2022-12-07, 14:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Du kan få se det imorgon på ISW
Tyvärr så är det sant iaf, wagner soldaterna är elitsoldater av högsta klass, Ukrainas specialförband är som om Somaliens specialförband skulle gå emot Spetsnaz.

Förresten, du som har koll, vad gör Spetsnaz idag? Inte hört talas om dem sen början av kriget, försvann de bara? De kanske fick lära sig att det inte var somalier de mötte?
Citera
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det han skriver är sant. Jag är på plats och kan säkerställa att informationen stämmer. Nu ska du gråta lite.
Skicka en bild då!

För du sitter väl inte och ljuger?
Citera
Medlem
jonjonesHWs avatar
https://t.me/orchestra_w/3674

Återigen, Yakovlivka är nu Wagner kontrollerat!
Soledar, alla andra småbyar runt Bakhmut och sen Bakhmut nästa då. Några veckor till.
Citera
2022-12-07, 14:19
Avslutad
Citat:
Inte mitt kära Ryssland men majoriteten av världen är hellre allierad med Ryssland/Kina/Iran och inte Usa/Väst.

Hahaha dummaste jag hört. Staten i dessa länder har inte ens stöd av sin egen befolkning.
Citera
2022-12-07, 14:20
Medlem
Citat:
Jag har bara läst lite av eran konstiga diskussion. Men vart exakt står du på att Nato skickar vapen till Ukraina, nekar du att Nato gör det eller är det mer att du vill göra det tydligt att det är enskilda Nato länder med sina egna militärer som skickar och kan göra sina egna val.

Nato skickar inget till någon. Nato har inget att skicka. Det är de enskilda medlemsländerna som själva avgör vad som ska skickas. Ett antal Nato-länder har valt att inte skickat något och flera icke-Nato-länder har skickat militärt stöd till Ukraina. När jag läser saker som "Det står ju Nato på geväret så det måste vara Nato som skickat det" och det som står på geväret är 5.556 NATO så blir man ju bara trött.
Citera
2022-12-07, 14:22
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Nato skickar inget till någon. Nato har inget att skicka. Det är de enskilda medlemsländerna som själva avgör vad som ska skickas. Ett antal Nato-länder har valt att inte skickat något och flera icke-Nato-länder har skickat militärt stöd till Ukraina. När jag läser saker som "Det står ju Nato på geväret så det måste vara Nato som skickat det" och det som står på geväret är 5.556 NATO så blir man ju bara trött.
Okej då vet jag. Ja hela 5.56 diskussion var det värsta jag har läst, tar tio sekunder att ta reda på sanningen.
Citera
2022-12-07, 14:23
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Skicka en bild då!

För du sitter väl inte och ljuger?
Jag har inget behov av att övertyga dig, det är ditt val vad du väljer att tro på. Totalt slaktade är vad AFU blir, ingen rolig syn ska jag berätta. De bör gå med på Rysslands krav så snabbt som möjligt så att kriget tar slut…
Citera
2022-12-07, 14:25
Medlem
Citat:
Jag har inget behov av att övertyga dig, det är ditt val vad du väljer att tro på. Totalt slaktade är vad AFU blir, ingen rolig syn ska jag berätta. De bör gå med på Rysslands krav så snabbt som möjligt så att kriget tar slut…

Jag tror att alla faktiskt väljer att tro på någon annan än dig. Det finns ju ingenting som talar för att du kommer med annat än ett upprapande efter tillhandahållet manus. Som kommer att visa sig vara fel igen.
Citera
2022-12-07, 14:27
Medlem
leachs avatar
Hjälten prisad. När får vi se Putin prisad

Ukrainian President Volodymyr Zelensky named TIME Person of the Year
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-12-07-22/h_0e30cda8f253584b4d28ffb09b04d76c
Citera
2022-12-07, 14:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag har hört av er att Bakhmut faller när som helst sedan någonstans i somras.

När faller staden? Vad händer sen? Är det Kherson och Odessa som gäller igen?

De enda offensiver som lyckats i kriget är den vid Kharkiv och Kherson när ryssarna sprang för livet. Annars är det inget som pågår. Lika mycket nytt som på västfronten 1916.
Citera
2022-12-07, 14:30
Medlem
Taggads avatar
Hjälten Volodymyr Zelenskyj pryder välförtjänt förstasidorna.
Citat:
Time Magazine har utnämnt den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj till ”årets person”, tillsammans med ”den ukrainska andan”.

”Zelenskyj fick igång världen på ett sätt vi inte sett på decennier”, står det i motiveringen.

https://omni.se/time-utnamner-volodymyr-zelenskyj-till-arets-person/a/eJzW1a

Edit: värt att upprepas.
Som sagt, årets barnamördare är ohotad Vladimir Putin.
Senast redigerad av Taggad 2022-12-07 kl. 14:52.
Citera
2022-12-07, 14:32
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Hjälten prisad. När får vi se Putin prisad

Ukrainian President Volodymyr Zelensky named TIME Person of the Year
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-12-07-22/h_0e30cda8f253584b4d28ffb09b04d76c
Zelensky borde inte vara Person of the Year. Han sitter i sitt varma kontor och klagar på Nato medans Nato skickar vapen så hans land ens har en chans att trycka tillbaks ryssen. Zelensky har fått för mycket lyft. Jag hoppas seriöst med hela min själ att Zelensky blir avrättad av Wagner, Spetsnaz eller sitt eget folk, jag vill bara se en video på det sen är jag nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in