2022-12-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Oavsett hur sant det är, så är det inte relevant för detta fallet. Det är makabert nog med att en tjej blir mördad av jämnåriga och dumpad i en skog.

Självklart är det så!
Citera
2022-12-07, 11:33
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
"Att JJ:s pappa är medhjälpare, att grannen som är ett nyckelvittne skulle vara GM är in absurdum."
egentligen håller jag med.. men det finns fall där mgm agerat vittnen tidigare (har inget på tungan just nu) men i fallet Karl Hedin var det en närstående som hittade på en lögn om vargjakt för att hämnas på sin sambo! Pyromaner står ofta längst fram bland de nyfikna etc. Och, grannens historia är misstänksamt detaljerad när han säger att "det lät som en kropp på 50-60 kg som dunsade i golvet" till reportern! Tror till och med det var innan Tove hittades (osäker på när det var, orkar inte söka..)

Du kan trots allt inte låta bli att smyga in grannens skuld.

Åklagarens bevismaterial A: "GRANNEN sa till en reporter att det lät som en kropp på 50-60 kg som dunsade i golvet".

Rätten: Med så tung bevisning står det utom allt rimligt tvivel att GRANNEN är skyldig.
Domen blir 12 år för mord, gravfridsbrott och människorov.
Citera
2022-12-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det sägs att sanningen oftast ligger närmast dig själv. Nosce te ipsum. För att förstå en GM ska du tänka som en GM.

Svammel..så när du skriver att "det sägs att en bil har tagits i beslag" så menar du, vad? Att sanningen oftast ligger närmast dig själv..får jag inte riktigt ihop här.

Ahaaa, så för att tänka som dessa 2 amatörer som rimligtvis inte heller var helt nyktra vid aktuell händelse så drog du i dig en vinare och kom på historien om mjölkbilen, make sense
Citera
2022-12-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nä men jag har ögon som kan läsa och en hjärna som fungerar (:

ändå så enkelspårig? Så fort nån avviker från din syn så ger du dig på dom....knepigt...kommunist kanske?
Citera
2022-12-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Japp, en flock vildsvin rensar upp ett kadaver jävligt fort. De bryr sig inte om vilken art det är, käkar till och med upp sina egna när de dött.

vildsvin äter inte människor eller större djur överhuvudtaget
Citera
2022-12-07, 11:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Efter lite googling verkar det ändå som att Vetlanda är drabbat av dessa djur, och vi får vara glada att man kunnat hitta och identifera Tove.

Naturen, klimatet och olika djurangrepp har sin inverkan på en död kropp. Det är naturens lag.

Vi vet ju inte hur kroppen låg, om den var skyddad på något sätt. Det var ganska kallt ute, så kroppen kan ha klarat sig ganska bra. Men man kan tänka sig hur det skulle kunna ha varit t ex i den sommarvärme som var i somras.

Det finns en mängd andra djur som kan påverka, allt från insekter, rävar, fåglar, grävlingar osv. Plus den helt naturliga nedbrytningen som sker, även om den är mycket långsammare om det är svalt ute än under en het sommardag.
De kunde identifiera T redan när hon hittades, vilket innebär att hon inte var illa åtgången. Då tycker jag att det är osmakligt att redovisa vad som kan hända om verkligheten vore annorlunda än den är, hur naturligt det än må vara.
Citera
2022-12-07, 11:59
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .one2Many.
Hon kanske var jobbig så de slog ihjäl henne. Tycker man inte ska döma MGM så hårt.

Finns två sidor av myntet. Fast man slår ju inte ihjäl någon för de är jobbiga då ser man till att utesluta dem. Fast var de så insyltade i varandras liv så de inte klarade av det?
Citera
2022-12-07, 12:00
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Som är så välkomna
Sitter många kändisar där.
Eller så skiljer man på dem och en får komma till Färingsö och en till Hinseberg?
Citera
2022-12-07, 12:00
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .one2Many.
Hon kanske var jobbig så de slog ihjäl henne. Tycker man inte ska döma MGM så hårt.
Wow! Trodde man hade läst det mesta i den här tråden, men det här tar nog priset.
Med den (icke)-logiken skulle man alltså ha rätt att slå ihjäl var och varannan person.
Och jo, om det visar sig (vilket det mesta tyder på) att de här kvinnorna är mördare så ska dom dömas!
Citera
2022-12-07, 12:14
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Svammel..så när du skriver att "det sägs att en bil har tagits i beslag" så menar du, vad? Att sanningen oftast ligger närmast dig själv..får jag inte riktigt ihop här.

Ahaaa, så för att tänka som dessa 2 amatörer som rimligtvis inte heller var helt nyktra vid aktuell händelse så drog du i dig en vinare och kom på historien om mjölkbilen, make sense
Kanske det ja. Det är mycket du inte får ihop här.
Citera
2022-12-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Kanske det ja. Det är mycket du inte får ihop här.

Av det du skriver, helt korrekt!
Ja, jag fattar att du inte tror på det själv men har svårt att se vad såna fantasier tillför..

För övrigt har jag en ganska klar bild över vad som utlöst detta, sen vad som skett i detalj är svårare att få grepp om. Men jag tillhör iaf dom (få) som inte tror att hon dog i lägenheten.
Citera
2022-12-07, 12:34
Medlem
Jofs avatar
Var hon dog, när och hur. Får vi snart veta och då dör också tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in