2022-12-04, 22:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Med tanke på vilka spelare som brukar ha egna trådar förtjänar väl Kylian Mbappe en också. Oavsett vad hans många hatare tycker. Killen är på en egen nivå i fotbollsvärlden efter Messi/Ronaldo eran. Finns ingen motsvarighet. Halland kan stå rätt och spotta in hur mycket mål han vill. Mbappes speed, acceleration, bollkontroll avslut kan han bara drömma om.

Tar folk på sig fotbollsglasögonen blir detta väldigt uppenbart. Tyvärr har folk svårt, inte minst på flashback som lockar till sig en väldigt speciell grupp människor, att göra detta. Man fokuserar istället på rykten att han har ihop det med en transa eller hur mycket han styr och ställer i PSG.

Det är såklart så att Mbappe har sig själv och skylla med dåligt karriärsval att stanna i PSG och den franska ligan. Men han har dominerat i både Champions League och VM.

Trots att han bara gör sitt andra VM står han redan på 9 mål. Han har minst 3 till i sig. Mycket talar för att han går om Klose innan karriären är över som den främste. Mycket talar också för att han står som Frankrikes främste fotbollsspelare när nsin när skorna är lagda på hyllan. Tänk att han fortfarande bara är 23.
Citera
2022-12-04, 22:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Med tanke på vilka spelare som brukar ha egna trådar förtjänar väl Kylian Mbappe en också. Oavsett vad hans många hatare tycker. Killen är på en egen nivå i fotbollsvärlden efter Messi/Ronaldo eran. Finns ingen motsvarighet. Halland kan stå rätt och spotta in hur mycket mål han vill. Mbappes speed, acceleration, bollkontroll avslut kan han bara drömma om.

Tar folk på sig fotbollsglasögonen blir detta väldigt uppenbart. Tyvärr har folk svårt, inte minst på flashback som lockar till sig en väldigt speciell grupp människor, att göra detta. Man fokuserar istället på rykten att han har ihop det med en transa eller hur mycket han styr och ställer i PSG.

Det är såklart så att Mbappe har sig själv och skylla med dåligt karriärsval att stanna i PSG och den franska ligan. Men han har dominerat i både Champions League och VM.

Trots att han bara gör sitt andra VM står han redan på 9 mål. Han har minst 3 till i sig. Mycket talar för att han går om Klose innan karriären är över som den främste. Mycket talar också för att han står som Frankrikes främste fotbollsspelare när nsin när skorna är lagda på hyllan. Tänk att han fortfarande bara är 23.

Kylian i all sin glans men för mig är det Grisman som är den bäste spelaren i det där landslaget nu under VM.
Behöver jag säga att det inte är antal mål som avgör för mig?
Citera
2022-12-04, 22:09
Medlem
peterZiipens avatar
Förutom att vara världens just nu bästa spelare, så är han en otrolig ambassadör för LGTB-rörelsen, då han är tillsammans med en tvättäkta transa. Kung på både på och av planen!
Citera
2022-12-04, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Förutom att vara världens just nu bästa spelare, så är han en otrolig ambassadör för LGTB-rörelsen, då han är tillsammans med en tvättäkta transa. Kung på både på och av planen!
Vilket är väldigt förvånande men trivs han med det så är det väl bara bra. Han kanske inte vill slösa på sin sexuella energi och testo utan bara vill synas ute med någon som ser ut som en kvinna. Kanske är han rentav asexuell?
Citera
2022-12-04, 22:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kylian i all sin glans men för mig är det Grisman som är den bäste spelaren i det där landslaget nu under VM.
Behöver jag säga att det inte är antal mål som avgör för mig?
Det är det inte för mig heller. Har egentligen ingen uppfattning om vem som varit bäst för Frankrike just detta VM utan totalt vem som är bäst.

