2022-12-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Detsamma.

Det är ju du som slänger ur dig saker så det är ju du som ska bevisa det du framför!
Väldigt mycket varningar och avstängningar på ditt konto...förstår varför när du går in och slänger ur dig desinformation enbart för att förstöra tråden.
TROLL
Citera
2022-12-07, 00:19
Medlem
Citat:
Sydsydost om Vetlanda

Grattis till dina nya kunskaper. Är det fler förkortningar du funderar på så finns en ordlista för detta forum här:
(FB) **Ordlista för vanligt förekommande termer/begrepp i detta forum**

JJ sa ju att det var hennes fulla kompis som hon lagt i sängen.

Som sagt var, polisen säger i presskonferensen att FP är öster om Vetlanda. Då måste det väl vara BP som är vid Nye eller....?
Du menar att polisen ljuger? Det är ju en av de få uppgifter polisen lämnat och då tror du inte på dem. Stackars polisen.
Hela halvcirkeln från sydsydost till nordnordost är öster om Vetlanda .
Citera
2022-12-07, 00:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är ju du som slänger ur dig saker så det är ju du som ska bevisa det du framför!
Väldigt mycket varningar och avstängningar på ditt konto...förstår varför när du går in och slänger ur dig desinformation enbart för att förstöra tråden.
TROLL

Vilken desinformation?
Citera
2022-12-07, 00:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Hela halvcirkeln från sydsydost till nordnordost är öster om Vetlanda .

Det blir väl ingen halvcirkel. Det blir 135 grader utav 180 för halvcirkel.
Men ni smålänningar ska då snåla på allting.
Senast redigerad av PeterNoster 2022-12-07 kl. 00:32.
Citera
2022-12-07, 00:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vad sägs om öster om Vetlanda? Polisen har ju gått ut med det väderstrecket iallafall. De kan ju ha förväxlat FP och BP.
Tror du verkligen att polisen förväxlat väderstrecken?
Ligger det inte närmare att tro att de med vilje låtit bli att precisera för att slippa en drös nyfikna som skulle kunna förstöra bevis/störa utredningen?
Att FP ligger öster om Vetlanda är ingen lögn, men det är oprecist, eftersom den ligger sydost om Vetlanda.
Media fick irra omkring ett tag, innan de förstod var polisen befann sig då T hittades. Jag tror att det var polisens avsikt.
Citera
2022-12-07, 01:18
Medlem
Citat:
Det blir väl ingen halvcirkel. Det blir 135 grader utav 180 för halvcirkel.
Men ni smålänningar ska då snåla på allting.

157,5 grader men annars var det ju nästan rätt.
FP ligger ca 130 grader sydost om Vetlanda och är därför mer åt ost än syd.
Ditt påstående är spräckt. Hejdå
Citera
2022-12-07, 01:44
Medlem
Beck86s avatar
Denna utredningen verkar inte leda någon vart... Eller är det mycket att gå igenom men det tvivlar jag på...
Citera
2022-12-07, 01:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Denna utredningen verkar inte leda någon vart... Eller är det mycket att gå igenom men det tvivlar jag på...
Tycker det verkar vara en jävla massa att göra, utifrån lägesrapporten initialt. Tystnaden tolkar jag positivt. Tar nog tid att sammanställa allt, bara vittnesmålen är uppe i flera hundra. Diger teknisk bevisning, tippar jag. Analyssvar, fastställande av obduktionsutlåtande, mm.

Tror att vi kommer att få se en vattentät föredragning sammansatt av åklagare så småningom.
Citera
2022-12-07, 05:46
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
D
MH däckar i bäddsoffan, T lånar ut sin mobil som har donkenapp till JJ, en försoningsmiddag kan hon ju ändå bjuda på, JJ och grannen drar till donken för att fixa fyllekäk, T vill hem och hoppar upp på cykeln, när hon svänger ut på Storgatan kommer en mjölkbil som är på väg till Nye och kör på T. Föraren av mjölkbilen kollar snabbt hur T mår, hon är ok och föraren kör mot sjukhuset men upptäcker att T inte lever. Föraren vill inte åka fast för rattfylla för han tog sig några stänkare på dagen. Föraren kör ut mjölkbilen till Nye dit han ändå skulle tanka på hos en mjölkbonde, slänger av T vid fyndplatsen- därav de djupa hjulspåren.

Bra tänkt, nästan rätt. Hon blir påkörd av mjölkbilen. I övrigt gör du en helt riktig analys.

Bland högafflar och väderstreck är väl inget otroligt.

Jag läser i den här tråden lite då och då, och varje gång får man ett gott skratt i denna bedrövelse. Någon säger att "vi vet" att brottsplatsen inte är JJ:s lägenhet; någon för fram grannen som mördare; oklart vilket motivet skulle vara; någon för fram att JJ:s pappa har varit fruktad legosoldat och hjälpt sin dotter att gömma likket.
Vad blir det härnäst? Att JJ skulle ha styckat kroppen och i samband med det fått goda råd av sin mamma, som är sjuksyrra. Hon vet ju naturligtvis allt om kroppens anatomi och kan ge sin dotter anvisningar om hur man styckar på bästa sätt.
Citera
2022-12-07, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Bra tänkt, nästan rätt. Hon blir påkörd av mjölkbilen. I övrigt gör du en helt riktig analys.

Bland högafflar och väderstreck är väl inget otroligt.

Jag läser i den här tråden lite då och då, och varje gång får man ett gott skratt i denna bedrövelse. Någon säger att "vi vet" att brottsplatsen inte är JJ:s lägenhet; någon för fram grannen som mördare; oklart vilket motivet skulle vara; någon för fram att JJ:s pappa har varit fruktad legosoldat och hjälpt sin dotter att gömma likket.
Vad blir det härnäst? Att JJ skulle ha styckat kroppen och i samband med det fått goda råd av sin mamma, som är sjuksyrra. Hon vet ju naturligtvis allt om kroppens anatomi och kan ge sin dotter anvisningar om hur man styckar på bästa sätt.

Hade dom varit kannibaler hade dom kunnat äta upp henne istället
Nä fy nu kände jag mig lite elak.. men ja det finns rätt många teorier i tråden som gör att man kan bli lite mörkrädd ibland, dock känns det som att vissa skriver här bara för att jävlas och förstöra.
Citera
2022-12-07, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det är jag övertygad om, men kanske inte förrens till våren/sommaren. Eftersom det faktiskt kör bilar där dagligen, en ca 10 stycken, alla de bilarna hör till området (enligt Krimpodden/Expressen), så tillslut hade någon stannat och kollat varför korpar, skator och andra diverse fåglar och djur var så intresserade av platsen. Och lukten.....

Tror inte jag! Vildsvin hade ätit upp det mesta så fort de hade hittat kroppen. Och på vintern luktar det inte mycket samt att när våren närmar sig så startar förruttnelse fort.
Och det är ofta det luktar dött när man är i skogen då diverse djur dör av olika anledningar.
Så inte alls säkert att det hade luktat något alls.
Senast redigerad av 404filenotfound 2022-12-07 kl. 06:18. Anledning: Felstavning
Citera
2022-12-07, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Jag tänker främst på att man som hyresvärd kanske vill ligga lågt med eventuella spekulationer om försäljning och ekonomi. Lättare att gå ”under radarn” om man säljer de fastigheter som inte är aktuella just nu. I en liten stad har många koll på fastighetsförsäljningar och särskilt den lite äldre generationen.

Hade jag själv varit hyresvärden hade jag velat ligga lågt.

Ja sett från det perspektivet låter det helt klart rimligt om man tänker så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in