Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag försökte vara ironisk. Helt enig att grepen är bland dom sämsta mordvapnen som går att hitta. Tror knappt det är möjligt, just eftersom klorna har kulor för att undvika genomträngning.
Men om vi tjatar tillräckligt mycket om den där grepen kommer åklagaren snart behöva gå ut med uppgifter att den inte används! Precis som han gjorde med alternativa gm.
Det tråkiga är bara att vissa personer skiter i vad polisen säger och kör all in på att grannen jävlar i mig har mördat henne och snott både JJs och MHs telefoner och hennes bil för att dumpa nära JJs far och det sjuka är att dom tror på det så jävla hårt....
Jag har haft en lös teori om att JJs far
eventuellt skulle kunna vara med på något hörn om det nu var korrekt att han observerats i Illharjen tidig söndagsmorgon.
Och har det med mord att göra så är min teori någon form av heder.
Har det med att flytta/dumpa kroppen så är min teori att skydda sin dotter.
Men så länge det inte kan bevisas att han varit i Illharjen tidigt på morgonen så låter jag det vara en lös tråd(så länge det inte finns en extern rapport att han var där på jourutryckning genom jobbet).
Men ILs ursprung och deras lands sätt att se på heder och kriminalitet kopplat till heder gör att jag inte utesluter honom helt ännu(det finns enligt mig inget som talar varken för eller emot från dom uppgifter vi har).
Polisen har givetvis kollat detta noga, och har han sagt att han sovit men inte tagit med sig mobil så är det svårt att motbevisa att han varit utanför huset.
JJ och MH var ju ändå borta en rätt bra stund från lägenheten och fram och tillbaka till fyndplatsen gör att det är ett rätt stort glapp i tidschemat om man utgår från kameran från fd gulfmacken(var dom ute och letade dumpningsplats eller var dom hos JJs far och sökte hjälp?).
Och nej jag vill inte ha religionskunskap eller massa rasistiska inlägg från övriga i tråden nu...