2022-11-29, 16:45
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vad brukar man få för dos i buvidal om man bytar från 32mg sub?
Ska byta till var 5e dag. Kan de då vara att jag får 32mg över 5 dagar t.ex?

Jag fick börja på 8mg.. står nu på 32mg Buvidal varje 5dag.
Citera
2022-11-29, 17:26
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Jag fick börja på 8mg.. står nu på 32mg Buvidal varje 5dag.
8mg på 5 dagar??!!!
Det är ju typ 1mg om dagen?
Kan någon förklara asså jag fattar inte sifforrna.
Citera
2022-12-04, 16:12
Medlem
snooper123s avatar
Jag har buvidal veckodos. Tog det i torsdags och börjar känna mig svettig och dålig nu. Hur tidigt kan man ta den? Är 5 dagar det tidigaste?
Citera
2022-12-04, 16:40
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Jag har buvidal veckodos. Tog det i torsdags och börjar känna mig svettig och dålig nu. Hur tidigt kan man ta den? Är 5 dagar det tidigaste?

Vilken mg har du?
Citera
2022-12-04, 16:50
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Vilken mg har du?
Max i veckodos. 32mg.

Edit: bytade ifrån 32mg i suboxone men man får bara i sig 30% så jag har typ gått från 10mg till 24mg daglig buprenorfin.

32mg buvidal är ju 24mg daglig bupe.

Så jag måde väldigt bra dom 2 första dagarna men börjar redan känna mig dålig så undrar när man kan ta nästa dos?
Senast redigerad av snooper123 2022-12-04 kl. 16:54.
Citera
2022-12-04, 19:13
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Max i veckodos. 32mg.

Edit: bytade ifrån 32mg i suboxone men man får bara i sig 30% så jag har typ gått från 10mg till 24mg daglig buprenorfin.

32mg buvidal är ju 24mg daglig bupe.

Så jag måde väldigt bra dom 2 första dagarna men börjar redan känna mig dålig så undrar när man kan ta nästa dos?

Jag har oxå 32mg som i början fick jag varje femte dag. Men nu ska jag förska närma mej månadsdos. Och nu får jag varje 6dag.
Jag känner inga problem alls, mår faktiskt riktigt bra, men börjar känna av att jag måste fylla på fjärde eller femte dag. Annars tvär lungt.
Citera
2022-12-04, 19:45
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Jag har oxå 32mg som i början fick jag varje femte dag. Men nu ska jag förska närma mej månadsdos. Och nu får jag varje 6dag.
Jag känner inga problem alls, mår faktiskt riktigt bra, men börjar känna av att jag måste fylla på fjärde eller femte dag. Annars tvär lungt.
Men asså vafan nu blir jag sur för jag bor på LVM-hem och dom ger mig var 7e dag och dom säger att jag KAN få efter 5 dagar om jag mår dåligt.
Citera
2022-12-06, 18:29
Medlem
snooper123s avatar
Hej allihopa!
Vill bara säga att buvidal verkligen fungerar och man mår mycket bättre än på suboxone.
Piggare också.
Är det stor skillnad på veckodos och månadsdos?
alltså 32mg veckodos.
Citera
2022-12-06, 20:33
Medlem
Detta med buvidal håller på förändra laro i hela sverige märker jag. Mer och mer läkare som väljer att byta till buvidal på sina payienter är knappt några nya patinter som få tabletter längre. Jag tycker såhär Buvidal är superbra för en del patinter för andra är det inte alls ra. Jag som behöver det där psykologiska plus att jag faktiskt känner av suben varje morgon inte att jag blir påverkad men jag känner att " nu kan daggen starta" skulle få stora problem med buvidal dels har jag aldrig injicerat och tänker inte börja nu via vården. Men det skall ju inte vara ett tvång utan det ska vara frivilligt eller vid stor misskötsamhet. I vissa fall där man har 20 mg och säljer 16 så ja då kan jag tycka att buvidal kan vara lösningen då man inte fattat galoppen av behandlingen blev idiotförklarad av en som tyckte jag avr helt dum i hvudet för att jag tog mina 18 mg om dagen. Tror att det är sådana här patinter man vill få bort för att verkligen kunna hjälpa dom som behöver medicinen. Jag ät supernöjd med espranor bästa bup preparatet i min mening äntligen har jag fått ett stabilt mående vilket jag unte haft tidigare pga sidomissbruk då dosen gått upp opch ner men nu efter 3 månaders nykterhet så är suben guld värd. Kan rekomendera er andra espranor då 18 mg espranor=24 mg Buprenorfin tabletter.
Citera
2022-12-08, 13:13
Medlem
Adhd-preparat i samband med LARO?

Min sambo ska förmodligen inleda en LARO-utredning för att få hjälp att ta sig ur sitt missbruk på heroin. Hon var på ett första möte idag där hon bland annat fick lämna up och lämna önskemål på substitutionsläkemedel.
Då hon även har adhd och i dagsläget medicinerar med 100mg elvanse om dagen fick hon info om att den skulle sättas ut.
Då jag vet hur viktig den medicinen är för henne för att få en dräglig vardag blev jag lite fundersam.
Hur kommer det sig att dom tar ett sådant beslut? Det är inte elvanse hon missbrukat.
Finns det någon mer med en medicinerad adhd här som påbörjat utredning för LARO? Hur har det sett ut för eran del? Finns det något regelverk angående det? Eller ser det olika ut beroende på vart i landet man bor?
Jag vill gärna vet mer om hur det ligger till och vill gärna ha tips och råd vad hon kan göra för att få ha sin medicinering kvar?
Jag tänker att utan den kommer hon inte må något vidare. Och ett ok mående, tänker jag, är a och o för att orka ta sig ur ett missbruk och beroende som annars är bland det svåraste att ta sig ur.
Så överös mig med era erfarenhet och råd i frågan.
Stort tack på förhand!
Citera
2022-12-08, 13:51
Moderator
Morfar-52s avatar
"Adhd-preparat i samband med LARO?" infogad./mod
Citera
2022-12-08, 14:07
Medlem
Julle128s avatar
Jag hadde tidigare 140mg Metadon. Efter att varit ute ur LARO en period fick jag börja igen men med buprenorfin. Jag trivs verkligen inte med sub och fungerade mkt bättre på Meta. Jag försökte byta för ett tag sedan men dom vägrade. Har nu ny läkare på teamet o h täbkte försöka igen, vad skall jag säga för att dom skall buta tillbaks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in