2022-12-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
...och ett avsnitt om den röda påsen.

Så nu dyker dessa påsar upp igen :-)
Först var det en påse som T hade i sin cykelkorg. Sen ytterligare en påse, en röd. En av påsarna innehöll alltså en liten hamburgare, mat för EN person.

Vad kan man få ut av det?
Citera
2022-12-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Om jag fattat det rätt så äger JJs hyresvärd även lägenhetshuset nr 79, fyra hus bort på samma gata. Det lades nyligen ut till försäljning på hemnet såg jag. Bistra tider att få hyreshus att rulla med skenande priser på uppvärmning och dylikt?
Kanske hade även 71:an legat ute till försäljning nu om det inte vore för att det pågick en mordutredning för närvarande?

Nr 79 är förövrigt i finare skick än nr 71 och med tanke på priset på det så ska det bli spännande att få se lite fup-bilder inifrån JJs lägenhet.

Orkar nån så kan man ju köra hyresvärdens hemsida eller nån uthyrningssajt kopplad till Vetlanda i Wayback Machine för att se om bilder dyker upp.

http://www.hoglandshem.se/vetlanda-12040809

En av delägarna kallar sig ”Real Estate Princess” på soc medier förresten. Står inte helt i paritet med visst underhållsbehov här och där.
Citera
2022-12-06, 17:34
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Undrar om TT någonsin hade hittats om MGM hade varit smarta och lämnat sina mobiler i lägenheten?

Hur är det med bilar idag kan man spåra dem finns det registrerat någonstans. Menar om man bara har bilen att gå på, inga mobiler
Citera
2022-12-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Först var det en påse som T hade i sin cykelkorg. Sen ytterligare en påse, en röd. En av påsarna innehöll alltså en liten hamburgare, mat för EN person.

Det är samma påse och har alltid varit samma röda påse. det där med en liten hamburgare har du hittat på själv
Citera
2022-12-06, 17:45
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
”Den 1 december sa åklagaren till Vetlanda-Posten att utredningen går framåt. De två misstänkta kvinnorna kommer att vara fortsatt häktade minst fram till 15 december.
Det är också då åtal egentligen ska väckas, men åklagaren har sagt att han behöver mer tid på sig.”

Sakta men säkert tycks säcken knytas ihop.
Vad tror ni. Kommer mer fakta att komma ut tills dess. Eller är det fortsatt locket på ?

Det är locket på utredarna/åklagaren jobbar på och det finns inget mer att förmedla till allmänhet eller media.
Citera
2022-12-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är samma påse och har alltid varit samma röda påse. det där med en liten hamburgare har du hittat på själv

"Något litet" enligt grannen. Inte mer än för en person.
Citera
2022-12-06, 18:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, absolut att han kan ha gjort det.
Men- i mörkret kan man kanske missa detaljer som färg (vilken färg sa han att cykeln hade och vilken färg har den i verkligheten?), vilket märke osv.

Han minns också att JJ sa ett namn, vilket ju kan användas av försvaret.
Det är ju ändå en viktig detalj med cykeln som senasre hittas på en annan adress.

Försvaret kanske kommer att hävda att Tove själv tagit sig dit, och att cykeln som stod vid JJs hus aldrig var Toves.
Men om det finns tydliga spår av T i lgh så spelar cykeln inte så stor roll, mer än försvårande av utredning.
Citera
2022-12-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är locket på utredarna/åklagaren jobbar på och det finns inget mer att förmedla till allmänhet eller media.

Tänkte mest att något nytt borde framkomma i och med nya förhandlingar. Det borde väl inte vara några hemligheter om varför åklagaren troligen vill ha längre tid på sig än till 15:e december för åtal ?
Citera
2022-12-06, 18:07
Medlem
sybels avatar
Citat:

Läste du inlägget jag svarade på? Där finns förklaring till mitt svar.
Citera
2022-12-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Jag kan inte säga att det är uteslutet med medhjälp. Hade tidigare själv vissa tankar om det.
Men jag tror att om JJ:s pappa varit inblandad i dumpningen hade kroppen gömts på ett mer raffinerat sätt och och inte så amatörmässigt i områden där han bor.
Som jag förstått det är han f.d militär och en genuin naturmänniska som kan Emåns vattendrag och marker utan och innan. Och livserfarenhet. Tror inte man hade hittat kroppen med hans inblandning.

Ja det finns lite frågetecken kring det hela, därför jag håller den teorin i en lös tråd.
Det med att han är f.d militär och legosoldat och allt som har skrivits i tråden är bara trådsanning, inget som är bekräftat någonstans.
Han är verksamhetsansvarig på Emåförbundet och då kan man ju misstänka att kan är god vän med natur och dess omgivningar.
Sen så har man ju sett rätt många exempel på anställda som absolut inte har en aning om vad dom pysslar med på jobbet.

Han kan vara f.d soldat i elitstyrkan och kan varenda cm utav området och är som en superspion.
Han kan ha skippat militären helt och flytt till Sverige och blivit anställd på Emåförbundet bara för att han hade ett välskrivet CV om hur perfekt hans liv är med utbildningar osv(känns det igen på någons P7a kanske?) och därmed inte kan ett skit egentligen om sitt arbete utan förlitar sig på att dom andra har mer erfarenhet och han leder bara gruppen.

Det är sånt vi inte vet.
Men hade varit väldigt intressant att veta.

Sagt att man låg och sov.
Ingen mobil
Ingen gps i bilen
Inga vittnen
=Osynlig och kan göra vad han vill för han "ligger ju och sover" = Polisen kan inte göra något.
Eller
Gjorde något på telefon eller hade vittnen som visar att han inte var i Illharjen eller på något annat skumt ställe mitt i natten/tidig morgon.

Såna här frågor vill jag gärna reda ut istället för att snacka om påsar och grepar och att grannen skulle vara skyldig
Citera
2022-12-06, 18:09
Medlem
Citat:
"Något litet" enligt grannen. Inte mer än för en person.
Och det lilla var inte i den röda påsen utan det var vad JJ beställde på donken. Det som var i påsen liknade en burk.
Citera
2022-12-06, 18:11
Medlem
Citat:
OM det är så att en av de misstänkta mgm inte deltog i mordet på så sätt som den andra gjorde - då kan det bli lägre straff för den personen när rättegången (äntligen) kommer igång, om kanske 3-6 månader?

Allt hänger på de bevis polis och åklagare har, samt vad provsvaren från NFC visar.
Kan bli allt mellan vållande/grovt vållande/dråp eller mord. Plus en hel del däremellan.

Har en känsla av att en av kvinnorna inte deltog i brottet i samma utsträckning som den andra. Men det alltså min KÄNSLA. Inget annat.
Jag tror själv att JJ varit den drivande, men kan mycket väl tänka mig att MH varit delaktig i tillräcklig utsträckning för att de båda ska bli fällda för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in