Citat:
Ursprungligen postat av
ViskSten
Nu är han i alla fall lagförd och topsad och kommer att ha sitt liv förstört. Han kommer inte att kunna tävla på arbetsmarknaden etc på samma villkor som andra. Detta är en varning för alla andra ynglingar. ALWAYS STAY AWAY FROM THE HOES!
Shlomo Aronsson savar av lycka.
Absolut att detta fall borde uppmärksammas mer.
Det är farligt att vara tonåring idag på alla fronter!
Citat:
Ursprungligen postat av
gaslegion
Vi snackar om 3 år inte en månad stor skillnad, nej jag tycker att en 14 år och 15 åring som har sex är okej för det är bara ett års skillnad. 14 och 17 är en helt annan sak det är bara ett år ifrån att vara vuxen. Alla vet att byxmyndigheten är 15 år så han vara väldigt medveten om vad han gjorde, om det är ett "fiktivt offer" varför valde hon att anmäla det då?
Som sagt det är två åtalspunkter.
Den ena punkten handlar om samtyckessex innan hon fyllde 15, vilket inte ens rubriceras som våldtäkt i domen. Det är inte hon som har anmält detta och hon har aldrig velat anmäla detta eller har sett sig själv som ett offer. Jag tror personligen hon inte heller vill ses som ett barn i den åldern, hon verkade väldigt arg på föräldrarna t ex som inte ville att hon träffade några killar.
Man måste särskilja barn från tonåringar. Lagen borde göra skillnad på 4-åringar och 14-åringar av uppenbara skäl. Det är helt enkelt en helt annan grej om en 14-åring och en 16-åring har sex jämfört med en 16-åring och 4-åring.
Det är den andra punkten, som hon inte heller ville anmäla enligt domen, som rubriceras som våldtäkt, och då var hon som påpekats över 15 år, dvs byxmyndig. Jag anser personligen att utifrån hennes berättelse har hon inte blivit våldtagen. Hon har varit med om något som sårat henne men inte är det en våldtäkt.
Jag tycker t ex det är problematiskt att BO själv beskriver fasthållningen som mer traumatiskt än själva sexet (penetreringen).
Utifrån hennes egna ord har hon aldrig sagt nej till att han påbörjar penetreringen, eller bett honom sluta under penetreringen. Hon blir ledsen först efteråt när penetreringen är slut därför att sexet inte gav det resultat som hon hade hoppats på.
Det är alltså inte sexet i sig som är problemet, ens enligt henne själv, och det är inte sexet hon ens påstår sig ha fått panik utav, utan det var att GM tog ett grepp om hennes armar och att hon inte gillar att bli fasthållen.
Hade hon sagt det och han släppt henne då hade det alltså inte varit någon våldtäkt, och varför ska en fasthållning likställas med våldtäkt?
Hon verkar helt enkelt känna sig billig/utnyttjad för att han dissade henne för Burger King, och därför blir hon ledsen i hissen, inte under sexet. Som tidigare nämnts tycker hon det blir konstig stämning när han nämner sitt ex, vilket är ett uppenbart exempel på att hon kommer dit med förväntningar som inte infrias därför att han inte är intresserad av henne på samma sätt.
Det är mycket möjligt att hon kanske inte var jättesugen men ställde upp på sex (dvs gav samtycke) därför att hon ville att han skulle tycka om henne mer. Sen när han dissade henne för en burgare då kände hon sig utnyttjad och billig. Jag kan faktiskt förstå känslan då hon hade riktiga känslor för honom, men att ångra sig efteråt är inte detsamma som att hon faktiskt blev våldtagen.
Inte för att vara den som är den men man kan också fråga sig vilken medicin hon äter.
Hon kanske inte är helt stabil som människa, vilket inte jag klandrar henne för, men jag tycker domen är helt fel och då klandrar jag åklagare Shlomo Aronsson som "savar av lycka" för att ha förstört en ung killes liv.
En ung kille som BO själv säger alltid slutar när hon säger stopp.
Problemet var att denna gången sa hon inte stopp, hon bara ångrade sig efteråt.
Är det hans problem att hon hade sex med honom och efteråt ångrade sig därför att han dissade henne för en burgare?