2022-12-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon i tråden föreslog att bäddsoffan (som JJ har) kan ha gett ifrån sig bullrande ljud om de försökte dra ut extrabädden, som sitter undertill.

OT: Säger bara detta: Hatar bäddsoffor och sängskåp!

Nej, att JJ har en bäddsoffa är endast spekulationer av olika skribenter - finns inga säkra uppgifter på att hon skulle ha en sådan.
Citera
2022-12-07, 17:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Vill bara rätta dig då det blir så mkt desinformation. Polisen har inte gått ut direkt efter fyndet med att T blivit mördad.

Man sa enbart "Fyndet innebär att misstankarna har stärkts för de misstänktas inblandning i försvinnandet och att brott ligger bakom".
Jag kan inte hundraprocentigt lita på mitt minne, men jag studsade till av infon och har känt mig säker på att jag hört eller läst det.
Notknapparen har förnämligt samlat ihop inläggen runt fyndet och i länken om pressträffen läste jag att det stod brott, liksom du påpekar.
Det är tänkbart att jag då satte likhetstecken mellan brott och mord - om det inte är suicid är det mord för T hamnar inte där av en olyckshändelse, svart eller vitt. Att polisen kanske bara syftade på gravfridsbrott, slog mig inte förrän nu.
Förmodligen är det väl då så, att jag gjort en övertolkning.
Citera
2022-12-07, 17:55
Medlem
Kanonklass avatar
Kommer bli kul när ni spekulerat här om diverse motiv o hur det gått till, sen när FUP blir tillgängligt är det den mest banala och obegripliga anledningen att Tove blev mördad.

Mvh
Citera
2022-12-07, 17:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon i tråden föreslog att bäddsoffan (som JJ har) kan ha gett ifrån sig bullrande ljud om de försökte dra ut extrabädden, som sitter undertill.

OT: Säger bara detta: Hatar bäddsoffor och sängskåp!
Vet du att J har en bäddsoffa?
Citera
2022-12-07, 17:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Undrade också lite vad inlägget syftade till. Lät nästan som du ifrågasatte var hon hittades. Nu slipper jag svara.

Ja, det blev goddag yxskaft där eftersom jag var i tankarna på ett inlägg som handlade om att det ändå gick att fasställa ganska snabbt att kroppen tillhörde Tove.
Citera
2022-12-07, 18:00
Medlem
Citat:
Du är inte tjatig finns bl.a här: https://headtopics.com/se/klagaren-om-haktade-kvinnorna-misstankarna-har-starkts-31296835

Det intressanta i denna länk är ju kommentaren under (jag har inte sett länken tidigare!) där det stod.

"Det skulle nog hellre i sådana fall vara att misstankarna har blivit svagare är min juridiska uppfattning. Detta då det redan letats där Tove blev funnen. Detta tyder på att det kan finnas en annan gärningsman och som vi vet så kommer den inkompetenta polisen att inte utreda det."
Undrar vem som skrev detta?
Citera
2022-12-07, 18:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
I P7:an lägger MH skulden på JJ, det skulle vara intressant att veta hur JJ reagerat på det när förhörsledarna konfronterar JJ med vad MH säger.
Om vi utgår från att allt tjejerna säger och det som står i P7 vem pekar det främst mot med tanke på deras bakgrund med diagnoser, alkohol- och narkotikamissbruk, vanföreställningar, inbillade demoner och självmordsförsök/strypning?
Då pekar det mest åt den som inte anklagar sig själv och inte har ett självskadebeteende.
Citera
2022-12-07, 18:01
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag kan inte hundraprocentigt lita på mitt minne, men jag studsade till av infon och har känt mig säker på att jag hört eller läst det.
Notknapparen har förnämligt samlat ihop inläggen runt fyndet och i länken om pressträffen läste jag att det stod brott, liksom du påpekar.
Det är tänkbart att jag då satte likhetstecken mellan brott och mord - om det inte är suicid är det mord för T hamnar inte där av en olyckshändelse, svart eller vitt. Att polisen kanske bara syftade på gravfridsbrott, slog mig inte förrän nu.
Förmodligen är det väl då så, att jag gjort en övertolkning.

Du minns rätt, så fort hon hittades stod det mord i någon tidning. Det minns jag också, för jag hajade också till. Uppfattningen man fick var att en polis hade sagt det. Nu så här i efterhand, eftersom det inte går att hitta något om det, så var det väl någon gröngöling som kläckte ur sig det till pressen. Möjligt är ju att det fanns tydliga tecken på att hon inte lagt sig där själv, och att man då antog mord.
Citera
2022-12-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ja, fast polisen gick av naturliga skäl inte ut med att TT var mördad direkt efter fyndet. Det är desinformation.

Nej det är riktigt, det var snarare information mellan raderna
Citera
2022-12-07, 18:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nej jag tror dom även ändrade brottsrubriceringen till mord i mden vevan? Eller jag kan ha fel
Ditt minne är visst inte bättre än mitt. Nej, rubriceringen ändrades först vid omhäktningen.
Citera
2022-12-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rulle - åklagaren - verkar ju inkompitent. Senaste jag hörde att rättegången skulle starta den 15:e dec.
Men Rulle som haft flickorna inom sin hank och stör mycket längre än nödvändigt menar att han icke är "klar" än.

Men Fan. Hans polisdistrikt hade ju fått förstärkning från annat håll. Om det var den mordexperter, varför lät han inte dessa experter förhöra flickorna när hans eget folk inte tycks åstadkomma nånting? Nu pekar det åt att han tänker hålla flickorna häktade över jul.

Det pekar emot nyår också. Detta är hans egen del av makten här i världen och han missbrukar den. Man börjar ana att han njuter av att ha flickungarna instängda och i fängsligt förvar. Det kommer att bli dyrt för rättsväsendet att betala skadestånd för häktade under långa tidsrymder. Du och jag får betala.

Oh vilken mäktig människa. Känner du beundran för skithögen?
Då det verkar som att du inte följt särskilt många mordfall kan jag upplysa dig om att MGM inte suttit häktade särskilt länge. Det har inte ens gått två månader ännu, du får nog räkna med 3-4 månader till innan rättegången börjar. Skadestånd för tid i häkte betalas dessutom endast ut i fall där den häktade är oskyldig, vilket inga kända uppgifter tyder på i det här fallet.
Citera
2022-12-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vet du att J har en bäddsoffa?

SKa erkänna: jag upprepar detta med bäddsoffan som en annan postare skrev om. Igår tror jag det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in