2022-11-29, 06:20
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det blev en enkel seger för Kanada i finalen mot Australien. Shapovalov slog Kokkinakis med 6-2 6-4 och Auger-Aliassime följde upp med 6-3 6-4 mot de Minaur. Jag hade för mig att ettorna mötte tvåorna men det var ju fel, och gjorde det så klart mycket svårare för australierna. Att Kokkinakis skulle vinna en match fanns ju liksom inte på kartan.

Välförtjänt seger för kanadickerna. 😀

Nu tar vi nya tag i tråden nästa år.
Citera
2022-11-29, 22:11
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Välförtjänt seger för kanadickerna. 😀

Nu tar vi nya tag i tråden nästa år.

Japp, nu blir det en välbehövlig paus från tennisen.

Jag passar på att gratulera dig någon dag i förskott till 20 år på forumet!!
En sann fb-legend tillika skapare av den legendariska tennistråden.
Citera
2022-11-29, 23:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
En sann fb-legend tillika skapare av den legendariska tennistråden.

Så sant Med ett av de bästa nicken, dessutom (jag vet vad jag pratar om).
Citera
2022-11-30, 02:29
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

God morgon!

Man tackar, oj vad åren har sprungit iväg. Kul att tråden fortfarande är så pass aktiv med många roliga tenniskumpaner att diskutera med.

2023 kommer att bli ett härligt tennisår, det känner man på sig redan nu.
Citera
2022-12-01, 01:05
Medlem
calina85s avatar
Vad är det här? Ska ni checka ut när det kommer en ny typ av Davis Cup i mitten av december om jag inte hörde helt fel? Där de blandar damer och herrar. Vafalls ska jag sitta helt själv i tråden och kommentera då? Konceptet kanske inte alls fungerar men ge det en chans kan man väl 😉?
Citera
2022-12-01, 07:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Ok jag är med:
AO: Medvedev, Zverev
FO: Nadal, Alcaraz
Wimbledon: Djokovic, Nadal
UO: Medvedev, Alcaraz

7 poäng (3 p för förstatippset, 1 för andra). Därmed har du, vad jag ser, vunnit Flashbacks kanske mest prestigefyllda tävling. Vi får se om vi får igång en upplaga för 2023 inför AO.

(Tror vi hade ett par på 6 p, om jag inte missade nån.)

Edit: se nedan, jag missade Geographica som fick 9 poäng. Ber ödmjukast om ursäkt.
Senast redigerad av 800kg 2022-12-01 kl. 07:56.
Citera
2022-12-01, 07:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
AO: Nadal, Alcaraz
FO: Nadal, Thiem
WI: *Djokovic, Nadal ( Nadal, Berrettini om Novak ej deltar)

UO: Medvedev, Zverev

Topp 10:

1. Nadal
2. Zverev
3. Medvedev
4. Thiem
5. Djokovic
6. Tsitsipas
7. Alcaraz
8. Rublev
9. Sinner
10.Berrettini

Van de Zandschulp eller vad han heter, den andra nederländaren Griekspoor och Maxime Cressy blir årets Karatsev.

Aj då, det här är ju mer pinsamt än när Warren Beatty gav oscarn till fel vinnare: verkar vara Geographica som tog det med 9 poäng.

Topp 10 orkar jag inte kolla, men lite av en miss här att inte ha med Alcaraz.
Citera
2022-12-01, 18:42
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
7 poäng (3 p för förstatippset, 1 för andra). Därmed har du, vad jag ser, vunnit Flashbacks kanske mest prestigefyllda tävling. Vi får se om vi får igång en upplaga för 2023 inför AO.

Edit: se nedan, jag missade Geographica som fick 9 poäng. Ber ödmjukast om ursäkt.

Jag som redan hade införskaffat en ny bil för de förväntade prispengarna. Detta är högst oacceptabelt.
Citera
2022-12-01, 20:30
Medlem
Citat:

6p var lätt att pricka in. Nadal i franska, och Djokovic i Wimbledon. Den kombon är gjuten i sten även för 2023. Djokovic tar revansch på Rune i Australien. Minns Giocos gruvliga revansch på Rublev i slutspelet. Det blir nåt liknande i Australien mot Rune. Kanske finalen? Och sen ännu en ungtupp-seger i US Open. Där har ni 2023.
Citera
2022-12-05, 18:38
Medlem
Vobblers avatar
Den legendariska tränaren Nick Bollettieri har stämplat ut, han blev 91 år. Hans meritlista är hyfsat lång om man läser hans wiki. Många storheter som han har tränat eller som har tränat på hans akademi i Florida genom åren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nick_Bollettieri
Citera
2022-12-06, 16:42
Avslutad
Lite av en sensation att MYmer inte fick bragdguldet i år; trodde det var givet. Har han fått det för många gånger tidigare, eller är det rasism hos SvDs prisjury som fällt honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Den legendariska tränaren Nick Bollettieri har stämplat ut, han blev 91 år. Hans meritlista är hyfsat lång om man läser hans wiki. Många storheter som han har tränat eller som har tränat på hans akademi i Florida genom åren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nick_Bollettieri

RIP din gamle galning. Ska inte ha kunnat lira tennis för fem öre själv, men var ändå en tränarlegend. Kan rekommendera dokumentären "Love means zero" om honom (och Agassi, framförallt). Jävligt bra.
Citera
2022-12-07, 12:30
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Kan rekommendera dokumentären "Love means zero" om honom (och Agassi, framförallt). Jävligt bra.

Tack för tipset, det ska ses! Agassi är en av mina gamla idoler, när han och Sampras möttes, herre jävlar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in