2022-12-06, 17:14
Medlem
Etta.Places avatar
Vadå utnyttjar dig, för vad?

Boka bara en träff, dyker hon upp och är seriös irl så är det det som räknas
Citera
2022-12-06, 18:05
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Vadå utnyttjar dig, för vad?

Boka bara en träff, dyker hon upp och är seriös irl så är det det som räknas

uppmärksamhet och bekräftelsse
Citera
2022-12-06, 18:51
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amlord
Vad skulle rätt term vara då?

Jag skulle inte kalla mig desperat, Däremot vill man väl inte sumpa chansen om tjejen vill träffas?
Men jag struntar i denhär tjejen nu. Om hon vill träffas får hon fråga mig, Jag kommer inte fråga henne. Och frågar inte hon mig så hade hon nog endå inte så stor vilja att ses så då spelar det ju ingen roll

Rätt term skulle jag säga är "sen med att svara". Tror inte det finns ett enhetligt ord för det. Ghosta innebär att man försvinner från någons liv utan att tala om varför. Man blockar, gör sig otillgänglig och går vidare. Man återkopplar aldrig. Nyckelordet är "aldrig". Svarar man bara sent / är seg med att återkomma, då ghostar man inte.

Jag förstår dig. Många killar får inte så många chanser så man försöker ta de som kommer. Problemet är att det förstör oss som män. Vi måste bli mer självständiga än så och sluta "simpa" för tjejer. Faktum är att människor (inte bara tjejer) inte värderar det man lätt kan få. Dig kan hon tydligen lätt få om hon så vill, något hon säkerligen är medveten om med tanke på hur fort du svarar. Det man inte kan få lika lätt, det värderar man högre.

Oavsett om det är ett spel för henne eller inte, vill du verkligen lägga ned tid, kraft, energi, pengar för att träffa en sådan tjej? Är det en sådan tjej du vill ha?

Den enda som kommer förlora på detta är du själv. Din självkänsla får en smäll. Du kommer efteråt att ångra dig hur du betedde dig.

Du gör helt rätt som lämnar henne. Vill du träffa henne och hon hör av sig, gör det då men bara en gång. Drar hon sig ur, då anser jag att hon har fått sin chans. Jag skulle aldrig ge henne en chans till. Låt någon annan "simp" ta henne och sedan ångra sig. Men det är jag det.

// CC
Citera
2022-12-06, 20:12
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Så kan det nog vara. Bra skrivet.

Ja, och då blir du inte "så intressant" utan bara som ett roligt tidsfördriv. Hade hon varit tokig i dig hade du märkt det och inte behövt göra/säga nånting. Men eftersom hon har massa alternativ lallar hon runt.
Citera
2022-12-06, 20:20
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Rätt term skulle jag säga är "sen med att svara". Tror inte det finns ett enhetligt ord för det. Ghosta innebär att man försvinner från någons liv utan att tala om varför. Man blockar, gör sig otillgänglig och går vidare. Man återkopplar aldrig. Nyckelordet är "aldrig". Svarar man bara sent / är seg med att återkomma, då ghostar man inte.

Jag förstår dig. Många killar får inte så många chanser så man försöker ta de som kommer. Problemet är att det förstör oss som män. Vi måste bli mer självständiga än så och sluta "simpa" för tjejer. Faktum är att människor (inte bara tjejer) inte värderar det man lätt kan få. Dig kan hon tydligen lätt få om hon så vill, något hon säkerligen är medveten om med tanke på hur fort du svarar. Det man inte kan få lika lätt, det värderar man högre.

Oavsett om det är ett spel för henne eller inte, vill du verkligen lägga ned tid, kraft, energi, pengar för att träffa en sådan tjej? Är det en sådan tjej du vill ha?

Den enda som kommer förlora på detta är du själv. Din självkänsla får en smäll. Du kommer efteråt att ångra dig hur du betedde dig.

Du gör helt rätt som lämnar henne. Vill du träffa henne och hon hör av sig, gör det då men bara en gång. Drar hon sig ur, då anser jag att hon har fått sin chans. Jag skulle aldrig ge henne en chans till. Låt någon annan "simp" ta henne och sedan ångra sig. Men det är jag det.