Ta bort grisen ur laget och Frankrike har fortfarande chans på guld. Ta bort Mbappe och den chansen försvinner direkt.
Citera
2022-12-05, 02:49
Medlem
hjaelploskilles avatar
Om han stannar i PSG så behöver han göra flera otroliga VM för Frankrike för att klassas som bäst någonsin, det är annars inget man uppnår om man farmar Angers och Reims genom sin karriär
Citera
2022-12-05, 04:26
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Om han stannar i PSG så behöver han göra flera otroliga VM för Frankrike för att klassas som bäst någonsin, det är annars inget man uppnår om man farmar Angers och Reims genom sin karriär

Inte för att nämna CL, och alla andra turneringar och individuella priser. Dessutom hade Ronaldo redan sin första Ballon D'or i Mbappes ålder. Det säger en hel del bara det.
Citera
2022-12-05, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Inte för att nämna CL, och alla andra turneringar och individuella priser. Dessutom hade Ronaldo redan sin första Ballon D'or i Mbappes ålder. Det säger en hel del bara det.
Precis. Märkligt att den genom alla tiders mest avlönade fotbollsspelaren inte ens hamnat på top-3 i Ballon D’Or. Kan väl iofs vara föraktad i journalistkåren.
Citera
2022-12-06, 15:20
Medlem
Smithsonians avatar
Citat:
Det är det inte för mig heller. Har egentligen ingen uppfattning om vem som varit bäst för Frankrike just detta VM utan totalt vem som är bäst.

Ta bort grisen ur laget och Frankrike har fortfarande chans på guld. Ta bort Mbappe och den chansen försvinner direkt.
In med Coman bara, eller byt till 442 eller liknande. Frankrike står inte och faller med Mbappe.
Citera
2022-12-06, 22:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
In med Coman bara, eller byt till 442 eller liknande. Frankrike står inte och faller med Mbappe.
Coman kan inte göra det Mbappe gör på en fotbollsplan. Ingen annan för den delen heller. Det Griezmann gör kan lättare ersättas.
Citera
2022-12-07, 09:04
Medlem
Fantastisk spelare som mycket väl kan skjuta Frankrike till ett andra raka VM-guld. Hur lite jag än gillar hans filmningar och andra fasoner vore det orättvist att förneka hans briljans.

Jag tror dock att han måste ta steget bort från Ligue 1 för att på allvar räknas bland de bästa när karriären ska summeras. Alternativt vinna ett par CL-bucklor med PSG.

Nu har han visserligen bevisat sig på internationell nivå med landslaget redan förra VM men på klubblagsnivå måste nog en flytt till en bättre liga till inom de närmsta åren. Real Madrid känns som den givna destinationen men vi får se. Han är nog väldigt bekväm med sin roll i Paris. Det är dock, i alla fall enligt mig, stor skillnad på att prestera över tid i Ligue 1 eller i PL/La Liga.
Citera
2022-12-07, 09:05
Medlem
Citat:

Det är med stor förundran som jag har läst ditt inlägg om den unge franske stjärnan Kylian Mbappe. Även om jag förstår ditt entusiasm för spelaren, är det många felaktigheter och generaliseringar i ditt inlägg som det är viktigt att korrigera.

För det första är det en sanning med modifikation att Mbappe är på en egen nivå i fotbollsvärlden. Medan han utan tvekan är en fantastisk spelare med stor potential, är han inte den enda spelaren i världen som har dessa egenskaper. Det finns många andra unga stjärnor som har liknande förmågor, till exempel Neymar Jr, Marcus Rashford och Raheem Sterling. Att påstå att det inte finns någon motsvarighet till Mbappe är en överdrift.

För det andra är det felaktigt att hänvisa till att folk på ett forum som Flashback har svårt att se Mbappes stora talanger. Detta är en allmän gissning som inte har något stöd i fakta och som bara bidrar till att fördöma en hel grupp människor. Det är viktigt att alltid försöka hålla en objektiv och respektfull ton i diskussioner, och inte fördöma andra utan grund.

För det tredje är det också viktigt att inte generalisera om Mbappes karriärsval. Att stanna i PSG och den franska ligan är inte nödvändigtvis ett dåligt val för honom, utan det beror på många olika faktorer som vi inte känner till. Det är också fel att fördöma andra spelares prestationer genom att jämföra dem med Mbappe. Varje spelare är unik och har sina egna styrkor och svagheter, och det är inte rättvist att säga att en spelare är bättre än en annan utan att ta hänsyn till deras olika förhållanden.

Så medan det är viktigt att hylla Mbappe för hans stora prestationer, är det också viktigt att vara objektiv och respektfull i diskussionen och undvika generaliseringar och felaktigheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in