Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Till att börja med. "Ghosting" är inte rätt term. Börja nyttja rätt termer så du inte får en fel uppfattning om vad som pågår.
Sedan, du mår uppenbarligen inte bra av detta, varför då fortsätta? Är du så desperat eller har du så låg självkänsla? Som flera har skrivit, du är inte lika viktig för henne som hon är för dig. Om det hade varit så hade hon svarat dig tidigare. Förstå det även om det svider.
Mitt råd är att låta diskussionen dö ut och släppa henne. Om du ändå verkligen vill träffa henne, ge då förslag på 2-3 datum när ni kan ses och se om det blir något av det. Om inte, lägg ned. Jag gjorde så med en tjej för lite mer än ett år sedan. Under 1½ månads tid försökte vi få till en träff vilket inte borde ha varit svårt då vi bodde mycket nära varandra. Men det gick inte så till slut struntade jag i henne. 2 månader senare hör hon av sig och ville göra ett nytt försök. Då var jag inte intresserad, vilket jag också tydliggjorde för henne. Det gick ytterligare 2 månader och då hörde hon av sig igen när hon såg mig på ett forum som även hon fanns på. Hon undrade igen om jag ville ses men jag sa åter igen nej. Mina vibbar om henne var inte positiva. Dessutom, några gränser måste man ha som man.
// CC
Vad skulle rätt term vara då?
Jag skulle inte kalla mig desperat, Däremot vill man väl inte sumpa chansen om tjejen vill träffas?
Men jag struntar i denhär tjejen nu. Om hon vill träffas får hon fråga mig, Jag kommer inte fråga henne. Och frågar inte hon mig så hade hon nog endå inte så stor vilja att ses så då spelar det ju ingen roll