// CC

Jag köper allt du säger. En kvinna vill ha en man som inte behöver henne(eller en annan kvinna för den delen). Enda dryga är ju att hålla på att spela spel som "3 dagars" regel, eller vänta en helg för att visa att man inte är lättillgänglig. Ska man verkligen behöva anpassa sig så mycket för ett socialt spel? Du tycker alltså man ska agera svårtillgänglig?
Citera
2022-12-06, 21:46
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag köper allt du säger. En kvinna vill ha en man som inte behöver henne(eller en annan kvinna för den delen). Enda dryga är ju att hålla på att spela spel som "3 dagars" regel, eller vänta en helg för att visa att man inte är lättillgänglig. Ska man verkligen behöva anpassa sig så mycket för ett socialt spel? Du tycker alltså man ska agera svårtillgänglig?

Jag gillar inte spel. Jag spelar inte själv och skulle jag uppleva att någon gör det, då frågar jag rakt ut. "Spelar du spel, eller är du sådan på riktigt?" Dvs jag synar spelet och klargör sedan att jag själv inte spelar.

Det viktigaste anser jag är att först reda ut vad man själv vill. Låter lätt men är inte alltid det och många misslyckas med denna del. Misslyckandet skapar osäkerhet och ambivalens i sitt egna agerande gentemot den andre som i sin tur troligen responderar på samma sätt. Sedan har man spiralen av två osäkra personer som försöker hitta varandra. Du kan gissa hur det brukar gå...

När man vet vad man själv vill anser jag att man ska vara tydlig med det mot den andre. Vill jag träffas, då säger jag det och jag agerar som om jag vill träffa dig. Dvs ger förslag på tid, plats etc. Det kan t.o.m. vara så att jag konkret säger "Jag vill träffa dig på fredag kl 18 på platsen X för att göra Y." Får jag ingen respons på det, då skriver jag ändå inte en gång till. Skulle hon sedan höra av sig igen, efter det att min föreslagna tid varit då blir mitt svar att hon får komma med datum, tid och plats. Kan jag och vill jag gå då går jag. Skulle hon ändra den tiden igen, då kommer jag inte ta tillbaka bollen utan då får hon återkomma och så får jag bedöma hur jag känner då. Jag kommer inte att ta något mer initiativ.

Oavsett tänker jag inte lägga ned tid och kraft på att fundera över det hela och det jag upplever att TS gjorde är just det. Jag vet att det är svårt för många killar men faktum är att när du väl har gjort det ett par gångar så blir det naturligt och du mår själv så mycket bättre.

Så nej. Jag tycker inte att man ska följa några regler eller spela svår. Jag tycker man ska vara tydlig men inte vara desperat när man vet vad man själv vill. Det kan uppfattas som samma sak men det handlar lite om hur man uttrycker sig och att man aldrig aldrig jagar eller kryper för någon vilket man gör om man skickar meddelande på meddelande. Skicka en gång och släpp det sedan. Det finns andra saker att koncentrera sig på. Att förbättra sig själv som man t ex.

// CC
Citera
2022-12-06, 22:37
Medlem
Citat:
Blir nog inte mycket som händer alls då misstänker jag förutom att det hela glider ut i sanden. Hon märker då att hon totalt tappat mig och vänder då sig till andra som hon kanske kan träffa?

Det är klart jag inte bryr mig så mycket om hon inte vill ses men jag vill ju samtidigt inte medvetet sumpa en chans?
Är du intresserad eller inte? Betyder det ingenting är intresset svalt från din sida. Betyder det något så ordnar du en träff
Citat:
Ja vi bor ganska nära. Jag vet faktiskt inte om hon är singel eller inte men jag antar att hon är singel.

meddelanden svarar hon snabbt på. Det är när vi inte har en aktiv disskussion som hon håller på att ignorera mig med att inte öppna mina snaps. Men sedan efter att ha ignorerat min snap i flera dagar kan
hon öppna bilden och skriva något om vårt intresse för att sedan börja om med att ignorera min snap i flera dagar.
Kan det vara något med dina snaps som inte är lätta att svara på eller inte särskilt intressanta. Jag har suttit i några veckor och fått de sämsta av snaps o försökt uppmuntra killen till att steppa upp och ta bättre men uppenbarligen var hans intresse att skicka trista bilder.

