Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Media har sagt för ett tag sedan att det är 16 veckors handläggningstid på NFC och allt som kommer in tas i turordning.
Kollade NFC lediga jobb och just nu ligger det 16(!) st jobbannonser ute, vilket talar för att dom är grovt underbemannade.
Kan tänkta mig att nästan allt som kommer in till NFC har hög prioritet och därför så fick det bli kömetoden för att det inte ska bli orättvist eller att det kör ihop sig och något halkar efter och hamnar i väntzonen i kanske flera år och sedan glöms bort.
Ni som besitter kunskapen dom är ute efter kan ju hjälpa Sverige på fötter igen genom att söka!
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/?lpfm.cat=473
Det är verkligen dags att NFC utökar personalstyrkan, det är ju helt galet när de måste släppa ut misstänkta pga av att analyssvar tar lång tid. Det kommer INTE hända i det här fallet så jag bifogar ingen länk med att så har skett eftersom det blir för mycket OT då.
Lite extra OT ändå: När jag vinner mina hundratals miljoner så ska jag köpa upp NFC.
ON: Jag hoppas att vi får en vink om hur mgm ställer sig till anklagelserna när det är dags för omhäktningsförhandlingarna. MHs advokat ville ju inte säga något vid förrförra, samma dag som Tove hittades. Om de fortfarande nekar till brott så är det väldigt frustrerande.