2022-12-07, 22:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att det har varit så många olika versioner av det där, så jag har låtit bli att dra några slutsatser.

Det kan vara en felaktig slutsats att det är JJ och MH hon söker där. Bekanta kan vara den tjej hon sökte, men även någon av de andra två, i olika konstellationer.

Och någon kan ju ha dragit den slutsatsen på felaktiga grunder, eftersom TT såga med dom sedan.
Ja, det har varit mycket snurrigt, där media har bidragit en del genom att publicera felaktigheter som de sedan inte dementerat utan endast korrigerat. Någon har då memorerat originalet medan andra hänvisar till den korrigerade texten och förvirringen blir total.
Dessutom kan det ibland vara vanskligt att avgöra vilka skribenter som är trovärdiga och vilka som är troll.
Citera
2022-12-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det förekom anklagelser om otrohet i båda riktningar, samt hot om desamma. Hoten i sig om avslöjande är väl egentligen mer relevant. Inget bekräftat om sanningshalten i hoten. Däremot bekräftat av gemensamma vänner till T, J - att konflikten pågick över tid. *

Det i kombination med att T tog sin nära vän i försvar, som exkluderades på fest av J. Ts nära väns pojkvän är / var Js ex' barndomsvän (som blev inbjuden).
Inte helt otippat, att bråket på Nöjet före mordet, kanske kan ha handlat om någotdera.

*podden Försvunnen, del. 5.

Ja det är här motivet finns.... Vem är Js ex, H?
Citera
2022-12-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Jag kan inte säga att det är uteslutet med medhjälp. Hade tidigare själv vissa tankar om det.
Men jag tror att om JJ:s pappa varit inblandad i dumpningen hade kroppen gömts på ett mer raffinerat sätt och och inte så amatörmässigt i områden där han bor.
Som jag förstått det är han f.d militär och en genuin naturmänniska som kan Emåns vattendrag och marker utan och innan. Och livserfarenhet. Tror inte man hade hittat kroppen med hans inblandning.

JJs pappa har nämnts upp ett antal gånger, men aldrig morsan (vad jag minns). JJ sa till grannen att hennes mamma skulle skjutsa henne till donken, och att hon sedan även sovit över där (söndag natt?). Varför skulle inte mamman kunna vara den som varit behjälplig vid TTs bortskaffande? JJ är en bastant tjej och har morsan samma kroppskonstitution så...?
Citera
2022-12-07, 23:50
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
JJs pappa har nämnts upp ett antal gånger, men aldrig morsan (vad jag minns). JJ sa till grannen att hennes mamma skulle skjutsa henne till donken, och att hon sedan även sovit över där (söndag natt?). Varför skulle inte mamman kunna vara den som varit behjälplig vid TTs bortskaffande? JJ är en bastant tjej och har morsan samma kroppskonstitution så...?
Min teori är mer mainstream eftersom dumpningen áv kroppen som sagt är rätt amatörmässig och skulle därför kunna peka på amatörena MH/JJ.

Sen är jag väldigt tveksam till att dessa två som vet om de begått ett fruktansvärt brott skulle kontakta föräldrarna. Barn håller normalt käften om sånt. Eller för övrigt någon utomstående.
Men jag kan inte döda din teori. Man vet ju så otroligt lite.
Citera
2022-12-07, 23:52
Medlem
Jofs avatar
Fyllebråk mellan tjejer urartar.
Det som är avviker är HUR det urartar.
Det väna könet tar efter män. Jämlikhetens avigsida.
Citera
2022-12-08, 01:41
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Fyllebråk mellan tjejer urartar.
Det som är avviker är HUR det urartar.
Det väna könet tar efter män. Jämlikhetens avigsida.
Inte då. Handlar om personlighet - inte kön.
Citera
2022-12-08, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Kan förstå att NFC har mycket att göra.
Det borde ändå vara prioriterat när det gäller att anhöriga ska kunna få ett värdigt avslut inom rimlig tid, att kunna få sörja i lugn o ro

Media har sagt för ett tag sedan att det är 16 veckors handläggningstid på NFC och allt som kommer in tas i turordning.
Kollade NFC lediga jobb och just nu ligger det 16(!) st jobbannonser ute, vilket talar för att dom är grovt underbemannade.

