Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Men om det finns tydliga spår av T i lgh så spelar cykeln inte så stor roll, mer än försvårande av utredning.
Svårt att veta.
Någon har ju troligen flyttat cykeln för att vilseleda polisen.
Tove har förmodligen varit i lgh, och förmodligen avlidit där. Spår efer henne finns då säkerligen på något sätt. Kan man finna spår efter ett mord? Förhoppningsvis.
Men säg att det enbart finns spår efter Tove i form av DNA från hudceller. Hon har suttit vid köksbordet möjligen såsom MH sa.
Varit på toa, och det kan finnas DNA även där, visserligen på kanske lite konstiga ställen? På väggen långt ner vid golvet? Men inte vid handfatatet?
Kan man styrka att Tove dött i lgh?
Jag hoppas verkligen det.
Kanske finns det andra indicier, såsom att Tove plötsligt inte svarar, trots att hennes mobil koplar upp mot JJs lgh (WiFi).
Försvaret kommer att direkt gå på det osäkra vittnesmålet om Toves cykel som enbart är en observation i mörkret och som mycket väl kan innebära en osäkerhet om cykeln verkligen var Toves.
Nu har troligen ingen annan hävdat att det är deras cykel, och min tro är ändå att de höga dunsarna och ljuden som låtit som sparkar är tecken på våld som kan ha lett till blodsutgjutelse. Jag vill tro det, för annars är allt beroende av en stark indiciekedja i övrigt. Att JJ har Toves mobil med sig till Donken är ju en del där, plus att allt passar som hand i handsken vad gäller tidslinjen om dumpning av mobil, Gulf ut och Gulf hem.
Precis åt det håll Tove hittas och en plats som är starkt kopplad till JJ.