Män tar en hel del fula bilder istället för rakt framifrån. Sedan om du skickar mer intimma kanske hon inte vill öppna bland folk

Det kan vara något med kvaliteten på dina snaps. Chattar hon är hon intresserad av dig som person. Något med dina snaps kan skilja sig åt från hur hon använder bilder och filmer.
Citat:

// CC
Är det inte det vi kvinnor behöver göra istället, sluta jaga efter män när de tror att vi ska bli desperata av smulor av intresse?
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
Detta.. Man får försöka lära sig varningstecknen från dessa, och planera in en dejt fort som fan, nästkommande dag för att slippa slösa tid.

Hade en tjej på Tinder som jag pratat med i 2 veckor som jag skulle träffa igår, blev aldrig att jag tog hennes snap, hon är den som tar initiativet till att ses och hör själv av sig dagen innan dejten för att kolla att den blir av..
Ska sätta mig i bilen och aset har tagit bort matchningen.

Finns två tjejer med samma förnamn och ålder på orten så slänger iväg ett rätt spydigt meddelande om att det finns snyggare sätt att tacka nej till en dejt, med noll självinsikt från bruden får jag ett aggressivt svar om att jag är en obehaglig stalker som kontaktar henne på instagram..
Är man intresserad kör man på för att bygga upp intresset. Slösar man tid, är det vad jag gjort på alla män som finns online i många år.

Hahaha 😂 jag drar iväg ett sms om jag vill, ett brev eller som nu, ett vykort. Fan man kanske skulle pynta ihop ett brev också 🤣

Jag vill ha sista ordet eftersom det är männen som uppträtt illa

En kille skickade jag Sveriges spydigaste brev till med anspelningar på att han skulle ha sexuellt intresse för mig, parfymerade skiten enormt och ritade hjärtan över hela pappret. Brevlådan låg riktigt nära och han bodde typ innan affären där jag då bodde, så valde brevlådan eftersom det var närmare. Ett par år efter det snackas evi luren typ 8-9 timmar utan att han sa ett knyst om mitt vackra brev. Tror jag skrivit det på rött papper också 😆

Vi hade inget med varandra men vi rök ihop i något meddelande då han från ingenstans skickade något skämt och det brann i huvudet på mig.

Jag hoppas att det var han och inte hans ungar som öppnade brevet. Hoppas att brevbäraren inte var allergiker också.

Man ska inte låta folk dra på deras villkor. När jag sagt mitt är allt frid och fröjd. Men de ska fan höra också om jag känner för det, att blockera eller aldrig mer öppna meddelanden räcker inte.

Du gjorde rätt. Hon som var bränd om hon har numret ute men inte vill kontaktas. En vuxen människa kan åtminstone föra dialog när den säger hejdå.
Citera
2022-12-06, 22:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan

Är det inte det vi kvinnor behöver göra istället, sluta jaga efter män när de tror att vi ska bli desperata av smulor av intresse?

Jag skulle säga att ingen (varken man eller kvinna) borde jaga någon. Desperation är inte sexigt eller något bra sätt att få upp intresset från någon.

Märk väl att "jaga" inte är samma sak som att vara tydlig med vad man själv vill. Det är tvärtom sexigt. Även det gäller båda könen.

// CC
Citera
2022-12-06, 23:05
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att ingen (varken man eller kvinna) borde jaga någon. Desperation är inte sexigt eller något bra sätt att få upp intresset från någon.

Märk väl att "jaga" inte är samma sak som att vara tydlig med vad man själv vill. Det är tvärtom sexigt. Även det gäller båda könen.

// CC
Ja absolut.

Vill man jagas ska man inte klaga när man får någon som är mycket sjuk eftersom inga friska människor går igång på kyla eller som dagens singlar tror, att göra tvärtom eller vara tvärtemot vad någon söker. Lika "bra" speltaktik som att färga håret grönt om någon föredrar rödhåriga.

Man ska inte utgå från att alla är borderline eller masochister och det är det jag reagerar på att folk tror när de säger att andra inte ska simpa för.

Inte kanske du nu, men det är överlag ett av de sämsta råden man kan komma med

Vi gillar den som gillar oss och tar avstånd från de som uppträder som om de inte gör det. Det är naturligt för människan. Jag skulle aldrig ha ett förhållande med någon som inte simpar. Har en radda dumpade män som inte såg det tåget komma eftersom jag är väldigt kärleksfull och omtänksam. Av mig får man mycket uppmärksamhet. Det innebär inte att jag inte vet hur jag gör mig kvitt någon eller att den som tror sig sitta säkert inte skulle blanda ihop min personlighet med sin egen betydelse. Jag vet mitt eget värde. Jag söker hellre upp mina tonårs pojkvän och förlåter honom för allt, ber om ursäkt för mitt och friar framför att någon hjärntvättad, inceluppfostrad typ "spelar" mig.

