2022-12-06, 19:13
Medlem
Jag gick in och sökte på Sthlm universitet bibliotek. Jag sökte då c och d uppsatser skriva av studenter och sökte på på namnen Linda Hansson och även Linda Staaf samt Linda H Staaf. Jag hittar ingen uppsats inom C eller D nivå skriven av henne där. Om hon tog en kandidat vid Sthlm så bör det finnas en c uppsats i deras arkiv, men det verkar det inte göra….
Citera
2022-12-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Vad jag minns från mina juristvänner när ting var aktuell för deras del var att det var ganska svårt med en jur. kand. att få ting om man ville bo civiliserat
Sen finns ju alltid Gällivare tingsrätt om man är beredd att lida sig igenom några hundår.
Citera
2022-12-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag gick in och sökte på Sthlm universitet bibliotek. Jag sökte då c och d uppsatser skriva av studenter och sökte på på namnen Linda Hansson och även Linda Staaf samt Linda H Staaf. Jag hittar ingen uppsats inom C eller D nivå skriven av henne där. Om hon tog en kandidat vid Sthlm så bör det finnas en c uppsats i deras arkiv, men det verkar det inte göra….

Hon verkar gjort en Don Draper genom hela sin yrkeskarriär, frågan är vad hon egentligen gjort. Detta säger mkt om svenskt polis med begåvningskrav 2 för bli polis. För bli godkänd till värnplikt krävs 3, men för bli polis och åka runt beväpnad i samhälllet krävs 2. Sverige faller snabbt ihop
Citera
2022-12-06, 19:17
Medlem
Vilken otrolig såpa...

https://morgonposten.se/2022/12/06/l...rkanner-att-ob
Citera
2022-12-06, 19:21
Medlem
http://www.rechter.se/hundarna/linda.html
Citera
2022-12-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
http://www.rechter.se/hundarna/linda.html

Haha denna text hon skrivit är rörig och sjuk….
Hon är verkligen MÅN om att skryta om sina meriter…. Där står det att hon e utbildad ekonom inte civilekonom… dom vanliga svenssons jag känner som lever det normala mivet att gå på universitet och sedan vil göra karriär har fan inte TID att resa och lära sig massa språk🤣 det blir inte många semesterdagar, och lönen inte hög nog då dom ännu studerar hårt eller klättrar på karriärstegen….

Tillsammans med hundarna bor jag i Norrköping. Hemmaklubb är Norrköpings brukshundsklubb. Dessförinnan tävlade jag för Östersunds brukshundklubb och innan dess Stockholms Södra brukshundklubb. Jag är utbildad SBK-instruktör och håller valp- och allmänlydnadskurser på Norrköpings BK. Jag har tränat och tävlat i lydnad, spår, rapport och bevakning samt ställt ut hundar på rasspecialer och utställningar i Sverige, Norge och Danmark.

Den obefintligt lilla tid som jag inte ägnar åt mina hundar jobbar jag som ekorevisor vid polisens ekorotel i Östergötland. Jag har en juris kandidatexamen och en ekonomie kandidatexamen och har bland annat jobbat som skattejurist på Deloitte och suttit ting vid Norrköpings tingsrätt (efter att jag övergivit min första yrkeskarriär som långtradarchaufför). Trots att hundarna tar oerhört mycket tid försöker jag ändå att resa så mycket jag kan, då nya upplevelser samt främmande språk också är stora intressen. Nästan varje sommar blir det dessutom en tredagarsfjällvandring då vi sover i tält och lagar egen mat mitt ute på fjället. Hundarna älskar det!
Citera
2022-12-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O-lov
Det är lite Kapten Klänning på dessa gubbs som erhållit de främsta positionerna i landet.

Vidrigt är milt uttryckt.

Jo, alla psykopater är inte våldsamma. De blir inte mindre psykopater för det. Stridsflygare, rekordkarriär, öb och womanizer. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå
Citera
2022-12-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Byden o f f a Löfving har sänkt sig till samma nivå som Göran Lambertz -
visa av hur detta slutade lät man Löfving löpa.'

Men alla blir skrattade bakom ryggen - vilka öppet - byden klarar sig ett tag
men snart blir han lika ensam o desperat runkare som Löfving

De är alla Slavar Under Sina Schnablar
Citera
2022-12-06, 19:50
Medlem
Mikojans avatar
Det luktar korruption lång väg om alla inblandade i svartsjukedramat. Att utskrattade sneknullare-öb Bygdén från Gnarp kallas Häsingebocken bakom han rygg är klar orsak till hans begäran om förtida avgång.
Men så roligt ska han inte få. Han och de andra två har allvarligt skadat förtroendet för mycket viktiga myndigheter genom sina amorösa äventyr.
Hur mycket vet sedan länge ryssarna på Gjörwellsgatan om turturduvorna?
Grått papper det enda som duger
Citera
2022-12-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Haha denna text hon skrivit är rörig och sjuk….
Hon är verkligen MÅN om att skryta om sina meriter…. Där står det att hon e utbildad ekonom inte civilekonom… dom vanliga svenssons jag känner som lever det normala mivet att gå på universitet och sedan vil göra karriär har fan inte TID att resa och lära sig massa språk🤣 det blir inte många semesterdagar, och lönen inte hög nog då dom ännu studerar hårt eller klättrar på karriärstegen….

Tillsammans med hundarna bor jag i Norrköping. Hemmaklubb är Norrköpings brukshundsklubb. Dessförinnan tävlade jag för Östersunds brukshundklubb och innan dess Stockholms Södra brukshundklubb. Jag är utbildad SBK-instruktör och håller valp- och allmänlydnadskurser på Norrköpings BK. Jag har tränat och tävlat i lydnad, spår, rapport och bevakning samt ställt ut hundar på rasspecialer och utställningar i Sverige, Norge och Danmark.

Den obefintligt lilla tid som jag inte ägnar åt mina hundar jobbar jag som ekorevisor vid polisens ekorotel i Östergötland. Jag har en juris kandidatexamen och en ekonomie kandidatexamen och har bland annat jobbat som skattejurist på Deloitte och suttit ting vid Norrköpings tingsrätt (efter att jag övergivit min första yrkeskarriär som långtradarchaufför). Trots att hundarna tar oerhört mycket tid försöker jag ändå att resa så mycket jag kan, då nya upplevelser samt främmande språk också är stora intressen. Nästan varje sommar blir det dessutom en tredagarsfjällvandring då vi sover i tält och lagar egen mat mitt ute på fjället. Hundarna älskar det!

Hur mkt kan han resa runt i andra länder då hon verkar ha en kennel hemma i bostaden. Det är ett sådant skitsnack så vi snackar Littorin o hans bullshit examen. Fattar dessa människor inte att deras lögner granskas när de blir offentliga personer
Citera
2022-12-06, 19:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vilken otrolig såpa... https://morgonposten.se/2022/12/06/l...rkanner-att-ob

Jaha regeringen Kristersson skall anställa henne nu?
"Linda H Staaf ska snart avgå som underrättelsechef och börja arbeta på Justitiedepartementet."
Citera
2022-12-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
2021 års pristagare, did not age well...

https://gronungdom.se/zaida-catalan-priset

Juryn består dels av Gustav Fridolin. Hoppas han får lite fitta för sin medverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in