Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Jag kan inte säga att det är uteslutet med medhjälp. Hade tidigare själv vissa tankar om det.
Men jag tror att om JJ:s pappa varit inblandad i dumpningen hade kroppen gömts på ett mer raffinerat sätt och och inte så amatörmässigt i områden där han bor.
Som jag förstått det är han f.d militär och en genuin naturmänniska som kan Emåns vattendrag och marker utan och innan. Och livserfarenhet. Tror inte man hade hittat kroppen med hans inblandning.
Ja det finns lite frågetecken kring det hela, därför jag håller den teorin i en lös tråd.
Det med att han är f.d militär och legosoldat och allt som har skrivits i tråden är bara trådsanning, inget som är bekräftat någonstans.
Han är verksamhetsansvarig på Emåförbundet och då kan man ju misstänka att kan är god vän med natur och dess omgivningar.
Sen så har man ju sett rätt många exempel på anställda som absolut inte har en aning om vad dom pysslar med på jobbet.
Han kan vara f.d soldat i elitstyrkan och kan varenda cm utav området och är som en superspion.
Han kan ha skippat militären helt och flytt till Sverige och blivit anställd på Emåförbundet bara för att han hade ett välskrivet CV om hur perfekt hans liv är med utbildningar osv(känns det igen på någons P7a kanske?) och därmed inte kan ett skit egentligen om sitt arbete utan förlitar sig på att dom andra har mer erfarenhet och han leder bara gruppen.
Det är sånt vi inte vet.
Men hade varit väldigt intressant att veta.
Sagt att man låg och sov.
Ingen mobil
Ingen gps i bilen
Inga vittnen
=Osynlig och kan göra vad han vill för han "ligger ju och sover" = Polisen kan inte göra något.
Eller
Gjorde något på telefon eller hade vittnen som visar att han inte var i Illharjen eller på något annat skumt ställe mitt i natten/tidig morgon.
Såna här frågor vill jag gärna reda ut istället för att snacka om påsar och grepar och att grannen skulle vara skyldig