Som sagt. Jag friar hellre eller väntar på att få fria till första pojkvännen jag hade om jag ska krypa för någon. Och det för att han är en simp om någon. Därmed förtjänar frieriet framför någon som aldrig anstränger sig för mig.
Citera
2022-12-07, 07:31
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Jag gillar inte spel. Jag spelar inte själv och skulle jag uppleva att någon gör det, då frågar jag rakt ut. "Spelar du spel, eller är du sådan på riktigt?" Dvs jag synar spelet och klargör sedan att jag själv inte spelar.

Det viktigaste anser jag är att först reda ut vad man själv vill. Låter lätt men är inte alltid det och många misslyckas med denna del. Misslyckandet skapar osäkerhet och ambivalens i sitt egna agerande gentemot den andre som i sin tur troligen responderar på samma sätt. Sedan har man spiralen av två osäkra personer som försöker hitta varandra. Du kan gissa hur det brukar gå...

När man vet vad man själv vill anser jag att man ska vara tydlig med det mot den andre. Vill jag träffas, då säger jag det och jag agerar som om jag vill träffa dig. Dvs ger förslag på tid, plats etc. Det kan t.o.m. vara så att jag konkret säger "Jag vill träffa dig på fredag kl 18 på platsen X för att göra Y." Får jag ingen respons på det, då skriver jag ändå inte en gång till. Skulle hon sedan höra av sig igen, efter det att min föreslagna tid varit då blir mitt svar att hon får komma med datum, tid och plats. Kan jag och vill jag gå då går jag. Skulle hon ändra den tiden igen, då kommer jag inte ta tillbaka bollen utan då får hon återkomma och så får jag bedöma hur jag känner då. Jag kommer inte att ta något mer initiativ.

Oavsett tänker jag inte lägga ned tid och kraft på att fundera över det hela och det jag upplever att TS gjorde är just det. Jag vet att det är svårt för många killar men faktum är att när du väl har gjort det ett par gångar så blir det naturligt och du mår själv så mycket bättre.

Så nej. Jag tycker inte att man ska följa några regler eller spela svår. Jag tycker man ska vara tydlig men inte vara desperat när man vet vad man själv vill. Det kan uppfattas som samma sak men det handlar lite om hur man uttrycker sig och att man aldrig aldrig jagar eller kryper för någon vilket man gör om man skickar meddelande på meddelande. Skicka en gång och släpp det sedan. Det finns andra saker att koncentrera sig på. Att förbättra sig själv som man t ex.

// CC

Att vara tydlig men inte för desperat som du säger är såklart en bra balans att utgå när man klargjort sina egna premisser. Dock finns det en brytpunkten mellan "för på" eller "för av" som är svår att fastställa, i synnerhet i dagens moderna värld där fel sarkasm över text/smiley/like kan göra skillnad. Alltså en obekväm sanning är att den moderna världen ligger det större tyngd på tramsiga sociala regler hur man ska vara och lyckas, är inte man själv påverkad av det så kan tjejen vara det tyvärr.

Vad vill jag säga med den här oerhörd komplexa nonsensen? Egentligen mynnar det ut i slutändan att inte övertänka saker, vi är inte perfekta och det viktigaste är väl att vara schysst mot sig själv och därför inte ha kvar massa lösa förbindelser som kanske inte ger något, utan värdera sig själv med respekt och gå vidare. När man lär sig att brösta motgångar eller vet vad man vill så blir inte situationer som TS så jobbiga då man helt enkelt inte tillåter det bli ett problem i huvudet. Hoppas du förstod nånting.
Citera
2022-12-07, 08:43
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan

Det är inte svårt att faktiskt skriva det. Jag förväntar mig svar samma dag, annars är det meningslöst för mig att ha kontakt med dig.

Det låter väldigt otrevligt att komma med ultimatum. Jag skulle aldrig ens titta åt någon som skriver på det viset! Fast å andra sidan har jag aldrig använt tinder...
Citera
2022-12-07, 09:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
ett par dagar var underdrift. Man är inte upptagen i 3+ dagar 1 gång i veckan när jag ser att hon sitter online nästan 24/7.

Men för fan, sitt inte och kolla hur mycket hon är online. Du beter dig redan som en stalker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in