Kan tänkta mig att nästan allt som kommer in till NFC har hög prioritet och därför så fick det bli kömetoden för att det inte ska bli orättvist eller att det kör ihop sig och något halkar efter och hamnar i väntzonen i kanske flera år och sedan glöms bort.

Ni som besitter kunskapen dom är ute efter kan ju hjälpa Sverige på fötter igen genom att söka!
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/?lpfm.cat=473
Citera
2022-12-08, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att det har varit så många olika versioner av det där, så jag har låtit bli att dra några slutsatser.

Det kan vara en felaktig slutsats att det är JJ och MH hon söker där. Bekanta kan vara den tjej hon sökte, men även någon av de andra två, i olika konstellationer.

Och någon kan ju ha dragit den slutsatsen på felaktiga grunder, eftersom TT sågs med dom sedan.

Misstänker hon blev ditlurad till Nöjet
Citera
2022-12-08, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nej jag tror dom även ändrade brottsrubriceringen till mord i mden vevan? Eller jag kan ha fel

Rubriceringen ändrades direkt efter fyndet!
Citera
2022-12-08, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Kommer bli kul när ni spekulerat här om diverse motiv o hur det gått till, sen när FUP blir tillgängligt är det den mest banala och obegripliga anledningen att Tove blev mördad.

Mvh

Majoriteten av oss härinne tror på just de mer "banala" och "okomplicerade" teorierna. Man ska inte krångla till saker i onödan så att säga.

Groll och tjafs under en längre tid --> blossar upp igen under mordnatten ---> Tove dräps, oavsiktligt eller ej ---> liket forslas bort.

Svårare än så är det inte. Finns sällan "rationella" motiv.
Citera
2022-12-08, 07:50
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Media har sagt för ett tag sedan att det är 16 veckors handläggningstid på NFC och allt som kommer in tas i turordning.
Kollade NFC lediga jobb och just nu ligger det 16(!) st jobbannonser ute, vilket talar för att dom är grovt underbemannade.

Kan tänkta mig att nästan allt som kommer in till NFC har hög prioritet och därför så fick det bli kömetoden för att det inte ska bli orättvist eller att det kör ihop sig och något halkar efter och hamnar i väntzonen i kanske flera år och sedan glöms bort.

Ni som besitter kunskapen dom är ute efter kan ju hjälpa Sverige på fötter igen genom att söka!
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/?lpfm.cat=473

Det är verkligen dags att NFC utökar personalstyrkan, det är ju helt galet när de måste släppa ut misstänkta pga av att analyssvar tar lång tid. Det kommer INTE hända i det här fallet så jag bifogar ingen länk med att så har skett eftersom det blir för mycket OT då.
Lite extra OT ändå: När jag vinner mina hundratals miljoner så ska jag köpa upp NFC.

ON: Jag hoppas att vi får en vink om hur mgm ställer sig till anklagelserna när det är dags för omhäktningsförhandlingarna. MHs advokat ville ju inte säga något vid förrförra, samma dag som Tove hittades. Om de fortfarande nekar till brott så är det väldigt frustrerande.
Citera
2022-12-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hur går turerna den 15:e ?

Undra om vi får veta några mera bevis om det blir förlängd häktningstid eller vad det nu heter .

Har skrivit det tidigare och skriver väl igen, kommer bli omhäktade 4 veckor till och de lär ske minst en gång till troligen 2 ggr till.
När de börjar närma sig åtal blir de 14 dagar i taget.

Tror inte mycket nytt kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in