen. Lever myndighetssverige fortfarande på 90talet?
Citera
2022-12-08, 22:13
  #921
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Alla vettiga arbetsplatser har ju regler för relationer mellan anställda och deras överordnade, man kan tex inte vara lönesättande chef och knulla en anställd, någon part måste lämna sin position. Extremt märkligt om detta inte finns inom myndigheter som polisen. Lever myndighetssverige fortfarande på 90talet?

Hennes lön var enligt Löving ”felsatt” och fick därför med nödvändighet en korrigering. Hur mycket tjänar hon då (i månaden)?
Citera
2022-12-08, 22:14
  #922
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Alla vettiga arbetsplatser har ju regler för relationer mellan anställda och deras överordnade, man kan tex inte vara lönesättande chef och knulla en anställd, någon part måste lämna sin position. Extremt märkligt om detta inte finns inom myndigheter som polisen. Lever myndighetssverige fortfarande på 90talet?
Myndigheter i Sverige har policyn undvik förhållanden mellan chef och underställd, om så är fallet måste en av individerna flytta på sig, sluta eller byta stad motsvarande .
Citera
2022-12-08, 22:16
  #923
Medlem
Linda underättelsechef NOA placerad Norrköping har misslyckats katastrofalt på sitt jobb eftersom Babbeluringarna Ali Babas fick poliserna att springa som rädda harar o de lätt babbeluringarna o ali babas förstöra statens o skattebetalarnas bilar mm mm mm

PS kan man lagligen gå från civilanställd till denna befattning - ja sängvägen tydligen - hon är jurist o har fått gå polschefsutbildningen - polischefsutbildningen lades ner för decennier sedan.

Thornborg har inte ens gått den
Citera
2022-12-08, 22:18
  #924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Myndigheter i Sverige har policyn undvik förhållanden mellan chef och underställd, om så är fallet måste en av individerna flytta på sig, sluta eller byta stad motsvarande .

Låter ju rimligt, men då är detta ett fall av regelefterlevnadskaraktär då? Sorry har inte koll på tidslinjen här men var av uppfattningen att chefen knullade staaf då hon fortfarande var under hans kommandokuk så att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in